به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۴
 
۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۰۰۵۸۰
حربه ناامیدی شکست خورد

شعار «مشارکت حداکثری» با «امید به آینده»

شعار «مشارکت حداکثری» با «امید به آینده»
گروه سیاسی: دو دونده پشت خط آغاز، یکی با پای برهنه و دیگری با بهترین تجهیزات به همراه دوپینگی که در خونش جریان دارد. ورزشگاه مملو از تماشاگران طرفدار دونده بی‌رمق است و هیاهوی تشویق که به طرفداری از او سوت و هورا می‌کشند؛ اما دریغ و افسوس که رقابتی نابرابر در پیش است. از حرکات حریف دوپینگی مشخص است با وجود امکانات خاص! همچنان در بیم شکست، خطا کردن و پشت پا زدن در کورس مسابقه را در ذهن می‌پروراند.

داستان این روزهای اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو بی‌شباهت به مثال دونده پا برهنه اما پر طرفدار نیست. هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم هجمه ها، تهمت‌ها و اختلاف افکنی‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. انگار که رقبا پیشاپیش شکست را در مقابل دیده‌اند و با چنگ زدن به آسمان و ریسمان، می‌خواهند با شیوه‌ای خلاف قواعد اخلاقی بر حریف چیره شوند.

حربه ناامیدی شکست خورد

بازی خلاف قواعد اخلاقی رقبا در جهت جلوگیری از نیل به اهداف آرمانی اصلاح‌طلبان که همانا به جز اندیشه‌های انقلاب اسلامی نبوده، مدتهاست به صورت مانیفستی پیش روی برخی گروه‌های تندرو قرار گرفته است. گاهی دستور کار حمله با چاقو به سمت سخنران بوده و گاهی هم به صورت نرم و به خیال خام تفرقه افکنی در میان این جبهه، اما آنچه که از دید کوتاه شان از قلم افتاده است، شعار امیدیست که از طرف بزرگان این حزب مرتبا و مکررا در شریان‌های بدنه اصلاح‌طلبی جامعه تزریق می‌شود. اخبار روزهای اخیر انتخابات نشان می‌دهد که شعار مشارکت حداکثری با امید به آینده، مهمترین خواست اعضاء شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خصوصا رئیس این جبهه بوده است.

طی روزهای گذشته محمد رضا عارف طی یادداشتی به جوانان نوشت:‌‌‌از جوانان عزیز و متعهد و پرتلاش انتظار دارم با امید و آرامش از حداکثر توان خود برای برگزاری انتخاباتی هر چه باشکوه‌تر و با مشارکت حداکثری مردم عزیز کشورمان استفاده کنند امیدوارم خداوند توفیق بیشتر به این آینده سازان کشورمان عطا فرماید‌‌‌. دیگر چهره‌ها با تحلیل شرایط به‌ترتیب جداگانه همگان را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرده اند. گویا خیلی زود دست رقبا برای نومید کردن مردم رو شده و چهره‌های اصلاح‌طلبان هرگز قصد ندارند آزموده را دوباره بیآزمایند.

وقتی که بازی کثیف می‌شود

گویی دیگر حربه‌های خلاف قواعد کارساز نیست و برخی رقبا به خاطر واهمه از شکست به روشهای سخت‌افزاری (چاقو) بسنده نکرده و روی به نرم‌افزار آورده اند. از این‌رو وزیر اطلاعات با توصیه احزاب و جناح‌ها و کاندیداهای مختلف بیان کرد: راه رسیدن به هدف در حکومت اسلامی معصیت خدا نیست بلکه در نظام اسلامی باید در مسیر اخلاق و صداقت حرکت کرد و افراد توانمندی‌های خودشان را جهت اطلاع مردم بیان کنند و خود را در معرض امتحان قرار دهند نه اینکه از راه تهمت و افترا به دیگران برای خود رأی جلب کنند.

حجت‌الاسلام علوی گفت:‌‌‌ ما باید انتخابات را به عرصه نمایش رفتار، ادب و احترام به دیگران تبدیل کنیم و از هرگونه بداخلاقی سیاسی و اقدامات خلاف قانون و دور از انتظار خودداری کنیم. وی خاطرنشان کرد: ما اطلاع داریم که چه تعداد سی‌دی غیراخلاقی انتخاباتی از سوی چه کسانی عرضه می‌شوند. ما می‌دانیم فقط برای تهمت زدن و افترا از سوی برخی افراد در یک مورد بالغ بر 5 میلیون سی‌دی‌ غیرواقعی و سرشار از تهمت و افترا تهیه شده تا در دوران انتخابات توزیع شود و این یک هشدار است و با متخلفین برخورد شدید قانونی خواهد شد.‌‌‌

وقتی دست حریف رو می‌شود

رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در جدیدترین سخنرانی خود روز گذشته در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان (گام دوم) با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد:‌‌‌شورای نگهبان اقدام هیات‌های نظارت را جبران می‌کند تا شاهد حضور جدی و متنوع نامزدها باشیم و مردم با آزادی عمل نامزد خود را انتخاب کنند. وی تصریح کرد: ما برای تهران حتماً لیست 30 نفره می‌بندیم و برای هر 290 کرسی مجلس کاندیدا خواهیم داشت و این تصمیم در روزهای آینده قطعی می‌شود.‌‌‌. آنگونه که از سخنان عارف پیداست، سنگر اصلاح‌طلبی خالی شدنی نیست. همه چیز موکول به آینده شده ولی آینده‌ای که سرشار از امید و ارمغان است. عارف در سخنان خود ضمن پیش بینی حیله برخی ماکیاولیست‌ها که خیلی زود محقق شد! تاکید کرد: ممکن است عواملی بخواهند آرامش ما را بگیرند، اما اصلاح‌طلبان در عرصه حضور خواهند داشت و از کوره در نخواهند رفت.

تجربه عامل پیروزی

اصلاح طلبان طی ادوار گذشته هم طعم قدرت را در راس قوا چشیده‌اند و هم در مقابل با سخت‌ترین شرایط اصلاحات را در دل نهان داشته‌اند بنابراین علی رقم عدم احراز صلاحیتشان! بزرگان قوم موی در آسیاب سپید نکرده‌اند. سخنان سنجیده ایشان در کاشت بذر امید در دل مردم خصوصا جوانان در مقابل عده‌ای است که با دست‌آویز قرار دادن نرم‌افزار و سخت‌افزار و دست یازیدن به هر اقدام خلاف عرف و شرع، درصدد ناامید کردن بخش قابل توجهی از مردم هستند. اما آنگونه که شرایط در حال رقم خوردن است، فردا برای اصلاح‌طلبان به جز حادث شدن خاطرات خوش، چیزی نخواهد داشت.

امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۰:۴۱
ما از سال 76 تا به امروز همواره پایه رای 14میلیونی داشتیم و هر وقت که متحد شدیم پیروز انتخابات بودیم ! البته فعلا مادرقم جز لاریجانی کس دیگه ای رانداریم و به احتمال زیاد لاریجانی باز هم نفر اول است !......امیدوارم جوانان قم این اقلیت تمامیت خواه وراج را شکست بدهند . (330456)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۶:۲۴
لاریجانی اصلاح طلب نیست! (330527)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۸:۴۹
همین که با انجمن حجتیه ها دشمنه نشون میده میتونه جزیی از خط امامی ها باشه ! (330543)
ایرانی
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۲۳:۴۸
من از مردم قم تعجب میکنم. اصلا لاریجانی مازندرانی چه ارتباطی با قم داره؟ چطور مردم قم حاضرند بهش رای بدن اصلا چه برسه به اینکه نفر اول بشه؟ لاریجانی اگر پایگاه داره بره یکی از شهرهای مازندران کاندید بشه. (330577)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۶:۳۵
اگه مردم پای صندوق ها بیان به مصداق "در ناامیدی بسی امید است"، ممکنه خیلی اتفاق ها بیافته: مثلاً تصور کنید همه بیاییم و در تهران به لیستی از کاندیداهای خبرگان رأی بدیم که به استثنای هاشمی، روحانی و احیاناً سید حسن هیچ آدم شاخصی نداشته باشه! آی چه لذتی داره آدم هایی مثل .. کلهم اجمعین پشت در بمونند. .... (330529)
بهاریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۰:۵۳
زمانی هم اصلاحات به قدرت رسید فضای بسته و فاصله طبقاتی در دولت سازندگی بود که اتفاقا اصولگرا بودند که امروز اصلاحطلب شدند و با تخریب هاشمی رفسنجانی به دست اصلاحطلبان خاتمی بر نامزد هاشمی که ناطق نوری بود فایق امد و دیگ اصلاحطابان نجوشید احمدی نزاد پیروز شد یک سر معادله سیاست احمدی نزاد است بس (330459)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۲۳:۵۲
کسی که در سخنرانی عمومی خود اعلام کرد از شنیدن واژه دموکراسی دچار حالت تهوع می شود, بی شک ...!؟ (330578)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۱:۳۸
با تمام توان ، پیکر نیمه جان دموکراسی را بر دوش خواهیم کشید. (330471)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۱:۵۶
اتحاد اتحاد اتحاد
رمز پیروزی است . خدا با ماست و مردم را داریم مطمئن باشید پیروزیم (330476)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۳:۵۲
اتحاد92عارف و روحانی حفظ شود پیروزی با اعتدال است (330505)
ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۲:۲۴
اصلاح طلبی با آگاهی تکامل مییابد و پایدار می ماند .فقط در زمان انتخابات با مردم حرف نزنید .در همه زمان ها و مکان ها خانواده بزرگ دانشجویی و کارمندی باید گام به گام در جهت آگاهی و رشد جامعه مدنی و تشکل های قانونی قدم بر دارند .دیگر زمان افراط گری گذشته است باید ماندلایی عمل کرد و بس.... (330482)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۲:۳۴
ما برای اینکه در مقابل نسلهای آینده متهم به انفعال نشویم و باز برای اینکه فرزندانمان هزینه جانی و مالی انقلابی دیگر رو متحمل نشوند با تمام توان در انتخابات شرکت می کنیم به این امید که اقلیت طرفدار حاکمیت تک صدایی پیروز نشوند و شالوده جمهوریت نظام از تعرض ها و دست درازی ها حفظ گردد. (330487)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۳:۳۹
آراء نمایندگان کنونی تهران بسیار جالب است:حسین نجابت254000نادران268000بذرپاش270000رسایی280000سلیمانی284000افتخاری285000کوچک زاده290000حسینیان300000زاکانی327000 (330503)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۵:۴۰
ما از تندروها چيزي جز بد اخلاقي وياوه سرايي نديده ايم با اميد به اينكه اصلاح طلبان ومردم در روز انتخابات وبا شركت پرشور خود وبا متانت وادب جواب دندان شكني به اين بي ادبان بداخلاق بدهند ان شاء الله ، ان مع العسر يسرا (330524)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ۱۶:۲۶
درود بر سایت خوب بهار
مقاله بسیار زیبا و شیوا (330528)