به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۰۷ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۱۱۹۵۰۹
مقاله وارده

اندرحکایت حریت اقتضایی ما

گروه سیاسی: هادی بحرینی یکی از مخاطبان بهار نیوز و دانشجوی دکترای مدیریت با ارسال متنی برای سایت نوشت: دفاع از مظلوم همیشه جز لاینفک آموزه‌های دینی و اخلاقی ما بوده ولی خواسته یا ناخواسته در تعریف ظالم و مظلوم گزینشی و اقتضایی عمل کرده ایم. هرجا کشورهای غیر همسو با ما دچار خطایی می‌شوند تا مدتها مورد اعتراض رسانه‌ای و حتی خیابانی ما هستند و هر زمان پای رژیم صهیونیستی، آمریکا و آل سعول درمیان است به حق و درست اخبار و تحلیل‌های رسانه‌ای ما مدت‌ها در محکومیت این اقدامات سنگ تمام می‌نهند.

هروقت هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در ایالت وزیرستان پاکستان به اشتباه و یا عمد موجب مرگ کودکی می‌شود یا هواپیماهای رژیم آل سعود، در اقدامی جنایتکارانه مجلس‌ترحیمی را در صنعای یمن بمباران می‌کند پر می‌شویم از خشم و انزجار ولی هر زمان پای خودی‌ها در میان است سکوت پیشه می‌کنیم! و گاه با توجیهاتی که خود نیز عمیقا بدان باور نداریم درصدد موجه جلوه دادن اقدامات همفکران خود بر می‌آییم. و مثلا چشم بر کشتار مسلمانان چچنستان و سین کیانگ توسط روسیه و چین می‌بندیم. به راستی چرا؟ ! آیا تظلم خواهی و حریت ما اقتضایی است؟!

آیا واژه هایی همانند امنیت ملی، منافع ملی، مصلحت می‌توانند باعث کتمان یا وارونه جلوه دادن حقیقت شوند؟ آیا خون کودکان صنعا از خون کودکان حلب و درعا و ادلب در سوریه رنگین‌تر است؟ ! چندین هفته است که سوخوهای روسی بصورت روزانه دهها زن و کودک بی‌گناه را در حلب سوریه بی‌رحمانه قتل عام می‌کنند، مدرسه و بیمارستان‌ها را بمباران میکنند و ما با سکوتی مرگبار دم از آزادگی و حریت می‌زنیم. ما خود را پیروان راستین امام حسین (ع) می‌دانیم ولی حریت ما اقتضایی است!