به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۴۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۱ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۱۱۳۵۰۸

درباره مظلومیت روحانی/مقاله وارده

سعید پایبند

گروه مقالات: از زمانی که حسن روحانی با حمایت قاطعانه تفکرات اصلاح طلبی پیروز انتخابات سال 92 شد، هجمه‌های ناجوانمردانه‌ای توسط عده‌ای در همان اوان علیه شیخ دیپلمات راه‌اندازی کردند و به انحای مختلف این تبلیغات با انگیزه‌های بسیار خاص و سازماندهی شده در طول این سه سال به شکل ماهرانه در حال اجراست؛ تحلیل‌های مختلفی در این راستا ارائه شده و دلایل زیادی می‌توان برشمرد. هجمه‌ها آنقدر زیاد است که اسحاق جهانگیری به عنوان معاول اول روحاني؛ اصطلاح مظلوم‌ترین رئیس جمهور بعد از انقلاب را به حسن روحانی لقب می‌دهد.

با اين اوصاف، این پرسش چالشی مطرح می‌شود چه عواملی باعث شده رییس دولت تدبیر و امید مظلوم واقع شود؟ یکی از دلایل این امر تفکرات تند انحصارطلبانه برخی در جامعه که فکر می‌کنند هر چه خویش فکر می‌کنند همان درست است و بایستی کشور داری به طور مطلق برعهده این گروه باشد و هر شخص یا تفکری با این جماعت نباشد حذف خواهد شد، پس مشخصه سرسخت‌ترین مخالفین دولت یازدهم همین افراد هستند که تندترین موضع گیری‌های جناحی علیه شخص رییس جمهمور بعمل آورده اند.

یکی دیگر از عوامل مظلومیت شیخ حسن روحانی مشکلات وافریست که دردولت گذشته به جا مانده و حجم این مشکلات و موانع زیاد و زمانبر است و دولت برای حل این موضوعات سخت و نفس‌گیر هزینه‌های زیادی متقبل شده و به اذعان کارشناسان عمق مشکلات به جا مانده در دولت قبل در کوتاهترین زمان حل شدنی نیست و از سوی دیگر این مشکلات باعث شده خدمات دولت به ملت با کندی پیش رود و در این میان فرصت طلبان مواضع جناحی در قبال خدمات دولت می‌گیرند.

ولی شاید مهم‌ترین دامنه‌ی انتقادات بی‌محابای تندروها که روز به روز بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود میدان داری تک و تنهای شخص رئیس جمهور روحانی است، به عبارتی دیگر موضع گیری سکوت یاران اصلی حسن روحانی مزیت بر علل فوق شده، دکتر روحانی برای آنکه بتواند سیاست‌های اقتصادی دولت را برای ملت ملموس‌تر نماید نیاز به یارگیری جدید از نوع تفکرات اصلاح‌طلبی دارد که مثل دوران انتخابات خروجی‌های مثبتی عاید ملت شود.