به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۵
 
۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۱۰۵۳۴۳
چرا احمدي‌نژاد خیال ریاست‌جمهوری مجدد مي‌بیند؟

وقتي در مقابل فاجعه‌آفرینی‌‌هايش کوتاه مي‌آیند

وقتی او مي‌بیند در مقابل فاجعه‌آفرینی‌اش کوتاه مي‌آیند و اقدامی نمی‌شود جسارت مي‌یابد و همان رفتار را با چاشنی بیشتر و غلیظ تر ادامه مي‌دهد و ادعای ارث و میراث هم مي‌کند و خواب و خیال ریاست‌جمهوری مجدد مي‌بیند
وقتي در مقابل فاجعه‌آفرینی‌‌هايش کوتاه مي‌آیند
گروه سياسي: آنگاه که مشکلات عدیده اقتصادی، سیاسی و کجرویهای اجتماعی و ناهنجاریهای اخلاقی در جامعه به وضوح قابل مشاهده و رو به فزونی هستند مي‌بایست با تمهیداتی ابتدا پیشروی و عمیقتر شدن مشکلات را مانع شد و همزمان راهکار و سیاستهای برگزید تا در بخشهای مختلف جامعه و در میان همه اقشار به سطح قابل قبولی از آرامش و امنیت دست یافت و این اصلی ترین و فوری ترین اقدامی است که مي‌تواند از بروز فاجعه جلوگیری نماید. شکی نیست که اینگونه اقدامات آسیب پذیری بیشتر جامعه را مانع مي‌شوند و مي‌بایست برای درمان برنامه های سنجیده توسعه ای و بلند مدتی را طراحی و قوانین مناسب و جامع گذراند.

همه آنچه که در یک جامعه مي‌گذرد و در تمامی ابعاد اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، امنیتی، بهداشت و سلامت.... و حتی سیاست خارجه آنچنان در هم تنیده اند که نقصان در هر یک مي‌تواند بخشهای دیگر را تحت الشعاع قرار دهد و از این است که مدیریت صحیح و متناسب با ظرفیتهای جامعه و بهره گیری علمی و منطقی از امکانات در جهت رفع نیازهای ضروری و تدبیر امور برای ساختن آینده ای روشن که متضمن امنیت و آرامش و تامین منافع عمومی باشد و در بحرانهای احتمالی کارساز بوده و از هدر رفت سرمایه های ملی و انرژی و استعدادهای جوانان و بروز فجایع پیشگیری نماید بسیار اهمیت دارد ضمن این باید اضافه نمود که انباشت مشکلات و عدم توجه کافی به حل و فصل آنها مصائب جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد و آیندگان را با معضلات بزرگ روبرو خواهد ساخت و بدون تردید بحرانهای فربه شده و به حال خود رها شده به فجایعی در سطح جامعه تبدیل خواهند شد و البته چنین روندی در جوامع نشان دهنده عدم بنیش و عدم مدیریت صحیح در اداره جامعه و همچنین ظهور استبداد است.

در سالهای پس از انقلاب اسلامی که کشور با بحرانهای بزرگی درگیر بود با وجود همه تنگناها که از همان ابتدای انقلاب خود را نشان دادند از حماقتهای منافقین و تروریسم بی رحمی که راه انداختند و هم مسئولین و هم مردم را نشانه رفته و به شهادت رساندند تا غائله های داخلی برای تجزیه کشور تا جنگ تحمیلی که بحرانی ترین مواقع رقم خورد با رهبری امام و مدیریت توانمند مسئولین (که متاسفانه برخی اکنون یا به شهادت رسیده‌اند و یا در زندان و یا محصور و یا ممنوع هستند) بحران‌ها کنترل شد و هیچگاه کشور با فاجعه روبرو نشد.

پس از جنگ 8 ساله و در دوران سازندگی هم با وجود آنکه بحران در بخشهایی به اوج رسید و تورم و رکود و بدهیهای کلان رخ داد اما به مرز فاجعه نرسید و با مدیریتی عقلانی کنترل شد و بیشتر باید به این توجه داشت که در پایان دوره سازندگی از سال 76 اصلاح طلبان با مدیریتی قوی و علمی توانستند مشکلات دوران سازندگی را بر طرف نمایند و 8 سال دوران طلایی را در کشور به یادگار گذارند چنانکه دولت اصلاحات به گواه آمارها از نظر اقتصادی پایین ترین نرخ تورم و بالاترین رشد اقتصادی را با کمترین رقم فروش نفت به نام خود ثبت کرد و به لحاظ سیاسی با توجه به کرامت انسانی فضای باز سیاسی و دوری از تنش های خارجی و احترام ملل جهان و تحسین عمومی را در کارنامه خود دارد بدون آنکه کوچکترین دست اندازی از سوی مسئولین اصلاح طلب بر منابع و یا سوء استفاده ای وجود داشته باشد و در پایان صندوق ذخیره ارزی سنگینی را به لحاظ موجودی تحویل دولت بعد داد. دولت اصلاحات و مجلس ششم بی بدیل و شاید تا مدتهای مدیدی تکرار نشدنی باشند اما خدمتی که انجام دادند قابل انکار نیست و همیشه در اذهان خواهد ماند.

بعضی از دولتها خود بحران ساز هستند اما برای بعضی از دولتها بحران سازی مي‌کنند تا آنها را در نظر مردم شکست خورده جلوه دهند و با دولت اصلاحات اینگونه کردند و هر 9 روز یک بحران ساختند اما بواسطه مدیریت مسئولین اصلاح طلب و در راس آنها آقای خاتمی و همراهی مردم، اصلاح طلبان توانستند از آزمونها و بحرانها سر بلند بیرون آیند.

متاسفانه دولتهای بعد از اصلاحات (دولت‌های نهم و دهم احمدی‌نژاد) با آنکه همه جانبه از سوی حاکمیت حمایت و همه قوا و قاطبه اصولگرایان هم بواسطه نزدیکی فکر امر شدند تا یکدست شده و او را در هر شرایطی حمایت نمایند و نیز ثروتی عظیم از فروش نفت بدست آوردند اما با بی مبالاتی و نداشتن توان مدیریتی و لاابالی گری و رفتار پوپولیستی و عدم دانش کافی مدیران و شخص رئیس دولتهای نهم و دهم و خیالبافی و توهمات، بحرانهای بزرگ مالی و اخلاقی و سیاسی بوجود آوردند و اعتبار و آبروی کشور را به مخاطره انداخته و موجب خساراتهای فراوان و بزرگی به اقتصاد و اخلاق شدند و دروغگویی و تزویر و ریاکاری را در جامعه گسترش دادند و جمهوری اسلامی را مورد تمسخر جهان قرار دادند. در آن دولتها، شاخصهای اقتصادی به شدت در هم ریخت و پول ملی ارزش خود را از دست داد و غارتهای کلانی صورت پذیرفت و همچنان از احمدی‌نژاد حمایت شد.

درآن  8 سال، مهرورزیها فقط با جیب مردم و بیت المال بود نه خود مردم و در همه بخشها، جامعه با فاجعه روبرو شد. اگر در دولتهای قبل و بعد بحران وجود داشت اما به وضع اسفباری نینجامید و با مدیریت کنترل شد ولی در این دوران سیاه بحرانها تبدیل به فجایع جبران ناپذیر شد. اگر اراده ای برای مانع شدن از فاجعه وجود داشت مي‌بایست با احمدی‌نژاد برخورد مي‌شد و او را تنیبه و محاکمه مي‌کردند ولی چنانکه مي‌بینیم هنوز هم قدر مي‌بیند و این فاجعه ای دیگر است و فاجعه دیگر اینکه با آن همه افتضاح و فاجعه آفرینی، خود را محق مي‌داند که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود و چنین گستاخی دلیل دارد. اما چه دلیلی؟

وقتی او مي‌بیند در مقابل فاجعه آفرینی اش کوتاه مي‌آیند و اقدامی نمی شود جسارت مي‌یابد و همان رفتار را با چاشنی بیشتر و غلیظ تر ادامه مي‌دهد و ادعای ارث و میراث هم مي‌کند و خواب و خیال ریاست جمهوری مجدد مي‌بیند. دلیل اصلی رفتار امروز احمدی‌نژاد "مصانعه" است؛ "مصانعه یعنی سازشکاری (و معامله گری روی اصول و حقایق و ملاحظه کاری به نام مصلحت که از آن جمله است رو در بایستی، شفاعت پذیری، ملاحظه کاری و تبعیض؛ اینکه رسول خدا (ص) حد را بر اکابر قریش هم جاری کرد یعنی عدم مصانعه) .... باید (اخیشن فی ذات الله) بود.... باید متوجه بود که مداهنه و مصانعه که در قرآن به صورت "مداهنه" آمده است (ودوا لو تدهن فیدهنون) گاهی مستشعر و به رو آمده و گاهی مسکوت عنه و احیاناً غیر مستشعر است. غالباً طبقانی که با هم طبقات اجتماع را مي‌چاپند؛ چنین مصانعه و سازشی میان آنها حکمفرماست.... " یادداشتهای استاد مطهری ج7 ص95
"اِنَّما یُقیمُ اَمْرَ اللّهِ سُبْحانَهُ مَنْ لا یُصانِعُ وَ لا یُضارِعُ وَ لا یَتَّبِعُ الْمَطامِعَ

در این جمله ها سخن از بر پا داشتن فرمان خداست، سخن از چیزی است كه از صد سال پیش در زبان مصلحین اسلامی از آن به «احیای اندیشه ی اسلامی» تعبیر مي‌شود، سخن از این است كه مواقعی مي‌رسد كه فرمانهای خدا در یك جامعه زمین مي‌خورد و نیاز به این است كه از نو بنیاد شود، سخن در این است كه چه كسی قادر است این كار پیامبرانه را انجام دهد. آیا هر فردی در هر شرایط روحی و اخلاقی و با هر نوع شخصیت معنوی، موفق به برداشتن چنین گامی پیامبرانه مي‌شود؟
علی علیه السلام با قید كلمه ی اِنَّما كه مفید حصر است، مي‌فرماید كسی چنین توفیقی حاصل مي‌كند كه سه صفت بزرگ در او راه نیافته باشد: مصانعه، مضارعه، طمع بندگی.

برای «مصانعه» هنوز نتوانسته ام یك معادل فارسی دقیق پیدا كنم. شاید بشود گفت سازشكاری یا ملاحظه كاری یا معامله گری. اما نه، همه ی اینها مصانعه هستند ولی مصانعه بیش از اینهاست. آنگاه كه به علی پیشنهاد كوتاه آمدن در عزل معاویه مي‌شد، این كار در تعبیرات علی و یارانش نوعی مصانعه تعبیر مي‌شد. علی حتی از اینكه به خاطر مصلحت (از آن نوع مصلحتهایی كه سیاستمداران خود را با آنها تطبیق مي‌دهند) یك ساعت اجازه دهد معاویه سركار خود بماند امتناع كرد و آن را مصانعه مي‌دانست.

اصحاب و دوستان احیاناً مي‌آمدند و در حضورش او را ستایش مي‌كردند، او را محتشم مي‌شمردند، با القاب و عناوین یاد مي‌كردند، از اینكه اگر نقصی در كارها به نظرشان برسد و ابراز كنند خودداری مي‌كردند و علی به شدت آنها را از این روش نهی مي‌كرد و این عمل آنها را نوعی مصانعه مي‌خواند و مي‌گفت: لا تُخالِطونی بِالْمُصانَعَةِ وَ لا تُكَلِّمونی بِما تُكَلَّمُ بِهِ الْجَبابِرَةُ با من با سبك مصانعه معاشرت نكنید، با من به طرزی كه با جباران و ستمگران سخن گفته مي‌شود یعنی چاپلوسانه و تملّق آمیز و مداحانه و در لفافه ی القاب مطنطن و عناوین مجلل سخن مگویید. صریح مي‌گفت من دوست دارم مردم آنگاه كه با من روبرو شوند به جای تعارفات و مداحیها، نقصها و عیبهایی كه به نظرشان مي‌رسد با كمال صراحت رو در روی من بگویند.

رو دربایستی در اجرای امر خدا داشتن مصانعه است. ملاحظه ی دوست و رفیق و فرزند و خویشاوند و مرید را در كارها دخالت دادن مصانعه است. قرآن كریم لغت «اِدهان» را به كار برده است كه معمولاً در عرف امروز «مداهنه» به كار برده مي‌شود. اِدهان یعنی روغن مالی، در اصطلاح امروز فارسی زبانان «شیره مالی» یا «ماست مالی» گفته مي‌شود. این تعبیر معمولاً در موردی به كار برده مي‌شود كه یك امری به جای اینكه به طور جدی اجرا شود، به صورتسازی بدون حفظ محتوا قناعت مي‌شود. قرآن مي‌فرماید كه كفار دوست دارند كه تو اهل مداهنه مي‌بودی تا مداهنه مي‌كردند؛ مثلاً صورت توحید، صورت برادری و برابری، صورت ممنوعیت ربا محفوظ مي‌بود، اما حقیقت و محتوا نه. خلاصه اینكه دوست داشتند تو اهل مصانعه بودی، و نیستی. پس سَمبَل كردن، به صورتسازی قناعت كردن مصانعه است.

گفتیم رفیق بازی، ملاحظه ی دوستان، فرزندان، خویشاوندان و مریدان را در اجرای امر خدا دخالت دادن مصانعه است." مجموعه آثار شهید مطهری . ج24
مصانعه و سازشکاری و معامله گری با احمدی‌نژاد و مداهنه و ماست مالی و روغن مالی فجایعی که در دولتهای نهم و دهم احمدی‌نژاد رخ داده است باعث جسارت و گستاخی بیش از حد وی شده است تا جایی که در عوض محاکمه سودای ریاست جمهوری در سر مي‌پروراند و با خیالات واهی در عین امنیت کامل وعده های بی اساس و تو خالی مي‌دهد که انگار ملت را به هیچ بر نمی گیرد و به شعور عمومی توهین مي‌کند. حال به چه دلیل با وی مصانعه و مداهنه مي‌کنند و وی را محاکمه نمی کنند خود فاجعه ای دیگر است.
هر که بنیاد بد مي‌نهد بنیاد خود مي‌کند
بدان را گوشمال دادن و گذاشتن همان مثل است که گرگ گرفتن و سوگند دادن

امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۶:۲۴
از خرداد 76 تا اسفند 94 ثابت کرده ایم که همواره پایه رای 14میلیونی داشته ایم و در صورت انتخابات عادلانه با همراهی قشر آگاه خاکستری در هر انتخاباتی پیروز هستیم !بله احمدی نژاد کاندید میشود چون اصولگراها فرد دیگری ندارند . ولی من نگران احمدی نژاد نیستم. بیشتر نگران استقبال سرد مردم درانتخاباتم ! اصولگراها هم همین رادرک میکنند . حالا یه عده میان میگن سال 88 احمدی نژاد 24میلیون رای آورد .جواب : کدوم 24 میلیون که سال 92 نزیک ترین فرد به احمدی نژاد 4میلیون رای آورد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (335047)
محسن فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۹:۰۸
مقایسه 24 با 4 به معنای واقعی سفسطه ست. چون:
1_ رای اکثریت جامعه ثابت نیست وگرنه ریاست جمهوری برای همیشه از آن یک جناح می ماند.
2_ آیا به گفته شما رای دهندنگان به قالیباف و حتی رضایی و ولایتی به طور حتم به احمدی نژاد88 رای نداده اند؟؟؟؟
3_خاتمی 21 میلیون رای داشت چطور معین سال 84 انقدر کم رای اورد؟؟؟ (335059)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۶:۳۳
سه سال رفته ولی شماها هنوز درباره اش تیتر می زنید گیرم این همه فساد کرده عملکردش بسار بد و نامناسب بوده پس چرا از امدنش واهمه دارید اگر عملکردش بد بوده دیگه رای نخواهد اورد و ترسی ندارد اما..... (335048)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۹:۲۹
ظاهرا شخص احمدی نژاد 3ساله تشریف بردند اما خطش و حامیانش هنوز هستند و هر روز برای دولت و ملت دردسر درست می کنند.واهمه ما از شخص ایشان نیست بلکه از جریانی می ترسیم که با وسیله قرار دادن افراد این چنینی برای ملت و کشور خواب های آشفته ای می بیند. (335061)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۹:۵۹
اما بعضیها خودشان را به پول می فروشند. (335063)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۳ ۰۰:۲۴
از اين كه او بيايد هيچ ترسي نيست چون حتما راي نمي اورد ترس از اين است كه چرا كسي كه اين مملكت را به ويرانه بدل كرد وسرمايه هاي ملي را حيف وميل كرد اين چنين ازاد مي گردد وبه ريش هفتاد ميليون مردم ايران مي خندد چر ا او را محاكمه نمي كنند ؟؟ اين يك فاجعه است (335071)
شعر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۶:۵۸
احمدی بیا که فصل خزان آمده است
بلبل به کناری و فغان آمده است
رفتند کبوتران عاشق به بری
در میکده ساقی به کنار آمده است (335049)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۲۱:۴۲
بیا که فصل خزان است
دلال شکم پاره به دنبال سود کلان است
3سال است که روحانی دست ماراازبیت المال بریده
نمیکنیم اختلاس از نوع دکل و زمین و بانک و پدیده
بیا ای امیدجانان برگرد
ازاین بازار کساد دلالی گرفتیم کمردرد (335067)
بهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۳ ۰۱:۴۳
واقعا برای امثال شما متاسفم که ایران و ویران برایتان فرق ندارد (335077)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۷:۱۳
این اتفاق که در این هشت سال در کشور ما صورت گرفت در اروپا می افتاد صد درصد رئیس جمهورشان در کنج زندان اب خنک نوش جان میکرد چون قانون حکم فرماست.................................. (335050)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۷:۱۵
اینها امثال احمدی نژاد را می پسندند نه خاتمی و روحانی. اگر غیر از این بود چطور با بحران سازهای دوران خاتمی و روحانی مقابله نکردند و نمی کنند . ولی در دوره احمدی نژاد با آن شدت با مخالفین برخورد می کردند. (335051)
قلیدون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۷:۴۱
اگر حکومت اراده و جرات کافی برای محاکمه اش ندارد ، بگذارید تا بیاید و ملت به او همان درسی بدهند که به یارانش مثل کوچک اف و رسایی و حسینیان و ... دادند . (335053)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۳ ۰۷:۳۷
متاسفانه جای عدالت در برخورد با قانون شکنان کمرنگ شده و برخی ک درجناح اصولگرا قرار دارند ازادی بیشتری نسبت ب اصلاح طلبان دارند (335081)
اکرم فخریه کارمند دولت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۷:۴۵
با سلام حرف حساب جواب ندآرد؛ به سر دختر یتیم آنچنان بلا آوردند درزمان دولت احمدی نژآد که ١٨ ماه بیمه اینجانب رآ رد نکردند با دآشتن حضور فیزیکی در ادآره آنهم در اطرآف تهرآن وبا گفتن حقم مرآ تبعید کردند و پرونده ای ساختند که شخصیت من دختر یتیم که با آبرو ،مادر پیرم بزرگم کرد وبه تحصیلات عالیه فرستاد که فرد سالم ومفیدی باشم برآی جامعه ام و دوم چون رشوه نگرفتم به طرز فجیع تنبیه م کردن که در این روز پدر ؛از امام علی «ع» فقط انتظآر دآرم حق مظلوم رآ از ظآلم بگیرد وجامعه باید اصلاح شودآمین خواهشا پخش کن (335054)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۷:۵۱
بنده دعا می کنم احمدی نژاد بیاد تا مردم فرصت کنند پاسخ 8 سال مدیریت سیاه ایشان را با رای کوبنده خود کف دستش بگذارند.یقینا آمدن احمدی نژاد و شکست مفتضحانه ایشان عرصه را بر اصولگرایان تنگتر خواهد کرد و باعث خواهد شد توجیهات حامیان ایشان در مورد انتخابات سال 88 حتی در بین طرفداران خودشان مسموع نباشد. (335055)
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۸:۲۶
با این تمسخر کردن ها بدتر رای ایشون زیاد می شه. رای خاتمی در سال 76 و احمدی نژاد در سالهای 84 و 88 معلول همین برخورد مغرورانه و تمسخر آمیز بود.


اگه می خواهید دیگه رای نیاره این روشتون رو بزارید کنار. مظلوم رو مردم حمایت می کنند مطمن باشید (335058)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۳ ۰۰:۳۶
احمدي نژاد مظلوم است يا اين مردمي كه يك شبه ارزش پول شان را اين اقا با سياست هاي غلطش يك سوم كرد ؟ احمدي نژاد مظلوم است يا مردمي كه به علت تحريم ها ونبود دارو بهترين عزيزان خود را ازدست دادند ؟ احمدي نژاد مظلوم است يا خيل جوانان بيكار و نا اميد وكارخانه هاي تعطيل شده وايران ويرانه ؟؟؟ و پول هاي نفت بربادرفته؟؟؟ دلم از دست او خون است وازدست قوه قضائيه خونتر كه او را محاكمه نمي كند (335074)
نقطه چین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۱۹:۴۵
فواید احمدی نژاد
فهمیدم عده ای هستند كه به بهای تاراج منافع مردم حاضرند منافع جناحی و سود كلان ببرن
دیدم كم نیستن عقلایی! كه حاضرن یك مدیر نابلد و ناكارامد بالاترین سمت اجرایی كشور رو در دست داشته باشه و نخبگان و دلسوزان مردم و میهن منزوی و محصور بشن
به این درك رسیدم در بهبوهه تبلیغات انتخاباتی هر وعده و وعید فضایی و غیر عاقلانه ای رو باور نكنم
و اینكه هركسی دم از توحید و فرج صاحب الزمان عج زد الزاما انسان و مسلمان خوبی نیست (335062)
جور به جور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۲۱:۴۵
احمدی نژاد امدنش یه جوره نیامدنش هم یه جور (335068)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۲۱:۵۱
من خیلی دوست دارم کاندید بشه و در یک انتخابات عادلانه که دست خودش نباشه ببینیم چقدر رای میاره.
اگر آورد همینجا از همه عذرخواهی میکنم و اگر نیاورد امیدوارم برخوردی باهاش بشه که ... (335069)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۳ ۰۰:۲۹
اگر درست عمل کردید چرامیترسید?اگر برجام موفق بوده چرامیترسید? :)))))))))))
برجام =ترکمن چای (335072)
سید احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۳ ۰۱:۴۷
سعی کردی بهار بی خیال آمدن احمدی نژاد بشی و مثلا انگار نه انگار اما ظاهرا خودت هم خوب میدونی که یخ برجام زیر آفتاب حقیقت به چه سرعتی داره آب میره و مردم آخر سر می پرسند حالا که سه سال وقت رو به مذاکره سوزوندید و هیچ کار عمرانی و اشتغال زایی نکردید و از همه بدتر با قرارداد برجام کشور رو به گذشته ای معادل سال 72 بر گردوندید و به این ارتجاع افتخار کردید چرا باید حاکمیت شما تمدید بشه؟ واقعا اون سر سوزن کارایی که نشون دادید چی بود؟ (335078)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۳ ۰۷:۰۶
شما خودتان خبر سازی میکنید و سپس بر پایه آن مطلب مینویسید . چرا ؟ (335080)