به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۰۰
 
۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۵ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۱۸۶۴۰
خیلی ساده است

راه حل پرشور شدن نمازهای جمعه

راه حل پرشور شدن نمازهای جمعه
گروه سياسي: از افراد تاثیرگذار در کارهای تشکیلاتی جریان اصولگرا در ایام نزدیک به انتخابات سید رضا تقوی است. فردی که ریاست ستاد نماز جمعه را هم بر عهده دارد و منطقا این گونه به نظر می‌آید که دستی در چینش ائمه‌ی جمعه و هم چنین مطالبی که هر هفته از این‌تریبون بیان می‌شود بواسطه‌ی مسئولیتی که دارد داشته باشد.

اگر بخواهیم نماز جمعه هایمان پرشور برگزار شود و با حضور گسترده طیف‌های مختلف مردم همراه باشد چاره‌ای جز این نیست که خواست و نظر اکثریت در بیان ائمه‌ی جمعه انعکاس داشته باشد. در نتیجه می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل رو گردانی درصد بالایی از جامعه از نمازهای جمعه را در همین تک جناحی شدن این‌تریبون جست و جو کرد. اینکه رییس ستاد نماز جمعه در چند انتخابات اخیر خود را بعنوان فردی نقش آفرین در یک جریان سیاسی معرفی می‌کند نشان از آن دارد که اهمیت فراجناحی بودن این‌تریبون مقدس آن طور که باید و شاید هنوز درک نشده است.

قطعا در جریان اصولگرا قحط الرجال نیامده است که روحانی بزرگواری چون ایشان که مسئولیت این چنینی را عهده دار هستند مجبور شوند با این گونه نقش آفرینی‌ها علایق جناحی و سیاسی شان را فریاد بزنند. نکته‌ی دیگر در این موضوع این است که ما تجربه‌ی انتخابات88 و حواشی پس از آن را از سر گذرانده‌ایم که در خود درس‌های بسیاری برای همه داشت و نتیجه‌ی همان تجارب بود که در دو انتخاباتی که بعد از آن بحران برگزار شد به عنوان مثال شاهد دستور صریح رهبری به فرماندهان نظامی برای عدم حمایت و دخالت در جناح‌بندی‌های مرسوم سیاسی بودیم و یا مثال دیگر موضع گیری‌های اعضای شورای نگهبان است که جز در موارد معدودی از بیان علایقشان نسبت به کاندیداها خودداری کردند.

انتظار می‌رود جناب تقوی هم مانند دیگران که در نهادهایی ملی مسئولیت دارند فراجناحی عمل کرده و دامان خود را از گرد رفتار جناحی دور بدارند. برای این کار می‌توانند این نقشی را که در جریان اصولگرا هنگام ایام انتخابات بر عهده می‌گیرند به فرد دیگری واگذار کنند یا اگر نسبت به حضور در این نقش احساس تکلیف می‌کنند فردی دیگر را برای جایگزینی خود در ستاد نماز جمعه معرفی نمایند تا شاید با چنین تغییری شاهد حضور گسترده‌ی مردم در نماز جمعه هایی باشیم که حرف دل آن‌ها در آن زده می‌شود.