کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مخالفت صداوسیما با صدای آرامش!

21 آذر 1395 ساعت 9:17


صادق صدرایی


آنچه برای برنامه‌ی "رادیو شب" آن هم چند ساعت مانده به آغاز برنامه رخ داد اتفاقی است که حتی در صداوسیمای انحصاری ایران که شاید به طنز رسانه‌ی ملی اش می‌خوانند! کم سابقه بوده است. برنامه‌ای که همه‌ی مراحل پیچ در پیچ تایید مدیران را طی کرده است اما بواسطه‌ی سلیقه‌ی شخصی معاونت سیما و با عبارت "صلاح نیست" مانع پخشش شده‌اند.

هنگامی که به سابقه تیم سازنده‌ی این برنامه نگاهی می‌اندازیم در کارنامه‌شان حداقل در این چند سالی که میهمان تلویزیون بوده‌اند هیچ نقطه‌ای که بتوان آن را مخالفت سیاسی با جریان رسمی تلقی کرد وجود ندارد و به واقع مشخص نیست که در نگاه آقای معاون چه چیزی صلاح نیست؟ دو برنامه رادیو هفت و صد برگ که از شبکه‌های کم مخاطب آموزش و 4 سیما از این تیم تولید و پخش شده‌اند و مخاطبان خوبی را هم به نسبت سایر برنامه‌های صداوسیما با خود همراه کرده بودند را می‌توان در یک کلام انتقال آرامش به مخاطبان خسته از جار و جنجال‌ها و عصبیت‌های روزمره در جامعه دانست و در این میان، مشخص نیست مشکل صداوسیما با انتقال آرامش به مردم چیست؟

آن چه این موضوع را تلخ‌تر کرده است عهدشکنی مدیران صداوسیماست. مدیرانی که همواره از عهدشکن بودن استکبار جهانی و عدم پایبندی مدیران دولتی به قول و قرارهایشان سخن می‌گویند خودشان تمام قرارهایشان را با تیم برنامه ساز رادیو شب از خاطر برده‌اند و تنها چند ساعت مانده به آغاز برنامه و در حالی که همه‌ی عوامل برنامه آماده شروع کار بوده‌اند آقای معاون صلاح ندیدن شان گل کرده است.

این گونه رفتارها که کم هم اتفاق نمی‌افتد فارغ از ضرر‌های مادی و مهمتر از آن، از نظر روحی آسیبی صد چندان را بر اهالی فرهنگ وارد می‌آورد. از زاویه‌ای دیگر که به این ماجرا نگاه کنیم مخصوصا با توضیحات منصور ضابطیان تهیه کننده و مجری این برنامه که از خداحافظی‌اش با چنین رسانه‌ای سخن گفته است می‌توان به مدیران صداوسیما خطاب کرد که آن طرفی که از این رفتارهای غیر حرفه‌ای ضرر خواهد کرد نه برنامه‌سازان هستند و نه مردم چون این دو گروه راه‌های ارتباطی مختلفی در عصر حاضر بین خود پیدا می‌کنند و آن که بیش از همه ضرر خواهد کرد همین مدیران هستند که با صلاح ندیدن‌های بی معنا و بی مبنایشان باعث ریزش شدید مخاطب شده اند.

بر فرض که ضابطیان هم مانند حسین پاکدل، رضا شهیدی فرد، اسماعیل میرفخرایی و... کنار گذاشته شود عاقبت این مسیر چه خواهد بود؟ همانطور که مجریانی با کیفیت کمتری مانند حسنی و رشیدپور بعد از مدتی که از ممنوع التصویری شان گذشت با سلام و صلوات به صداوسیما بازگشتند، مدیران مجبور خواهند شد که آن‌ها را نیز دیر یا زود بازگردانند. این سرنوشت محتوم مدیرانی است که به جای رفتار حرفه‌ای به رفتارهای سلیقه‌ای خو کرده‌اند.


کد مطلب: 121652

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/121652/مخالفت-صداوسیما-صدای-آرامش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir