به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۱۱۹۰۲۱

چندنکته درباره اظهارات اخیر وزیر بهداشت

صادق صدرايي

گروه سياسي: چند نکته پیرامون اظهار نظر اخیر دكتر هاشمي وزیر بهداشت را فهرست وار مي‌آوريم:
1- آنچه وزیر بهداشت در نقد این موضوع که همه از اقشار و اصناف مختلف درباره‌ی همه‌ی موضوعات خود را موظف به اظهار نظر می‌دانند گفته است معضل اجتماعی واقعی و مهمی در جامعه‌ی ایرانی است. در روزگاری که به سمت تخصصی شدن امور رفته‌ایم و موضوعات تخصصی هم به زیر شاخه هایی مجزا تقسیم می‌شوند اینکه بعنوان مثال یک فرد متخصص در امور نظامی و امنیتی در حوزه‌ی مرتبط با اقتصاد یا سیاست خارجی و. . . اظهار نظر کند چندان نمی‌تواند منطقی باشد یا مثلا یک دیپلمات یا اقتصاد دادن باید از اظهار نظر درباره‌ی موضوعاتی که در آن تخصصی ندارد اجتناب کند اما آنچه در جامعه می‌بینیم دقیقا عکس این موضوع است.

2- استفاده از واژه‌ی‌‌‌ سردار حرم‌‌‌ توسط وزیر بهداشت که اشاره‌ای به نظامیان بود می‌توانست انجام نشود و به جای زبان اشاره صراحتا مقصود را بیان می‌کردند تا از سوءتفاهم‌های بعدی و سوءاستفاده‌ی جریان رسانه‌ای مخالف دولت جلوگیری شود، عکس العمل سریع آقای وزیر برای رفع این سوءتفاهم هم در جای خود شایسته‌ی تقدیر است.

3- این چه عادت زشتی است که عده‌ای پیدا کرده‌اند که تا نقدی مطرح می‌شود به سرعت پای ارزشها و موضوعات ملی و مذهبی را پیش می‌کشند و به خیالشان با این کار فرد منتقد را به گوشه‌ی رینگ می‌برند، بهتر آن است که به جای پنهان شدن پشت این گونه نقاب‌ها پاسخ نقدی که مطرح می‌شود را بیان کنند و گرنه برای هر کسی که از مختصر شعوری هم برخوردار باشد آنان که حافظان امنیت این مرز و بوم هستند قابل احترام و ستایش برانگیزند.

4- آن بخش از جریان رسانه‌ای منسوب به اصلاح‌طلبان که در این سه سال بواسطه‌ی آنکه وزیر بهداشت بدون توجه به جناح بازی‌های مرسوم مدیران وزارتخانه‌ای که مسئولیتش با اوست را انتخاب کرده بر او خرده می‌گرفتند و به طعنه او را کاندیدای جبهه‌ی پایداری در انتخابات آتی می‌خواندند و وزارت بهداشت را مامنی برای‌‌‌دلواپسان‌‌‌می‌نامیدند خوب است به صراحت او در این سخنانش کمی فکر کنند و هر کس را با نگاه بسته‌ی خود قضاوت نکنند که تجربه نشان داده است ممکن است فردی ادعای اصلاح طلبی‌اش گوش فلک را کرد کند اما در وقت خطر پشت طنز نویش نشریه اش هم نایستد اما فردی دیگر که چندان ادعایی هم ندارد بیش از حضرات مدعی، شجاعت بیان نظراتش را در نقد عملکرد برخی از نظامیان و دیگران داشته باشد.