به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۲۳۶۹۸
شکایتم را پیش خدا می‌برم

صدا و سیما دنبال حلالیت است؟!

صدا و سیما دنبال حلالیت است؟!
حسین میرنژاد

حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از میان مان رفت و روحش به القاالله و جسم اش در جوار مرادش خمینی کبیر آرام گرفت. مردی که به خاطر حفظ همدلی و اتحاد مردمش، مرارت‌ها و کم انصافی‌ها زیادی متحمل شد. درونش همچون گدازه‌های آتشفشان ملتهب بود. اما، هرگز هدفش را ذبح نکرد و در این راه پر فراز و نشیب فقط یک بار که عرصه چنان برش تنگ شد در جمله‌ای خیلی کوتاه و کلی گفت: «شکایتم را پیش خدا می‌برم» و کسی هیچ گله و شکایتی از بد عهدی زمانه و اطرافیان اش از او نشنید. شاید بهتر از همه می‌دانست در شرایط کنونی جز «سکوت» مرحمی برای تحمل دردش نیست.

سرانجام، چه قدرشناسانه و لیاقتمند بر دوش جمعیت خودجوش دوستدارانش از منزل دنیوی تا منزلگاه اخروی اش رهسپار دیار حق شد و چه زلال و خالصانه با زبان دل همه فریاد زدند: "هاشمی! هرگز نرود مهرتو از دل غم پرور ما " اما دست عجب روزگار را بین؛ صدا و سیمای مان که اتفاقن صفت خود خوانده «ملی» را به خودش داد بعد «پنج سال» در این شلوغ بازار یادش آمد هاشمی رفسنجانی که پیش از انقلاب برای استقرار حکومت اسلامی، زندان‌ها و مرارات‌های بسیاری کشید و بسیاری که حتا از شنیدن اسم زندان زمان شاه و شکنجه گرانش رخ شان زرد می‌شد، چه گونه در مقابل او کاسه داغ‌تر از آش شدند!

همان هاشمی رفسنجانی وزیر کشور، فرمانده جنگ، رییس مجلس، رییس جمهوری، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رییس مجلس خبرگان رهبری را می‌گویم که سی و هفت سال یکی از ستون‌های بقا، تداوم و معرفی نظام جمهوری اسلامی بود که بدون ملاحظه خدمات و سوابق بعد از انقلابش در صداقت اش شک کردند و به مدت پنج سال تقریبن بایکوت اسمی و خبری بود؛ ولی بعد از مرگ اش در چرخشی یک صد و هشتاد درجه‌ای چنان در جایگاه خاص مقربان درگاه صدا و سیما قرار می‌گیرد که نپرس.

همین تغییر رفتار،‌ تردید بزرگی در دل و ذهنم نقش بست و از خودم بارها پرسیدم: نکند اکبر هاشمی رفسنجانی که مورد عزت و احترام مردم بود با اکبر هاشمی رفسنجانی که نیم دهه اخیر مغضوب صدا و سیمای ملی مان قرار گرفت، دو شخصیت متضاد در دو جسم جدا از هم بودند؟ ! که بعد ارتحال اش در یک جسم بی جان حلول می‌کند و سازمان صدا و سیما را این گونه متحول می‌سازد که سرانجام به حرمت وفاتش نام و چهره این بزرگ مرد تاریخ انقلاب را از لیست بلند بالای خط قرمزهایش خارج می‌کند...

حتما هاشمی رفسنجانی باید «می‌مرد» تا مردم و دستگاه صدا و سیمای ملی مان بتوانند حرف یکدیگر را بفهمند و هر دو باهم در «فراق هاشمی» فریاد بزنند یا شاید، البته فقط شاید، صدا و سیمای ملی مان با عذاب وجدانی که گریبانش را گرفت خواسته، از روح اکبر هاشمی رفسنجانی دلجویی کند تا بلکه از «شکایت اش پیش خدا صرف نظر کند» و به نوعی حلالیت بگیرد.

رضا
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ۱۳:۴۶
بالاخره آقای عسکری رئیس صداوسیما کارگزارانی تشرریف دارن و غیر از این از ایشان توقعی نیست !!!
خیلی جالبه هیچوقت پشت پرده قطعنامه 598 رو باز نمیکنن !! (347406)
فردوس توسی
Germany
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ۱۶:۱۸
نوشدارو بعد مرگ سهراب فایده داره؟!
کاش فضای بسته نسبت ب حضور معتدلین و اصلاح طلبان در سیما ک از سال۸۸ ب بعد بیشتر شد عوض بشه و اشتی دو جناح عملی بشه (347415)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ۱۶:۲۶
صدا و سیما به خوبی می داند که هاشمی و خاتمی و محصورین محبوب ملت اند. و فرصت طلبانه از این نوع وقایع بهره برداری می کنند. آنان همه امکانات را دارند ولی دل مردم را ندارند.و کارشان بیهوده است. (347417)
رضا .ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ۱۸:۰۷
هاشمی مثل هر انسان یا سیاستمداری عاری از خطا نبود نقاط مثبت و منفی داشت و صداو سیما باید او را بیطرفانه نقد کند شخصی که تا چندروز قبل مغضوب بود ناگهان تمام شبکه ها مملو از او میشود این تناقض چگونه قابل حل است این باعث عدم توجه به صداو سیما خواهد شد . (347425)
بابل احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ۱۹:۵۰
رسانه ملی آنقدرحق الناس بردوش داردوچنان درافکارتوده مردم تشویش ایجادنموده ودرچنداخیرسیلی ازتهمتهاوافترائات راروانه انسانهای پاک ومحبوب نموده که حلالیت طلبی آن تاثیری درکاهش جرم وگناهانش نداردوبدترآنکه به سبب یکسونگری وفتنه انگیزی رسانه ملی وبدگوئیهاهزینه گزافش دررواج دین واخلاق هم به هدررفته واعتمادی نیست!به سبب همین بی اعتمادی هرکس رامنع تصویرنمایندوبکوبندمحبوب ترگشته اند! (347433)
امیر م
Netherlands
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ۲۰:۰۹
مرده پرستی در خون ما ایرانی هاست.کافیست یه نگاه به خودمون بندازیم شاید سال تا سال خونه فک و فامیل نریم اما اگه همون آدم بمیره نفر اول جلو در وایستادیم و احتمالا خرما هم پخش کنیم.دومین خاصیتمون هم فراموشی سریعه..... (347436)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ۲۳:۱۳
همچه کار شاقی هم نکردن ها، باید جمعیت تشییع کننده رانشان میدادن که ندادن،بایدنظرات مراجع بزرگ قم را پخش میکردن که نکردن باید تمجیدهای امام رابازگومی کردن که نکردن و و و........ (347443)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ۰۰:۳۷
نخیر، به دنبال مصادره ان حضور باشکوه است. میخواد بگه اون جمعیت عظیم طرفداران ما هستند و به عشق ما و به خاطر تبلیغات ما اومدند! در حالی که مردم یادشونه اون زمان هم که تبلیغات تلویزیون منفی بود و لیست مرحوم هاشمی رو انگلیسی خطاب میکردند این جمعیت بالاترین رای رو به او داد، پس این جمعیت جمعیت اونها نیست، جمعیت اونها همونه که نتونست حتی یک نفر از 30 نفر لیست اصولگرایان رو راحی مجلس کنه. (347445)