به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۰
 
۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب : ۱۰۹۷۷۸
زائری: کاش هنوز کراوات بود

تبعات روانی و اجتماعی فیش‌های نجومی

مرتضی آژند

گروه مقالات: درباره پرداخت‌های نجومی و فیش چند صد میلیونی به مدیر عامل فلان بانک یا پرده برداری از پرداخت فیش‌های میلیاردی و نیم میلیاردی. به ذهن من یکی خطور هم نمی‌کند که چرا یک کارمند دولت باید چنین واریزی داشته باشد، مگر چه دستاوردی داشته است، چه خلاقیتی به خرج داده است که بخشی از جامعه از آن سود برده‌اند که مستحق چنین پاداشی بوده است، کدام گره و مشکل کشور را حل کرده است یا کدام دکترین جهانی را طرح کرده است؟

اصلا مگر سیکل بسته اداری اجازه خلاقیت و نوآوری‌هایی به بزرگی این ارقام را می‌دهد؟ یا مثلا گفته‌اند که برای ماموریت کاری چندین میلیون به حساب شخص واریز شده است، حالا شما فکر کنید که در یک سفر یک هفته‌ای یا چند روزه آقای وکیل، مدیر یا هر چی چه کارایی از خود داشته است که لایق چنین پاداشی بوده است.

چیزی که مساله پرداخت‌های میلیونی را بغرنج‌تر می‌کند مقایسه این واریزها با حقوق دیگر اقشار جامعه است و آثار اجتماعی که می‌تواند برای جامعه سیاست‌زده ما داشته باشد. تصور کنید معلمی که بار آموزشی جامعه را بر عهده دارد و واریزی ماهی یک میلیون و پانصد داشته باشد با شنیدن پرداخت‌های چند میلیونی دچار چه حالتی می‌شود، اگر یک درصد، فقط یک درصد از معلمین به خاطر اختلاف فاحش واریزها کم کاری کنند و نسبت به آموزش بی تفاوت شوند چه عواقبی به دنبال دارد؟ (و حداقلش اينكه آيا استمرار همين وضع نابسامان فعلي را نبايد انتظار داشت؟)

سربازی را در نظر بگیرید که از مرزهای یک کشور پاسداری می‌کند ماهانه واریزی بین هفتاد و پنج هزار تا دویست هزار تومان می‌گیرد یا پرسنل نیروهای انتظامی که کمتر از دو میلیون می‌گیرند اگر در مواجه با چنین تبعیضی در قبال مسؤليت خود بی تفاوت شود چه آثاری می‌تواند داشته باشد؟ در دیگر مشاغل هم چنین رفتارهایی قابل تصور یا قابل درک است، مثلا کارکنان فلان شرکت یا سازمان که چند ماهی است حقوق خود را نگرفته اند با چه انگیزه ای به فکر تولید بیشتر و با کیفیت تر باشند؟

چنین اختلافات فاحش در نظام پرداخت یک کشور علاوه بر شکاف طبقاتی باعث ایجاد فضای بی مسؤليتی، بی اعتمادی، کم کاری و سلب انگیزه می‌شود. چیزی که روزانه بارها و بارها با آن رو به رو شده‌ایم. مثلا وقتی از کسی می‌پرسیم که چرا کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهد در جواب به فسادهای صورت گرفته اشاره می‌کند و عمل خود را توجیه می‌نماید.

راننده تاکسی که کرایه زیادتر می‌گیرد، میوه فروشی که کم فروشی می‌کند، پیمانکاری که از مصالح با کیفیت پایین استفاده می‌کند، استاد دانشگاهی که آموزش را می‌فروشد، کارمند و مامور و پليسی که رشوه می‌گیرد، سیاست مداری که در رانت‌های به وجود آمده نقش دارد و بخش اعظم تقلب‌های ریز و درشت که روزانه صورت می‌گیرد به وسیله فساد‌های کلان صورت گرفته و به نام زرنگی توجیه می‌شوند.

معضلی که روز به روز در سطح جامعه گسترده‌تر می‌شود و احساس می‌شود که هر کسی به هر طریقی دنبال منافع شخصیه خودش است و چیزی به نام احساس مسئولیت و منافع عمومی وجود ندارد. اعمالی که خسارت‌های دوچندانی را نسبت به فسادهای صورت گرفته برای جامعه به همراه دارد.


همه‌اش هم تقصير ما آخوندهاست!

حجت الاسلام محمدرضا زائری در یادداشتی در خصوص حقوق های میلیونی با درج عکسی از یک یقه موسوم به یقه آخوندی، با زیر نویس: كاش هنوز كراوات بود! نوشت: متنفرم از اين پيراهن‌هاي يقه آخوندي! وقتي به جاي يك طلبه جوان و مخلص و بي آلايش ، بر تن يك مدير غيرصالح مي نشيند! حقوق ميلياردي اش را او مي گيرد و در خلوت به ريش همه مي خندد و فحشش را من آخوند مي خورم! حالم به هم مي خورد از پينه پيشاني وقتي به جاي اثر سجده يك پيرمرد نوراني و اهل دل ، بر جبين يك آدم هزارچهره مي نشيند كه تسبيح در دست توي دلش براي كلاه گذاشتن سر مردم نقشه مي كشد و بدنامي اش براي مسجدي ها و مذهبي ها مي ماند!

مي ترسم از الفاظ رنگين و اذكار آهنگين ذكر و دعا وقتي به جاي شكفتن بر لبان مادري خسته و روزه دار بازيچه يك رياكار تاجرصفت مي شود كه اين سالها فهميده چه طور بايد ضاد والضالينش را بكشد و صدايش را پيچ و تاب بدهد و چشمانش را تنگ تر ببندد و گردنش را بيشتر كج و كوله كند تا بتواند از ناداني و نفهمي يكي مثل من سوء استفاده كند و خون مردم را بمكد!

سالهاست جماعتي رياكار و متظاهر قاعده بازي را فهميده اند و قلق ما را شناخته اند، يكبار خودشان را در صف اول نماز جماعت جا مي كنند و دوبار هم چهارص، پانصد هزار تومان به عنوان وجوهات مي دهند و سه بار در باره مستحبات قبل و بعد از نماز شب سؤال شرعي مي پرسند و سر ما آخوندهاي ساده را كلاه مي گذارند به بزرگي شكم هاي سيري ناپذيرشان! آن وقت زير پوشش دينداري و خدادوستي هر كاري كه فكرش را هم نمي كني انجام مي دهند. بدنامي اش مال جماعت آخوندي كه غالبا روحشان هم از اين اتفاقات خبر ندارد و گرفتار صدهزار تومان پول هستند ولي همان جماعت دروغگوي رياكار به اسم شان حقوق ها و پاداش هاي ميلياردي گرفته اند و اختلاس هاي كلان كرده اند و به غارت بيت المال مشغول شده اند!

همه اش هم تقصير ما آخوندهاست كه از همه دنيا همين يك پيراهن بي يقه را داشتيم و آن را هم به ديپلمات ها داديم و هم به مديران دولتي و هم به تاجرهاي بين المللي! كاش كراوات مي زدند و هر كار مي خواستند مي كردند! مشكل از جايي شروع شد كه به خاطر حذف كراوات پيراهن هاي خودشان را گذاشتند كنار و پيراهن ما آخوندها را پوشيدند! كاش همان كراوات بود هنوز و هركسي هر كاري مي خواست بكند با كراوات مي كرد نه با پيراهن يقه آخوندي!

صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۲:۲۰
من انتظار معجزه از دولت اقای روحانی یا هر فرد دیگری ندارم... به خوبی میدونم چه چیزی رو تحویل گرفتند... اما فکر میکنم روندی که کابینه در پیش گرفته روند رو به بهبودی نیست... ادامه پیروی ناآگاهانه و کورکورانه از صندوق بین المللی پول و خصوصی سازی غیر مولد و رانتی، موجب اعتلای اقتصاد ما نخواهد شد... اون چیزی که موجب پیشرفت درست کشور و در مسیر درست میشه، تکیه بر توانایی داخلی و ایجاد احساس امنیت و ثبات اقتصادی در همه اقشار جامعه است... (339527)
سید
Germany
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۲:۲۷
یه سوال برام پیش اومده چرا آقای روحانی درخواست مصاحبه مستقیم با مردم از طریق صداوسیما رو نمیکنن، رئیس جمهور گذشته هر پنج شیش ماهی یبار به تلویزیون میومد.اگر هم این اجازه رو به آقای روحانی نمیدن چرا اعتراضی نمیکنن.بیان با مردم صحبت کنن و بگن چه حجمه ای علیه دولت بپا خواسته و چه شایعاتی علیه دولت درست میکنن.بیان بگن که این حقوق هایه نجومی در دولت قبل هم بوده و ده ها مسئله ی دیگه..... ما منتظریم آقای روحانی (339528)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۲:۴۱
انصافا جناب زائری راست می گوید. دوست طلبه ای دارم که در شهرک پردیسان قم ساکن است. اخیرا از او پرسیدم کرایه خانه را داده ای؟ گفت 280 هزار تومان دادم ولی جیبم کاملا خالی خالی شد. نمی دانم تا آخر ماه می خواهد از کجا بیاورد شکم خانوده اش را سیر کند. می گفت هشت میلیون تومان برای ازدواج قرض گرفته ام که با بدبختی نصفش را تسویه کرده ام اما 4 میلیون تومانش باقی مانده. خدا گره از کار همه جوانان باز و صاحبان فیش های نجومی را لعنت کند. (339532)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۳:۴۷
من هم از نوشته آقای زائری لذت بردم و آن را ستودم اما باید توجه کرد که بحث ایشان موردی و یا جناحی نیست بلکه شاه بیت سخن وی این جمله است.«کاش همان کراوات بود هنوز و هر کسی هر کاری می خواست بکند با کراوات می کرد نه با پیراهن یقه آخوندی!»بنا بر این تقلیل سخنان ایشان در حد مشکلات فردی و یا سلایق جناحی اخلاقی نیست باید در فهم سخنان دیگران امانت داری را رعایت کنیم. (339618)
ح
Germany
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۲:۵۰
آقاي زائري
شماهم خوب وسط دعوا نرخ تعيين مي كنيد و از اين نمد كلاه مي بافيد. كاش عوايدتان را از شهرداري تهران و موسسه هفتم تير و خانه روزنامه نگاران جوان را مي فرموديد . و مي فرموديد مثلا بودجه موسسه هفتم تير چقدر است و اگر بالكل نبود چه ثلمه اي به اسلام وارد مي شد؟ (339534)
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۲۲:۵۰
لطفا ندانسته و به غیر علم متهم نکنید (339670)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۲:۵۹
لعنت بیکران ذات اقدس ربوبی بر غارتگران بیت المال لعنت خدا برآن کسانی که نانشان را در خون مستضعفان تلیت میکنند لعنت خدا بر ......کسانی که بیت المال را چپاول میکنند مصداق اتم افراطی گری هستند (339535)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۴:۰۳
بیش لعنت. اماباید بپذیرید که افراطی گری شما عامل اصلی این غارتگری هاست. این شما هستید که انسان های پاک و صادق و مخلص را به حاشیه راندید و به آنان و هزاران انگ و افترا زدید و دروغگویان را در دولت قبلی به کرسی نشاندید و این دود فسادی که برپاست از آن کنده بر می خیزد.پس بدانیدعامل اصلی غارتگری افراطی گری است. (339620)
arsh
Germany
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۰۰:۳۷
من باحرفتون موافقم. ولی یه سؤال کوچولو؟
چطور به آل سعود کودک کش و اسراییل جنایتکار که میرسه، لعن کردن نشان بی ادبی است!! (339676)
وحید
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۳:۱۳
با سلام
چرا در سایت شما خبری مهمی چون دستگیری عوامل بمب گذار تکفیری در تهران و برخی استانها نیست؟
مثل اینکه خبرش به شما نرسیده! (339537)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۳:۴۰
با سلام همانطور که خداوند گفته اقوامی که گناهکار باشند و به کارهای بد خود استمرار داشته باشند مستحق عذاب الهی خواهند شد و اطمینان داشته باشید چنین است : عذابهای الهی در عصر حاضر بدین شکل نمایان میشود : ریزگردها ، آلودگی هوا ، سونامی سرطان ، خشکسالی ، اعتیاد و ... که متاسفانه گریبانگیر جامعه ما شده است تا زمانی که مردم و دولت با گناه و فساد پیش بروند عذابها هم بیشتر و بیشتر خواهد شد تا زمانی که این ها به هلاکت برسند این است وعده الهی (339539)
مهدیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۰:۴۰
برای طرز فکر شما متاسفم (339578)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۱:۰۴
بیشتر عذاب هایی که دوست ما ذکر کرده نتیجه سو مدیریت افرادی بوده که که یا دروغگو و یا دزد و یا بی لیاقت بودن ، پس بی ربط نیست بگوید که آن عذاب ها نتیجه گناهان آن مدیراست. سریع مخالفت نکنید (339580)
کهنه مسلمان اروپا ندیده
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۸:۴۱
دوست گرامی شما نباید متاسف باشید چرا که تمامی اعمالی که انسانها انجام میدهند تاثیر مستقیم روی زندگی خودشان دارد . مثلا اگر مردم در انتخاب نمایندگان مجلس شایسته سالاری راپیشه خودنکنن یا مثلانماینده ای بانام اصلاح طلب وارد مجلس شود سپس رنگ عوض کندیامثلا تاجری به خاطرفرار مالیاتی خیّر مدرسه سازشود وبادرست کردن یک مدرسه شش کلاسه مالیات چندین مدرسه چندکلاسه را نپردازدیا فلان بنیاد و موسسه و بنام اسلام بساط اسرافگری را برپا کنن و ... انتظار نداشته باشید اوضاع و احوال بهتر از این را داشته باشیم. (339654)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۱:۱۰
احسنت آقا محمد کلام شما کاملا متین است اگر مردم ایران امربه معروف و نهی از منکر حاکمان ایران را ترک کنند باید منتظر زمین لرزه نه ریشتری در تهران باشیم که کانون فساد است (339581)
د
Italy
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۲:۲۳
این توهم است که شما داری عزیزم.اینایی که میگی از تاثیرات بی فکری و حماقت بشر و به گناه و خدا ربطی نداره .ایناییم که گفتی سر این فیش حقوقی نیم میلیاردی ها نمیاد سر ملت بدبخت و نا اگاهی مثل من و شما میاد (339598)
نادان
Germany
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۴:۰۳
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری (339619)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۰۳:۳۴
آقا محمد نشنیدی شکم گرسنه دین و ایمان نداره حالا شما موعظه کن بگو عذاب فایده نداره .چرا برای کشورهای اسکاندیناوی عذاب نیست .چند سالته شعارهای اول انقلاب رو شنیدی ؟برابری ،برادری ،حکومت عدل علی ،مستضعف و.. آیا این شعارها الکی بود قرار بود سهم نفت رو دم منزل تحویل بدن .احیانأ فکر نمیکنی مسئولین مقصر بودن .چطور قدیم ترها این مشگلات نبود از ماست که بر ماست . (339684)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۳:۴۸
احسنت به وجدان بیدار و زبان حقگوی شما .حرف حق رو هر کس بگوید پذیرفتنی است بشرط آنکه خود عمل کند .وقتی نماز مادرم رو میبینم و یاد روزه گرفتن پدر دلم میگیرد که چگونه حلال وحرام رو رعایت میکنند و متعهد بودند .ایراد از آنجاست که ما همه چیز رو به دین وصل کردیم استخدام اداره ،نماینده مجلس ،مجری تلویزیون و..باید ظاهر مذهبی داشتند .متاسفانه عده ای سودجو و دورو حفظ ظاهر کردند و با چاپلوسی همه جا رو قبضه کردند .در اکثر دوایر دولتی و وابسته به نظام نماز ،محاسن و.. اجباری است و تشخیص صالح از ناصالح غیر ممکن (339540)
محمد
Germany
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۴:۰۴
واقعانظرات جالب وبا ارزشی بود به امید روزی که بساط ریا کاری وتملق وچاپلوسیاز جامعه اسلامی رخت بر بندد. به امید ان روز (339543)
اميد
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۴:۱۹
اقاي زائري چه زيبا تمام واقعيت ها را بيان فرموده اند اري برادر اين ادم ها نه تنها سر اخوندها كه سر تمام ملت ايران ، كلاه گذاشته اند وچه كلاهي!!!! اين يعني نفاق وريا كه متاسفانه همه از ان غافل بوده ايم !!! (339545)
اميد
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۴:۵۷
اقاي زائري ان كه كراوات مي زند منافق نيست وظاهر وباطنش يكي مي باشد ، ان كه رياكارانه ريش نمي گذارد وپيراهن يقه اخوندي نمي پوشد وخود را در صف اول نماز جا نمي زند نه از كارش مي دزد ونه ازبيت المال بلكه او خيلي بيشتر از اين رياكاران از خدا بي خبر ، خدا را باور دارد و به وظايف قانوني اش بدون هيچ چشمداشتي عمل مي كند اي كاش روزي برسد كه رياكاري ها خريداري نداشته باشد ان شاء الله (339546)
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۶:۰۰
فیشها همیشه بوده است
اما گروهی از همان افرادی که آقای زائری توصیفشان را کرده اند حالا که دستشان از خورد و برد فقط اندکی کوتاه شده این فیشها را بهانه کرده اند تا زحمات دولت را زیر سوال ببرند. افشای فیشها - به فرض صحت- کاملا سیاسی است. (339547)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۰:۵۳
بنده حرف شما رو قبول دارم افشای فیش ها سیاسیست ولی ما نباید از کار خطا دفاع کنیم فیش ها قابل دفاع نیست و دولت باید در این زمینه شفاف سازی کند. همچنین ما نباید از انتقاد بترسیم انتقادات با هر نیتی صورت گرفته باشد در خیلی از موارد موهبت الهیست که باعث اصلاح امورات و در نهایت تقویت دولت میشه. مطمئن باشید گسل بین مردم و اصولگرایان از جنس فیشهای حقوقی نیست که با چند تا انتقاد از دولت روی برگردانند و به اونا اقبال نشون بدند. (339579)
دزفولیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۶:۵۴
نکته ی دیده نشده اینه که طرف هم اضافه کاری رو فول میگیره و هم مامویت بوده !!!!
معلوم نیست آخرش سر کار بوده یا ماموریت !!؟؟
هم از توبره میخورند و هم از آخور
بچه هاشون رو با پول بیت المال میفرستن خارج بعد که مدرک گرفتند با پز و فیس بیایند و رییس بچه های مستضعفین بشوند
اللهم عجل لولیک الفرج (339550)
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۷:۰۰
جای تاسف دارد که قشر کارگران را در این گروه از یاد برده اید قشری که تلاشش را همگان میبینند و کسی یادی از ایشان نمیکند و با کمترین حقوق بیشترین تلاش را میکند اگر کارگران کشور یک روز کار نکنند آثار آن همان روز ویا روزدیگر نمایان میشود اما اگر قشرهای که نام بردید یک ماه هم انجام وظیفه نکنند آثار چندانی ندارد پس در گروه ستمدیدگان تنها به فرهنگیان و کارمندان توجه نکنید البته کارگران زبان و نماینده سخنوری ندارند و کارشان هم تعطیلات و تسهیلات ندلرد ؟؟؟؟ (339551)
حقیقت
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۷:۰۷
بهار خانم ما فرهنگیان همه میدانیم که اکثر کارکنان دولت حقوق بیشتری از ما دریافت میکنند. وهمه می دانیم که کسانی هستند رقمهای بالایی در فیش حقوقی خود دارند. حال چرا فرهنگیان را به عنوان متغییر در مثال آماری خود قرار دادی آیا واقعا دلت برای آنها میسوزد . این یک تحقیر بیش نیست . (339552)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۷:۲۰
وقتی با احساسات مردم بازی میکردید و به ریش مردم میخندید حالا نوبتی هم باشه نوبت مردمه حاجی آقا چرخ روزگار این کار کرده (339553)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۷:۵۱
معذرت ميخواهم اما اين گلايه ها و شکوائيه ها از کيست و به کيست!؟ آيا مسئولين طراز اول اين مملکت بباد فنا برده شده نميدانند داستان چيست!؟ آيا فکر ميکنيد ما مردم نميدانيم داستانسرايان کيانند!؟..... (339557)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۸:۱۷
حاج آقا چه کنیم "از ماست که بر ماست"متاسفانه ریاکاری در این مملکت بیداد میکند. (339560)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۸:۳۰
نه عزیزم مشکل از سیستمی است که این الگوها را توسعه داده است که هم شما را بدنام کرده و هم دیگران را بی انگیزه. (339561)
جواد
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۸:۳۳
وقتی نظارت ها فقط برای مردم پایین دست باشد و کاری به یقه سفیدها نداشته باشند.همین فیش ها نجومی می شود که از جیب من و شما برداشته می شود. (339562)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۸:۴۴
تاریخ به ما نشون داد که همان کرواتی ها نظیر خیامی و ایروانی چطور برای جوانان این مرزو بوم دل سوزوندن و چطور بقیه ... (339563)
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۸:۵۰
گل گفتي آقاي زائري گل گفتي كاش مثل قديم كروات مي زدند ولي به اسم دين دروغ نمي گفتند و كلاه سر ملت نمي گذاشتند . (339564)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۸:۵۶
البته این متن دو پیام داشت یکی اینکه عده ای با رنگ عوض کردن و سوء استفاده نفع خود شان را می برند ..این درست اما اینکه هرکس که مفسد است کراواتی است پیام درستی نیست که از این متن برداشت می شود.وقتی سیستم معیوب باشد این اتفاقات اجتناب ناپذیر است متاسفانه عده ای با تئوری های اشتباه کشور را اداره میکنند!!!!... (339567)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۸:۵۸
عالی پود (339569)
نادان
Germany
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۹:۲۸
دیروز از روی نفهمی در حال ورزش بودم دو مرد جوان را دیدم در حال چیدن زردآلو در باغ مجاور در حالی که بشدت مضطرب و نگران دستگیری بودند چون باغ متعلق به بنیاد حامی مستضعفان می باشد به شوخی صدایشان کردم و گفتم تا ته میوه را در نیاورید دست بردار نیستید البته دو نایلون3 کیلویی چیده بودند (گفتند یخچال خانه خالی بود مجبور شدیم) (339571)
امیر
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۹:۴۸
اینکه صدای چنین فسادهایی رو هم در نیارن تا مردم توی جهل خودشون به حقوق ناچیزی که میگیرن اکتفا کنن و صداشونم در نیاد هم پاک کردن صورت مساله ست. (339572)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۰:۰۹
حقیقتش من باورم نمیشه که چنین فیش های حقوقی واقعیت داشته باشه احساس میکنم این بحث ها در عالم رویا داره اتفاق می افته.چرا این حالتی شدم؟ شاید دلیلش این باشه که من از ذهنیت هایی که چنین تفاوت هایی را چه در فیش های حقوقی و چه در موارد دیگر می توانند اعمال کنند و یا حتی تصور کنند به شدت می ترسم.و این نوع ذهنیت ها رو بسیارخطرناک می دونم.کسانی که خود را تا این حد تافته جدا بافته بدانند بعید است که حس خدمت داشته باشند. (339573)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۰:۱۲
برادر ناراحت نشو شما هم برید دست به کار شید .والله کی به کیه (339574)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۰:۱۷
متن حجت الاسلام زائری بسیار بسیار عالی بود. (339575)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۰:۳۴
آیا جدیدا حقوق مدیران اینطور شده یا دهها ساله اینطوره، یا اصلا مگه قراره مدیر یه شرکت موفق مثلا فلان بیمه یا بانک که شرکتش ماهیانه درآمد دهها میلیاردی داره همان حقوق یه کارگر شهرداری رو بگیره، میگن نقص قانونه، آیا تازه این قانون نقض شده و هشت سال احمدی نژاد نقض نشده بود ، بعد این قانون غلط باید عوض بشه چون خودش اشکاله و مانع پیشرفت کشور، در بخش دولتی هم کدوم آدم با عقل و متخصص و با لیاقتی میاد درآمد میلیاردی درست بکنه بعد خودش حقوق پایین بگیره، پس یا دزدی می کنه یا میره بخش خصوصی ده برابر در می (339576)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۰:۳۹
ادامه : بعد هم یه مدیر ضعیف و یا دزدی میاد جاش میلیاردی پول می دزده میره کانادا، شرکت رو هم ورشکسته میکنه و کارگرا رو بیکار ، یعنی همین وضع فعلی بیشتر شرکتهای دولتی ، میگن فاصله طبقاتی، آیا فاصله طبقاتی همین دو سال درست شده ، یا هدف بحران سازی و فراری دادن مدیراست؟ اون موقع که خاوری دزد دو ملیتی رو کردن رئیس بانک ملی این برادران وظیفه شناس که امروز فیش ها رو ميدن بیرون کجا بودند. هدف برادران از اینکارها ضربه تبلیغاتی به دولت و فراری دادن 5 تا مدیر خوب است (339577)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۱:۱۳
این بحث ها توجیهاتیه برای خوردن و بردن. اولا-ا ملاک انتخاب مدیران داشتن ریش و پیراهن یقه بسته و ..... هست نه عقل و تخصص و لیاقت. ثانیا-اگر مدیران تخصص و لیاقت داشتند الان وضعمون اینجوری نبود.ثالثا-انگیزه اصلی تصویب این حقوق های نجومی در دولت قبلی ایجاد دلگرمی در مدیران برای نشان دادن هر چه بیشتر خلاقیت هایشان نبوده.بلکه آنان می خواستند با دادن این پول ها مدیران را به پست و مقامشان وابسته تر کنند و در نهایت چیزی جز بله قربان از آنان نشوند.رابعا-رابعا-شعار کشور تقویت بخش خصوصیست و رفتن (339583)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۱:۱۸
مدیران توانمند به بخش خصوصی در جهت سیاست های کشور است و هیچ اشکالی ندارد چون بخش خصوصی هم جزوی از این آب و خاک است.خامسا-وقتی سیاست کشور حمایت از بخش خصوصیست دولت نباید در پرداختی ها به مدیران طوری عمل کند که بخش خصوصی را در جذب مدیران کارامد فلج کند.در این مورد بین سیاست ها و عملکرد ها تناقض واضح وجود دارد. (339584)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۲:۰۰
اونهایی که داد میزنند دستشون به جایی نمیرسه و الی ............... (339592)
احمد
Germany
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۲:۰۱
به کراواتی ها توهین نکنید...فساد از کسانی است که ریاکارند... (339593)
مرشد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۲:۳۱
اقای نوبخت در مصاحبه هایشان ضمن عذر خواهی تاکید میکنن که قانونی هست!!!! اخه مرد مومن.کجای دنیا باداش ومزایا چندین برابر حقوق ثابت است؟؟؟ کجای قانون حق اوقات فراغت فرزندان جزو فیش حقوقی اومده؟؟؟واقعا برویدخجالت بکشید. حداقل استعفا دهیدواین رسوایی راتوجیح نکنید.از نظر شرع وقانون کلیه کسانی که مرتکب این چباول شده ویا توجیح میکنند مفسدواخلالگر اقتصادی هستندوبایستی از طریق قوه قضایی درچنین موقعیتی که کشورباان مواجه است به اشد مجازات(اعدام)محکوم شوندتابرای همیشه عبرتی باشدبرای سایر خلافکاران. (339600)
ئ
Italy
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۲:۳۷
چه مظلوم نمایی میکنه حاج اقا. همچین میگه انگار کراواتی ها دزد هستند و حضرات پاک پاک. بی خیال حاج اقا بیخیال .البته من نظرات رو میخوندم هنوز شما میتونید پس ادامه بدید که ما ملت..... (339603)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۴:۰۷
در جامعه ای به پشت کارگرانش شلاق می زنندهمزمان به مدیرانش حقوق چند صد میلیونی میدهند چه امیدی به عذالت در آن است حالا اسمش را هرچه بگذارند (339622)
علی
Italy
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۵:۳۶
اگر کارگر جرمی مرتکب بشه باید مجازات بشه (339634)
للف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۵:۵۰
جرم آن کارگران تجمع برای اشتغال عودت به کار وبردن لقمه ای نان برای خانواده شان بود که جامعه عادل که دولت عادل از دل آن پدید می آید موظف به تامین آن است ....... (339636)
عاشق پیشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۵:۵۸
نگین اگه کارگر جرمی مرتکب بشه باید مجازات بشه این درس نی.بر اساس قانون اساسی هر کی مجرمه باس مجازات بشه و از صدر تا ذیل همه در برابر قانون مساوی هستن.بنابراین در جامعه ای که دزدان آزادن و قوه قضاییه حتی نمی تونه از آنان بازخواست کنه شلاق زدن بر گرده کارگران حتی بفرض مجرم بودن آنان ناعادلانس. (339638)
طلبه سطح عالی حوزه
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۴:۳۸
به عنوان یک طلبه سطح عالی عرض می کنم. هر پدیده ای، علتی دارد. علت اصلی این مفاسد اقتصادی در کشور ما، نبود شفافیت و نظارت است. تا زمانی که شفافیت ایجاد نشود و نهاد های نظارتی مستقل شکل نگیرند، آش همین آش و کاسه و همین کاسه است. البته در این میان، باید به نقش استقلال قوه قضائیه هم در این میان اشاره کرد.
از ملت شریف هم خواهش می کنم این مفاسد را به پای اسلام ننویسند. متاسفانه در کشور ما هنوز اسلام، عملیاتی نشده است. (339626)
م ث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۵:۳۸
این مفاسد .......حتما به دست هندوهای بت پرست است. (339635)
طلبه سطح عالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۰۱:۵۹
من نگفتم این فساد به دست خارجی هاست که شما می گویی تقصیر هندو هاست. من گفتم این فساد های اقتصادی به خاطر اقتصاد اسلامی نیست. چون هیچ یک از قوانین اصلی اقتصاد اسلامی هنوز در کشور ما اجراء نشده اند. این فسادها به خاطر نبود شفافیت اقتصادی و نظارت دائمی است. والسلام.
پ ن: از هر اقتصاددانی که می خواهی بپرس؛ همه شان می گویند علت فساد، نبود شفافیت و نظارت است. (339679)
یکی
United States
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۰۰:۰۵
عجب بعد 37 سال در ایران هنوز اسلام عملیاتی نشده است؟؟؟ عجب چه می کردید تا کنون؟ (339672)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۶:۵۲
با سلام خدمت برادر طلبه عزیزم به هرحال چه بخواهیم ونخواهیم متاسفانه از معایب قاطی شدن دین وحکومت همین بدنامی هایی است که به حساب دین نوشته خواهد شد ......و ای کاش امروز در جامعه ما دین داری ووجدان همان کرواتی ها ی مورد مثال حاکم بود. (339646)
ناشناس
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۲۱:۱۶
راستی دیگر صحبتی از بابک زنجانی و مدیرآن دولت پاک دست و ویرانگر وطن که این همه شاکی دارد نیست (339664)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۰۰:۲۰
در لوای اسلام دزدی کردن اشد مجازات را دارد.
منظور آقای زایری این بود.چرا بیراهه میروید و بحث را عوض می کنید. (339674)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۰۱:۱۶
مثل اینکه حاج آقا یادشون رفته توی دوران کرواتی ها از این نوع فسادها اونم به این شدت و حدت خبری نبود! (339677)