به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۰ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۱۱۹۷۷۶
سیاه‌نمایی يا واقعیت عینی جامعه‌؟

رویت امروز در هفت سال پیش

رویت امروز در هفت سال پیش
گروه سياسي- محمد توكلي: قسمت اول فیلم مستند تبلیغاتی مهندس موسوی در انتخابات88 را اگر به خاطر بیاورید حاوی صحنه‌ای بود که در آن مادری جلوی میرحسین موسوی را می‌گیرد و با گریه و ناراحتی از وضعیت اعتیاد می‌گوید و از پسرش که معتاد است و نسبت به وضعیت اجتماع سخنان معترضانه‌ای را خطاب به او می‌گوید. در این نوشته کاری به صحت و سقم این موضوع که عده‌ای معتقدند آن زن یک بازیگر بوده و همه‌ی این صحنه یک نمایش و امثال این حرف‌ها نداریم و بحث چیز دیگری است.

بعد از نمایش این فیلم از تلویزیون بسیاری از رسانه‌های جریان اصولگرا که در آن انتخابات به شدت از احمدی نژاد حمایت می‌کردند معتقد بودند که نشان دادن چنین موضوعاتی مصداق سیاه نمایی است و هدف میرحسین و تیم همراهش تخریب دولت وقت بوده است. حالا هفت سال از آن زمان می‌گذرد و امروز دیگر کمتر کسی است که بحران اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی دیگر را در جامعه نبیند.

حتی این آژیر قرمز چنان پر صدا نواخته شده است که جلساتی در سطح رهبری نظام برای علاج این درد مزمن برگزار می‌شود و گزارش هایی که توسط دستگاه‌های مسئول در این چنین موضوعاتی در این جلسات بیان می‌شود مایه‌ی تاثر مقامات عالی رتبه‌ی نظام را فراهم آورده است. امروزه دیگر کمتر کسی را می‌توان یافت که در بین خانواده و اقوامش حداقل یک فرد درگیر با این معضلِ به واقع خانمان سوز را نداشته باشد.

این که باید چه کرد؟ و اینکه آیا بگیر و ببندهای مرسومی که سال هاست بعنوان یگانه راه برخورد با آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌های مسئولان این حوزه دیده می‌شود فایده‌ای دارد یا خیر مسئله‌ای است که متخصصان امور اجتماعی به آن خواهند پرداخت اما آنچه مورد بحث است این موضوع مهم است که به واقع خیلی از موضوعاتی که در سال‌هایی به عنوان سیاه‌نمایی و تخریب وجهه‌ی دولت و نظام مطرح می‌شده است امروز واقعیت عینی جامعه‌ی ماست و می‌توان از این موضوع نتیجه گرفت که گناه آن‌ها که متهم به سیاه‌نمایی می‌شوند نه تخریب و امثال آن بلکه زودتر دیدن چیزی است که دیگران با تاخیر چند ساله خواهند دید.

مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۰ ۱۱:۱۷
اصلاحطلبها چیزهایی را ۷ سال پیش در خشت خام دیدند که اصولگراها بعد از ۷ سال در آینه می بینند! (344599)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۰ ۱۱:۵۲
دوران احمدی نژاد تا نیمه سال 91 همه چیز خوب بود بعد از آن تغییر کلی در شرایط پیش آمد که دلایلش بر همگان روشن است اما اینکه بیاییم 8 سال را بر اساس یک سال اخر بسنجیم کار درستی نیست تا قبل از نیمه اول سال 91 شرایط اقتصادی مناسب بود و درصد بیکاری کم ولی بعد از آن شرایط تغییر کرد و تا حالا به سرو سامان نرسیده پس بیاییم منصفانه نقد کنیم نه از روی کینه و جناح بازی (344600)
ث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۰ ۱۸:۱۹
وضع امروزمان تا دهه ها بعد نیز به خاطر آن 8 سال جهنمیست. (344614)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۰ ۱۲:۲۱
از بدو تاریخ تا سال 92 مقصر اصلی در معتاد شدن برخی احمدی نژاد است. قبول.

از 92 تا الان چه راهکارهایی برای مدیریت و کنترل این مسئله "تدبیر" شده است؟؟ (344601)
نسیم صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۰ ۱۶:۱۹
یعنی ویرانیهای یه زلزله صد ریشتری رو می شه با چند سال کار درستش کرد، برادر؟؟؟ (344612)
ابوذر از قوچان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۰ ۱۲:۳۶
حصر آقاي موسوي .....هر چه زودتر بايد رفع شده و مقصرين و مسببين آشكار و پنهان اتفاقات سال 88 بايد مورد بازخواست قرار گيرند. (344602)
احمدنژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۰ ۱۳:۱۰
در یک جامعه شناسی خودمانی باید گفت : ما خیلی خودپرست هستیم و انتقاد را تخریب ، نصیحت را دخالت، آزاداندیشی را کفر، ورود در بازارهای جهانی را خیانت، گفتمان را ترس می دانیم. ما نیاز به اصلاح ساختاری داریم. ساختار اخلاقی کشور نیاز به اصلاح دارد. (344604)
د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۰ ۲۰:۳۷
مهم ترين شاخصه براي قضاوت در باره دولتهاحفظ ثبات ارزش پول ملي است (344616)
مردمی
Romania
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۰۰:۴۰
نکته اینست که ما اولش وظیفه داریم با هر واقعیتی مخالفت کنیم و آن واقعیت را ترفندی از دشمن تلقی کنیم ... بعد از چندین سال که آن واقعیت تبدیل به معضل و بلکه تبدیل به فاجعه شد آنوقت برایش جلسه بگیریم ... و هیچ کس هم نباید بگوید آن واقعیت دیروزی ربطی به دشمن فرضی و ذهنی ما ندارد ...
قطعاً هر جامعه ای بسته به میزان موفقیتهایش دشمن هم خواهد داشت اما بزرگترین دشمن ؛ دشمن ذهنی و اوهام آن جامعه است .....
توهم همیشه ترس می آورد و ترس هم همیشه برادر مرگ باقی خواهد ماند ...... (344618)