به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۲۲ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۱۲۱۷۵۵
مطالب وارده

همچنان به کلید روحانی نیاز داریم

همچنان به کلید روحانی نیاز داریم
گروه مقالات: مسعود محمدی، دانشجوی علوم سیاسی در متن کوتاهی برای بهار نوشت: تکثر گرایی یا پلورالیسم، لازمه سیاست است. آیزیا برلین به درستی بیان داشته که وجود سیاست وابسته به همین اختلافات و تفاوت هاست. آنجایی که در ارزش‌ها و سیاست یگانگی پدید آید، دیگر بحث به مسائل فنی منحصر می‌شود و نه مسائل سیاسی اما متاسفانه در طول تاریخ و در عصر ما نیز همیشه کسانی بوده و هستند که تحمل دیدگاه‌های متفاوت را ندارند. جدید‌ترین نمونه آن‌ها دونالد‌ ترامپ است. آمریکا در چهار سال آینده شاهد شنیدن جملاتی از رئیس‌جمهورش خواهد بود که ما پیش از رئیس‌جمهور شدن روحانی بسیار شنیده بودیم.

شعار‌های پوچ و وعده‌های دروغین که حتی اگر عملی هم بشوند در بیشتر موارد صرفا در راستای مقاصد پوپولیستی هستند نه منفعت ملی. احتمالا شاهد تبعیض‌های نژادی و جنسیتی و همچنین تحقیر اقلیت‌ها خواهیم بود اما از آمریکا که بگذریم، باید دید که آیا در انتخابات 96، مجددا در دام عوام‌فریبان خواهیم افتاد یا مانند سال 92، سیاستمداری که به تفاوت‌ها به چشم فرصت می‌نگرد را انتخاب خواهیم کرد. سیاستمداری که کرد، لر، فارس،‌ ترک، عرب و. . . را، و همچنین شیعه و سنی را ایرانی دانسته و به قول خودش آن‌ها را به چشم تهدید نگاه نمی‌کند. سیاست‌مداری که یک ملت را با وعده یارانه و سهام عدالت تحقیر نمی‌کند. سیاست‌مداری که به سایر کشورها احترام گذاشته و متقابلا احترام آن‌ها به ایران را پدید می‌آورد. کسی که کلید و مذاکره را حلال مشکلات بداند و با جان مردمش بازی نکند. ایران 96، بیش سال 92 نیازمند حسن روحانی است.

جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۹/۲۲ ۱۵:۳۱
با اینکه گاهی از وزرا دلگیر و خشمگین
میشم اما روحانی بهترین چهره برای پست
ریاست جمهوری است سپاس (346036)
علی
Netherlands
۱۳۹۵/۰۹/۲۲ ۱۶:۰۹
فقط ایرانو ضعیف کرد.اگر 96هم انتخاب بشه میشیم بهترین کشور برای مورد حمله قرار گرفتن،البته اگه96حسن بشه تقریبا برمیگردیم به قبل57 وشاید بشیم کلانتر منطقه و... (346038)
نادر
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ ۰۲:۲۷
مثلا آقای روحانی چه گلی به سر اقلیت ها زده? مملکت باشعار درست نمیشود (346053)
هوشنگ کمشنگ
United States
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ ۰۲:۳۴
گرفتاری و بیکاری از سروکول مملکت داره بالا میره (346054)