به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۰۴
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۴ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۱۲۴۷۶۹

آقای شهردار لطفا سکوت کنید

روزنامه بهار: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، روز گذشته با حضور در مجلس شورای اسلامی گزارشی را از فاجعه پلاسکو به نمایندگان مردم ارائه کرد. با نگاهی به گزارش ارائه شده توسط آقای شهردار می‌توان به این نتیجه رسید که از نگاه ایشان و تیم مدیریتی همراهشان هر فرد و سازمانی ممکن است در خصوص فاجعه پیش آمده در ساختمان پلاسکو مقصر باشد بجز شهرداری تهران.

بیش از نیمی از زمان ارائه گزارش قالیباف به یادآوری حوادث دیگر در ایران و سایر نقاط جهان اختصاص داشت و تنها کمتر از ده دقیقه از سی و پنج دقیقه حضور قالیباف در پشت‌تریبون مجلس به آنچه در پلاسکو پیش آمد اختصاص پیدا کرده بود. نکته جالب توجه در گزارش شهردار تهران آن جا بود که هر چه در آن دقت می‌شد اثری از عذرخواهی بابت ضعف‌های مشخصی که در آن ماجرا وجود داشته است دیده نمی‌شد. همچنان این ابهام و پرسشی اساسی مردم را آزار می‌دهد که چرا مسئولان مرتبط با این موضوع زحمت یک عذرخواهی را هم به خود پس از گذشت دو هفته از آن فاجعه نمی‌دهند.

تنها کافی است نوع مواجهه مدیرعامل راه آهن در حادثه تصادف قطار که همین چندی پیش رخ داد را به یاد بیاوریم. پور‌سید آقایی مانند یک مدیر حرفه‌ای در برابر دوربین‌های تلویزیون از مردم عذرخواهی کرد و از سمت خود استعفا داد. همان کاری که هر مدیری اگر حداقل هایی از الفبای مدیریت حرفه‌ای را هم بلد باشد انجام می‌دهد. در آن واقعه ناگوار که باعث از دست رفتن جمعی از هموطنانمان شد وزیر راه و شهرسازی نیز علاوه بر عذرخواهی‌های چند باره استعفای خود را آماده و تقدیم مسئولان ارشد دولت کرده بود. حال این رفتارها را با آنچه در فاجعه پلاسکو رخ داد مقایسه کنید.

همه مسئولان مرتبط با این موضوع مشغول پاسکاری به هم هستند و هیچ کس مسئولیتی در قبال نقاط ضعف مشهود در این آتش سوزی مهیب و مدیریت فوق‌العاده ضعیف بحران پس از آن نمی‌پذیرد. آقای شهردار هم که همه نگاه‌ها برای پاسخگویی به سوی اوست در هنگام ارائه گزارش هیچ تمایلی برای پذیرش مسئولیت ضعف‌ها و یا حتی یک عذرخواهی ساده ندارد.

این نوع مواجهه قالیباف باعث شد که همراه سیاسی او در جایگاه رئیس مجلس نسبت به گزارش ارائه شده توسط شهردار تهران تعریض هایی داشته باشد و رئیس فراکسیون امید هم که معمولا وارد این قبیل موضوعات نمی‌شود و با سکوت‌اش در مجلس شناخته می‌شود لب به اعتراض بگشاید. به نظر می‌رسد با ارائه چنین گزارشی بهتر آن است که آقای شهردار به همان سکوتشان ادامه بدهند و همه در انتظار ارائه گزارش کمیته ویژه دولت برای بررسی آن چه در پلاسکو رخ داد باشیم.

اکبر
Germany
۱۳۹۵/۱۱/۱۴ ۲۳:۱۷
عذرخواهی ظرفیت کمی میخواهدکه آن راهم آقای شهردارندارد یانیازی به عذرخواهی نمی بینند آقایان عذرخوا هی نشانه احساس مسولیت وشجاعت است (347909)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۴ ۲۳:۲۹
سلام ،
فرق بین مسئول انتخابی و مسئول انتصابی در همینجاست دیگر ! تو را بخدا یکوقت نگویی { خب ، شهردار هم انتخابی است دیگر } که آنوقت ... ! (347912)
فردوس توسی
Germany
۱۳۹۵/۱۱/۱۵ ۰۷:۳۱
ب احتمال زیاد دوره شهرداری قالیباف خرداد۹۶تموم میشه یا با مقامی جدید یا با شورای شهر جدید با اکثریت لیست امید (347919)
جهادی
Germany
۱۳۹۵/۱۱/۱۵ ۰۸:۴۵
در مدیریت جهادی آقای قالی باف جایی برای عذرخواهی وجود ندارد. بایدآمریکا عذرخواهی کند چرا که این ساختمان ۵۰سال پیش ساخته شده . (347922)