به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۵ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۲۰۷۷۲

شهسوارا چون به میدان آمدی گویی بزن

اسماعیل حسین‌پور

گروه مقالات: روزی که دکتر حسن روحانی با رأی آگاهانه و هوشمندانه‌ی ملت بزرگ ایران پای در پاستور نهاد و مردم پس از آن در انتخابات اسفند 94 در تهران و بسیاری از استان‌ها به تندروی و افراط”نه”بزرگی گفتند به خوبی ثابت کردند که از رئیس جمهور و مجلس شان چه می‌خواهند. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری برخی تندروهای گذر کرده از نظام و رهبری که حتی بسیاری از عقلای جریان اصولگرا هم منش و ادب و ادبیات این تندروها را بر نمی‌تابند در برخی روزنامه‌های کم تیراژشان در پایتخت، خود را غمخوار مردم و دلواپس”نان”و”معیشت”مردم می‌نمایانند و دولت و دولتمردان را به سیاسی کاری و غفلت از”نان”مردم متهم می‌کنند که این هجمه‌های هدفمند هر چند برای مردم شناخته شده است و سالهاست مردم به این ادبیات خو گرفته‌اند و با لخند از کنار آن گذشته اند، ولی ضرورت دارد دکتر روحانی در راستای مطالبات برحق مردم و تحقق وعده هایش مصمم‌تر گام بردارد.

به رغم تحقق بسیاری از وعده‌های دولت در راستای تنش زدایی در عرصه سیاست خارجی، کاهش هزینه‌های بیماران و برخورداری مطلوب مردم از امکانات بهداشتی، مهار تورم، ساماندهی اقتصاد، مبارزه فراگیر با فساد و. . . یکی از آسیب‌های بزرگ در کنار ضعف تیم اطلاع رسانی دولت، عدم تحقق برخی وعده‌های انتخاباتی و پسا انتخاباتی اقای رئیس جمهور است که مردم انتظار دارند دولت عملگرای دکتر روحانی در راستای تحقق آن وعده‌ها مصمم‌تر عمل کند.

علاوه بر انتظارات ملی مورد تقاضای مردم و حامیان دولت، عدم تحقق برخی مصوبات دولت در سفر کاروان تدبیر و امید به استانها که انتظاراتی را در مردم ایجاد کرده است از مواردی است که باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرد چرا که تحقق آن مصوبات می‌تواند باعث تحول اساسی و پیشرفت و بالندگی بیشتر آن مناطق شود. هر چند دولت به رغم تنگناهای شدید مالی توانسته است به بسیاری از وعده‌ها و مصوبات استانی جامه‌ی عمل بپوشد ولی برای تحقق مصوبات باقی مانده که مطالبه مردم و نخبگان است باید اهتمام بیشتری داشته باشد تا موج امیدآفرینی در گستره‌ی ایران عزیز فراگیرتر شود.

هر چند دولت دکتر روحانی از ابتدا با تکیه بر اقتصاد درون زا در راستای اقتصاد مقاومتی مورد تأکید بزرگان نظام، گام‌های بلندی برداشته است و شاهد شتاب بخشی برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در بسیاری از مناطق و استان‌های محروم هستیم ولی با توجه به عقب ماندگی‌های تاریخی، این مناطق هنور نیازمند توجه جدی دولت هستند که ضرورت دارد دولت تدبیر و امید با رفع دغدغه‌های مردم، زمینه را برای دلدادگی بیشتر مردم به نظام و دولت فراهم کند.

انتظار می‌رود همان گونه که دکتر روحانی تاکنون صبورانه هر تلخی را تاب آورده است و خود را درگیر حاشیه‌ها نکرده است با تکیه بر حمایت بزرگان نظام و همراهی‌های ارزنده مردم، بر آن عهد آغازینش استوار بایستد و مردم نجیب و آزاده‌ی ایران نیز از دکتر روحانی می‌خواهند برای تحقق وعده هایش با اقتدار پا پیش نهد و هم نوا با حافظ بزرگ می‌گویند: «شهسوارا چون به میدان آمدی گویی بزن»