به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۱۰۹۷۷۷
جدی گرفتن خطر افراط یک ضرورت است

رگه‌های تفکر داعشی در جامعه‌ی ایرانی

رگه‌های تفکر داعشی در جامعه‌ی ایرانی
محمد توکلی

گروه سیاسی: به این جملات دقت کنید : "ای کاش بقیه افرادی که زنده مانده اند هم می‌مردند / حال کردم ، بزار این آمریکاییهای وحشی هم طعم جنایت و قتل و کشتار را بچشن. هرکی بوده ایول داره / همجنسگرایی که می‌خواد دنیا رو به گند بکشه همون بهتر که بمیره / قوم لوط کشته شدن اینکه دیگه عزا گرفتن نداره انشاالله قسمت قوم لوط های دیگه / دمش گرم. حق این کثافت‌های همجنس‌باز اعدام هست / این یکی کارش خوب بوده / دست عمر متین درد نکنه و خدا رحمتش کنه، همجنس بازی در هر دینی ناپسند و حرام است و من موندم چرا یه عده مخالف حرف خدا عمل می‌کنند! / یعنی این همجنس بازا باید برن بمیرن بخدا / از نظر دینی این کثافتا انسان نیستند و دلسوزی براشون خبیثانه است؛ اگه من بودم همشون رو زنده زنده میسوزوندم، این وظیفه هر انسانی هست و اینها مصداق انگل بشریتند. / اینکه خدا ظالمین رو با ظالمین مشغول کرده، چرا خوشحال نباشیم....؛بعضی ها یا خیلی زیرکند یا خیلی مریض، اشعار رمانتیک و نجسانه سرمی‌دن.....! / یارو زده 50 تا همچنس بازو به درک واصل کرده شما چرا ناراحتی؟ / خدا رحمتش کنه عمر متین شیر مرد بوده دمش گرم پنجاه جانور از حیوان پستر لواط کار رو به درک واصل کرد الحمدلله / بسيار اتفاق مباركي است. / دستش درد نکنه، خوب جایی را انتخاب کرده / همجنسگرایی که می‌خواد دنیا رو به گند بکشه همون بهتر که بمیره / همجنس بازان نجس داخلی ناراحت شدن با هلاک شدگان آمریکاییتون محشور بشید / حالا چرا نوشتی فاجعه اورلاندو ، مرگ یه عده همجنسگرا می‌شه فاجعه؟! / عذاب الهی نتیجه محتوم همجنسگرایی است / الان نوبت به تطهیر حضرات همجنس‌باز رسیده، نه؟ / چاقوي داعش به امريكا هم خوشبختانه رسيد"

این ها بخشی از نظرات هموطنان ما ذیل اخبار مربوط به واقعه ی تروریستی اخیر در اورلاندو بود. جنایتی که در آن بیش از 50 نفر کشته شدند. می‌توانیم "کبک وار سرمان را زیر برف کنیم" و چنین نظراتی را بی اهمیت بدانیم و به آن ها توجه نکنیم یا در مواجهه با این نظرات "دایی جان ناپلئونی" رفتار کنیم و مثلا بگوییم این نظرات را عده ای معلوم الحال عمدا نوشته‌اند که بتوانند سوءاستفاده کنند، می‌توانیم از موضوع فرار کنیم و درباره نقش "استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل" در وقایع تروریستی داستان سرایی کنیم یا در مذمت همجنس گرایی سخنرانی نماییم، یا هر مدل مواجهه ی فرافکنانه ی مرسوم دیگری، اما بهتر آن است که این نشانه ها را جدی بگیریم و درباره شان گفتگو کنیم و برایش فکری نماییم.

داعش و تفکر داعشی لزوما و صرفا یك گروه وحشی تروریستی که در چند سال اخیر برخی مناطق و ممالك را به آتش کشیده است نیست، این مدل از نگاه، قدمتی به اندازه ی تاریخ بشر دارد و حالا در این سال‌ها نامش داعش است و در دهه ها و سده های گذشته با نام های دیگری فعالیت می‌کرده و در قرن های آینده هم با نام های دیگری باز هم وجود خواهد داشت. این تفکر افراطی نه تنها لزوما فقط در یک مذهب خاص رشد و نمو نمی کند بلکه می‌تواند در صورت کج فهمی، در هر دین و مذهبی بوجود آید.

اگر بتوانیم بین آنان که چنین نظراتی را درباره ی این فاجعه ی تروریستی ارائه داده اند و آنان که موافق و همراه چنین نظراتی هستند با داعش هزاران تفاوت پیدا کنیم قطعا در یک چیز مشترکند و آن افراطی گری است. در جامعه ی ایرانی نمونه های دیگری که کمتر از این نظرات نشانه های افراط در آن دیده می‌شود هم وجود دارد که آن چنان که باید و شاید به آن توجه نشده، مثلا ؛ این حجم از مرگ خواهی ما برای دیگران ــ این دیگران از کشورها شروع می‌شود تا برخی خادمان و بزرگان این نظام و انقلاب ــ این شعار ها را به یاد بیاورید :

"مرگ بر انگلیس، مرگ بر آمریكا، مرگ بر روسیه، مرگ بر فرانسه، مرگ بر چین، مرگ بر آل سعود، مرگ بر دانمارک ، مرگ بر آل خلیفه ، مرگ بر خاتمی ، مرگ بر احمدی، مرگ بر هاشمی، مرگ ...مرگ بر ....و ..." این وضعیت اگر ادامه پیدا کند احتمالا در سال‌های آینده مجبور شویم برای سیاره‌های دیگر آرزوی مرگ کنیم و مثلا بگوییم مرگ بر مریخ، مرگ بر مشتری! یا مثال دیگرش هتاکی های غیر معمولی است که در گفتگوهای محاوره روزمره مان داریم که به شدت هم بین همه ی اقشار و تیپ های شخصیتی مختلف عمومیت پیدا کرده است.

بیاییم به این سوال فکر کنیم که اگر در کشورمان خرید و فروش سلاح آزاد بود با این نگاه افراط گرایانه ای که نشانه های آن را می‌شود به وضوح در جامعه مشاهده کرد روزانه چند کشتار رخ می‌داد؟ شاید در نگاه اول این چند خط بسیار تلخ و اغراق آمیز به نظر آید اما در برابر کسانی که با سوءاستفاده از بیانات رهبری، مشغول بزک کردن چهره افراط و تندروی با مفاهیم قابل احترامی مثل "انقلابی" و "حزب‌اللهی" هستند و همچنین بی توجهی مفرط نسبت به این نشانه های خطرناک نمی شود سکوت کرد و رخت عافیت بر تن نمود. باید همواره این موضوع را یادآوری کنیم که جدی گرفتن خطر افراط یک ضرورت است و مقابله با تفکر داعشی بیش از آنکه از جنس نظامی و سیاسی باشد از جنس فرهنگی است.

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۰۹:۳۵
فرمایشتان بسیار متین ولی باید خاطر نشان شویم که عده ای صرفا از این جهت گیری ها فقط نفع میگیرن ایران و ایرانی صلح طلب و اسلام دین میانه روی ست (339364)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۰۹:۳۷
تندروهاي كشور ما از داعش هم بدتر وخطرناكترند ايا كساني كه دستور مي دهند به روي زنان اسيد بپاشند يا فلان نماينده را مورد هجوم قرار مي دهند وبا سنگ واجر به وي حمله مي كنندو خيلي را حت هر مخالف خود را مي كشند كمتر از داعش مي باشند ؟ اگر ما امروز فكري به حال اين نوع تفكر افراطي نكنيم فردا خيلي دير خواهد بود (339365)
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۱:۱۸
1-هر کس به کلیات حقوق ملت ایران و اسلام احترام بگذارد محترم است و ما واژه مرگ را برای کسانی به کار می بریم که این حقوق را منکر می شوند
2-غیرتمند افراطی نیست بلکه دیوث(بی غیرت)تفریطی است.اسلام،مومنان و بندگان خاص خدا،قرآن،وطن و خانواده ناموس هستند و باید در مقابل آنها غیرت داشت
3-حد اعتدال همان است که اسلام می گوید.وقتی اسلام می گوید حجاب؛پس حجاب حد اعتدال است
4-تندرو هم کسی است که از اسلام جلو می زند.مثلا کسی که در ملاء عام روزه خواری می کند مجرم است ولی نه اینکه مثل داعش او را اعدام کنیم (339385)
چ.چ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۹
فکر کنم شما عضو داعش هستید که مرگ را برای منکران ایران و اسلام مستحق می دانید.
اسلام یعنی اخلاق و انسانیت. فقط همین (339432)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۳:۵۰
جوابت منطقی بود. الان یه گروهی اصلا به آزادی های مومنان در جامعه توجهی ندارند و میخان آزادی های خودشون فقط لحاظ بشه و در عین حال خودشون رو آزادی طلب میدونن. این یعنی پارادوکس ... (339454)
یک سوال ساده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۴:۳۶
حقوق اولیه و بدیهی ملت ایران در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است و این حقوق سالهاست از سوی دوستان غیرتمند شما که بر اریکه قدرت تکیه زده اند پیاپی نقض می شود و در عمل حقوق ملت را بیش از هرکسی منکر می شوند, پس بنا به نوشته خودتان باید واژه ی مرگ را علیه خودتان هم به کار ببرید؟؟؟ (339464)
خانم. ن.ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۲۳:۵۶
بزرگوار اسلام دین دعوت بوده و هست و سیره ی پیامبر تا جایی که من خوندم و میدونم با رفتارهایی که شما ذکر کردید منطبق نیست. اما در مورد بند چهارم:روزه خواری در ملا عام جرم شرعی یا کیفری نبوده و نیست
. از شما خواهش میکنم به عنوان یک مسلمان دین اسلام رو تا این حد ترسناک و انسان ستیز معرفی نفرمایید. شما رو دعوت به مطالعه و داشتن اطلاعات بیشتر میکنم. (339518)
رضا
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۰۹:۴۳
بیایید شعار مرگ را از ادبیات سیاسی حذف کنیم. (339366)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۰:۱۲
یکی از فقها می فرمود با توجه به اینکه در پایان نماز به همه سلام می گوییم یعنی صلح و دوستی را برای همه آرزو می کنیم . ولی بعد از آن وقتی برای دیگران مرگ را از خدا می خواهیم این باعث باطل شدن اصل سلام نماز و در واقع خود نماز می شود چه بهتر که برای دشمن خود هم بعد از سلام نماز خواستار هدایت و بازگشت او به راه راست شویم. (339519)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۰۹:۵۶
بنده به این سوالات وخیلی ازسوالات دیگرقبلا فکر کردم.و معتقدم اکثریت ملت نیز می دانندریشه مشکل ازکجاست.بنظرم بزرگترین دشمن ما جهل است.آنهم جهل ساده نه،جهل مرکب.یعنی درعین حالی که جاهلیم نسبت به جهل خود نیز جاهلیم وخیال میکنیم علامه ایم.و تنها راه برون رفت از این وضعیت آزادی بیان است.این وضعیتی که درگیرشیم تحمیلیست مردمی و طبیعی نیست.لذا اگر در موضوع مورد اشاره میتوانستیم با نگاه روانشناسی وپزشکی نسبت به مقوله همجنس گرایی(من میگم هم جسم گرایی)آشنا بشویم حتما بخاطر قربانیان اورلاندو ناراحت میشدیم. (339368)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۲:۰۰
دقیقا همینطور است. یکی از بارزترین نشانه‌های آن را به نظرم در علاقه شدید بسیاری افراد در بحث‌های موسوم به داخل تاکسی مشاهده کرد. جالب اینکه ایشان علاقه خاصی به مطالعه و تحقیق هم نشان نمی دهند. شاید باورتان نشود شخصا کسی را می‌شناسم که مطالعه نکردن را یکی از افتخارات خود می‌داند و در جمع دوستان با احساس غرور جار می‌زند! (339408)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۲:۳۶
از اظهار نظر و تاییدتون ممنونم ولی مواردی که بیان فرمودین جزوه جهل ساده تلقی میشه.جهل مرکب مربوط به توده عوام نیست. (339421)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۰:۱۹
امم خمینی فرمودند اسرائیل غده سرطانی است و باید از صفحه روزگار محو شود رهبری انگلیس ها را خبیث می خواند امام خمینی می فرماید هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید امام راحل فرمودند هرجا ظلم هست مبارزه است و هرجا مبارزه هست ما هستیم آیا امام و رهبری مصداق بارز افراطی گری هستند چرا شما اصلاح طلب ها مثل سگ از آمریکا می ترسید (339369)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۹
ادب داشته باشید حضرت تازه مسلمان... (339401)
یاشار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۱:۵۳
خبری منتشر شده مبنی بر کشته شدن دختری به دست پدرش...به نظر میرسد لایه هایی از جامعه ایرانی به مراتب عقب مانده تر وخشن تر از عناصر داعش هستند... (339404)
ابراهیم موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۲:۰۴
همان امام بزرگوار به مبارزه سیاسی اعتقاد داشتند و روش گروههای مسلح را تایید نمی کردند. پس ترور مساوی مبارزه نیست. منتها شما افراطیون چون انحصار گرایید نظام و رهبری را هم مال خودتان میدانید و آنگاه به غلط نتیجه می گیرید آنها هم مثل شما هستند. در آخر هم باید عرض کنم ما از آمریکا نمی ترسیم ولی هارت و پورت الکی هم در مقابلش نمی کنیم. مگر اینکه شما رجزخوانی توخالی را شجاعت بدانید که این مشکل شماست. (339409)
چ.چ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۳
تازه مسلمان این اشارات شما مختص آن زمان است
اگر بخواهیم این مطالب را برای اینده بست بدهیم.................
در حال حاضر آنها از ما مسلمان ترند
کدام کار مملکتی ما مطابق اسلام است. ربا خواری ، زیر میزی ، کم فروشی ، پارتی بازی ، مال مردم خوری ، ( بانکداری خودروسازی ) ، ازدواج جوانها ، دزد پروری ، بیکاری و ... (339427)
طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۳:۰۴
طرفداران ادیان تا جایی که من میدونم حداقل ادب لسانی رو رعایت می کنند اونم به یه جامعه آماری بزرگ گفتن واژه (سگ) خیلی بی ادبانه و غیر انسانیه (339433)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۳:۲۰
من از تو که با نام مستعار میایی میپرسم ایران بیشترین ضربه رو در طول تاریخ از کدام کشور خورده ؟جواب روسیه است ایران در 150 سال قبل مساحتش 2 برابر ایران امروزی بود .چرا ما با این کشور کمونیست و منکر خدا وآن جنایتهایش در چند جنگ بهترین رابطه رو داریم .اگر جواب قانع کننده دادی من هم عقیده تو میشوم وگرنه تو هم اندکی فکر کن و کیلویی نظر نده . (339538)
وکیل مدافع احسان خان!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۳:۵۶
یاد دولت پاکدست هزاره سوم و دولت مهرورزی کهریزک و دولت هاله نور و دولت هلو و لولو که دولت محبوب احسان خان است از خاطره ها پاک نخواهد شد!!! (339542)
م.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۰:۳۸
احسنت، یکی از بهترین مقالات سایت (339372)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۱:۲۱
در حال حاضرکه کشور ازامنیت نسبی خوبی برخوردار هست و درگیری و زدو خورد داخلی از نظر نظامی وجود ندارد ،باز هم هر روز چندین نفر در دعواهای شخصی به وسیله چاقو یا سلاح های گرم و غیره کشته میشوند
اونهم در حالی که فروش سلاح غیر قانونی و مجازات بسیارسنگینی دارد
حالا اگر مثل آمریکا مجاز بود چه بلبشویی میشد فک کنم هر 2 ثانیه یه نفر با کلاشینکف یا کلت کشته بشه
همه این ناهنجاریها ومرگ خواهی ها ازمشکلات فرهنگی و شخصیتی و شعور و درک پایین و جهالت نشآت میگیره ،
در آخر هر دولتی شبیه ملت خودشه پس باید خود (339386)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۱:۳۴
هر کس در کشور خود آزاد است بنا بر قوانین کشور خود زندگی و رفتار نماید این که ما روش زندگس همه مردم جهان را زیر سوال ببریم این دیکتاتوری میباشد همان طور که آنها به قمه زنی شیعیان ایراد نمیگیرند ما هم نباید رفتل آنها در کشور خودشان را به تمسخر بگیریم اگر مسلمانان رفتار و کردار آمریکائیها را قبول ندارند برای چه خود را به آب و آتش میزنند تا ساکن آمریکا شوند!؟ در همان کشورهای خوب وپیشرفته و امن مسلمان خکد بمانند!!! حتی عده ای در کشکر ما برای این که فرزندشان تابعیت آمریکایی داشته باشد موقع زایمان!! (339394)
چ.چ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۱:۵۲
برادر واقعیت آن است که ما هموطنانی داریم که از داعش سنگدل تر و وحشی ترند.
ما هموطنانی داریم که در روز نماز جمعه مرگ افراد و دولت ها را خواستارن و اینکار را مطابق قران و راه رسم اهل بیت میدانند
به مانند وهابیت از بچگی به ما یاد میدهند عده رو خدا نیافریده و باید برای مرگشان لحظه شماری کرد.
برادر نمیدانم کسانی که میگویند: جمهوری "اسلامی" ایران چگونه میتوانند بعدها توی چشم امام علی و امام حسین نگاه کنند .
...... (339403)
دیبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۳:۱۶
وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ فَيَسُبُّوا اللَّـهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ كَذَٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِم مَّرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ

108 انعام

و آنهايى را كه جز خدا مى‌خوانند دشنام مدهيد كه آنان از روى دشمنى [و] به نادانى، خدا را دشنام خواهند داد. اين گونه براى هر امتى كردارشان را آراستيم. آنگاه بازگشت آنان به سوى پروردگارشان خواهد بود، و ايشان را از آنچه انجام مى‌دادند آگاه خواهد ساخت. (339439)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۵:۱۷
اگر این اتفاق در روسیه یا کشوری که شما با انها میانه ندارید اتفاق می افتاد همین جوری به دفاع از آنها می پرداختید . چرا وقتی امریکایی ها این همه انسان را در سوریه و عراق به کشتن دادند چیزی نمی گویید ولی درجا تیتر می زنید کشتار دسته جمعی توسط جنگنده های روسیه و از این قبیل حرف ها . اما اگر در روسیه یکی بگوید احمدی نژاد بد در جا تیتر می زنید . اکثر خبرگزاری ها در ایران به فکر منافع مردم نیستند فقط منافع خودشان .بروید خودتان را بازی بدهید که عظمت و بزرگی را چسپیدن به امریکا می دانید (339473)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۲۱:۳۴
کافر همه را به کیش خود پندارد. (339505)
سید احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۷:۰۹
خوبه تا تو دزدی هاتون رسوا میشید میزنید به در خونه تفکر داعشی که اتفاقا مثل خودتونند و مسجد وجسینیه آتیش میزنند.
مردم بیدارند. تموم شد بهار. زنده باد بهار. (339485)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۷:۴۸
تفکر داعشی اونیه که به سفارتخانه ها و کنسرتها و سخنرانیهای رقیبش حمله می کنه. اون کارهای سال ۸۸ هم خودتون کردید و انداختید گردن بقیه. فیلمشم هست که کیا اموال عمومی را با باتوم تخریب می کردند. در ضمن این دلواپسان هستند که با در بوق و کرنا کردن فیشها دنبال پاک کردن اختلاسهای خاوری و زنجانی ودیگران اند. (339556)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۲۲:۱۰
کسایی که به هر دلیلی دارید توجیه میکنید، فکر و ذهنمون مریضه، بدیهیه، مشخصه، واضحه، توی خیابون، توی تاکسی توی ترمینال، توی اداره، توی مغازه، توی ورزشگاه، توی سینما، توی تلویزیون، توی شوخی، توی جدی، توی شهرداری، توی مترو، توی شهر، توی روستا، نمیبینید واقعن?? توجیه کردنامون هم نژادپرستی سیاسی و قومیته، یعنی واقعن دروغگویی و پارتی بازی و دزدی فقط موردیه?? ایا اینا ارزش نشدن?? ایا نمیبینید و نمیشنوید سر هر چیزی فحش رو به جون هم میکشیم? ایا نمیبینیم فلان مجری کار اشتباهی میکنه فحش رو به ناموسش میکشیم? (339510)
محمد اعظم پناه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۰:۱۴
خيلي خوشحالم كه همچين تحرير شجاعانه اي توي يه مطلب عمومي گذاشتين و اميدوارم بازم شاهد اين گشايش سياسي اجتماعي باشيم،جاي تفكر داره عزيزان به جاي بحث كردن يكيم فكر كنيد.ما وارث تمدن بزرگي هستيم لطفا يكيم فكر كنيد.ممنون (339520)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۳:۰۸
همجنس گرایی و دو جنسی بودن بیماری است و خداوند این انسانها را خلق کرده شاید اگر دست خود این افراد بود جور دیگری خود را خلق میکردند .به هر پدیده میشود مثبت یا منفی نگریست .حتی بعضی مراجع عمل جراحی برای این پدیده تایید کرده اند .با مرگ گفتن کسی نمیمیرد .از سویی مرگ بر آمریکا و از سویی پشت درهای بسته مذاکره و معامله .حداقل با ملت رو راست باشید .در ثانی اینها همه نتیجه جهل و نا آگاهیست . (339536)