به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۶ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۱۲۱۳۵۲
به‌خاطر بی‌عملی مطلق‌ در مقابل تندروها

آقای روحانی شما هم مقصرید

آقای روحانی شما هم مقصرید
داریوش احمدیان

در این چند روز اخیر که بحث‌های مختلفی درباره‌ی تحریم‌ها و برجام مطرح است آن چه بیش از هر موضوع دیگری آزار دهنده شده است دروغ بزرگی است که عده‌ای به شکل تکرار شونده مشغول مطرح کردن آن هستند و آن طور که باید و شاید توسط دولت و رسانه‌های همراهش این موضوع رفع ابهام نمی‌شود. آن دروغ بزرگ این چنین است که عده‌ای وانمود می‌کنند که مصوبه اخیر سنا (بر فرض اجرایی شدنش که بواسطه‌ی برجام اجرایی نخواهد شد) وضعیت تحریم‌ها را به حالت قبل بر خواهد گرداند و تمام آن مشکلاتی که به ویژه پس از سال 1389 تا اواسط سال 1392 گریبان کشور را گرفته بود بازخواهد گشت.

شاید بتوان مهمترین دلیل آنکه چنین خلاف گویی آشکاری در جامعه خریدار پیدا می‌کند را در دو موضوعِ 1- فراموشکاری ذاتی ما ایرانیان و همچنین 2- سکوت بلاوجه و بی معنای آقای رییس جمهور و تیم همراهشان درباره‌ی آسیب‌ها و خسارت هایی که در سال‌های تحریم بر کشور وارد آمده است دانست. با بررسی نوع رفتار سیاسی روحانی می‌توان به این نتیجه رسید که متاسفانه ایشان و بسیاری از همراهانشان در بسیاری از موارد در برابر افرادی که با بی انصافی تمام مشغول دروغ پراکنی هایی هستند دچار بی عملی مطلق‌اند و به بهانه حفظ آرامش و وحدت ملی بسیاری از حقایق تلخ دوران تحریم را برای مردم بازگو نمی‌کنند و تنها در برخی موارد به گوشه هایی از آن فجایع و مفاسد رخ داده در فضای تحریم با کنایه هایی به شدت غیر مستقیم اشاره می‌کنند که طبیعتا برای بسیاری از مردم در متن جامعه که علاقه‌ای به پیگیری ریشه‌های کنایه‌های جناب روحانی ندارند فاقد معنا هستند.

دولت، رسانه‌های همراه دولت و شخص آقای روحانی می‌توانند با دو روش این فضای تیره و تار غیر واقعی که عده‌ای پس از تمدید ISA در کشور ایجاد کرده‌اند را کمی تغییر دهند:
1- افشای صریح مفاسد رخ داده در فضای تحریم‌ها که عده‌ای خود را بسیجی اقتصادی نامیدند و به گفته مقامات ارشد قضایی با گرفتن تاییدیه از مقامات ارشد دولت احمدی‌نژاد به جای دور زدن تحریم‌ها ملت را دور زدند که تنها یک نمونه‌اش بابک زنجانی است و نمونه‌های مختلفی از جمله گم شدن (!) مبالغی هنگفت در جابجایی‌ها و نقل و انتقال منابع مالی در بینشان وجود دارد و دولت از آن آگاه است.
2- گزارش عملکرد دقیق و با ارقام مشخص از تفاوت وضعیت کشور در پیش از برجام نسبت به این ماه‌های اخیر. این گزارش‌ها هر‌اندازه کوتاه‌تر و قابل فهم‌تر برای مردم باشد می‌تواند به روشن‌تر کردن این وضعیت غبار آلود کمک بیشتری کند.

منتظراعتدال واقعی
Romania
۱۳۹۵/۰۹/۱۶ ۰۹:۵۸
برادرخوبم آقای احمدیان:سرت رادردنیارواگربه تاریخ رجوع فرمایی بویژه به عملکردآنانیکه سنگ ملت رابه سینه می زدندبعدنیل به قدرت غالباًمطالبات راستین ملت رابه محاق بردندوفقط میخواستنددوره شان به سلامتی (کاذب)طی گرددیعنی همان دورتسلسل باطل!شک نکنیدبااین شیوه مدیریت کشوراتفاق خاصی دربعدسیاسی واقتصادی واجتماعی نخواهدافتاد.کارمان شده محافظه کای وهمپوشانی مسائل بنیانی کشورازجمله فسادهای گوناگون ونامحرم دانستن مردم!غالب آدم زرنگهاگمان دارندآقای رئیس جمهورکاملاًواقفندپولهابه کجارفته است اما...!!!!!!! (345820)
محقق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۹/۱۶ ۱۰:۱۸
"تفاوت وضعیت کشور در پیش از برجام نسبت به این ماه‌های اخیر" اگه تفاوتی دیدید سلام مارا هم برسونید...البته نه شاید منظورت بهار جان بیکاری جوانان، ندادن وام ازدواج به بهانه های مختلف یا امثالهم هست...البته انصافا اینو من دیدم اونم nبار. (345821)
دوستدارپاکدستان
Romania
۱۳۹۵/۰۹/۱۶ ۱۰:۳۳
آقای رئیس جمهورآیانمیداندآنهمه ثروت وپولهادردوره های کذشته کجامصرف شد؟!اگرنداندپس احرازصلاحیت شورای نگهبان جای تردیددارد!حال چرامردم را درفاش ساختن خیانتهاوثروتهای بربادرفته محرم نمیدانندوبنحوی تمایل ندارندتبانیهاوزدوبندهاازبین بروندوفسادهاریشه کن وفاسدان واقعی معرفی بشوندشایددست تعدادی ازرفقاودوستان و......توی کارباشد!والاآنکه حساب پاک باشد......! (345823)