به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۱۲۴۸۸۲
چقدر بايد وقيح باشيم كه مسئولین عزیز را برنجانيم!

من مقصرم و از جایگاه شهروندی‌ استعفا می‌دهم

من مقصرم و از جایگاه شهروندی‌ استعفا می‌دهم
مهدی دادویی‌نژاد

بالاخره افتاب از پشت ابر بیرون امد و تشت رسوایی ما شهروندان از روی بام شهر به زمین افتاد! چقدر سیاه نمایی کردیم در حادثه پلاسکوتا بر گناهمان و خطایمان در عدم پذیرش مسئولیت سر پوش بگذاریم! آن روزهایی را که شهردار تهران یک تنه به قلب مشکلات زد را ندیدیم و در تلاشی مذبوحانه از او خواستیم استعفا بدهد، آن روزهایی که عضو محترم شورای شهر هر روز در شهر امان بزها را بریده بود وهر شاخی که مزاحم شهر بود را می‌شکست، ندیدیم، آن روزی که باید به مالکین ساختمان پلاسکو اخطار می‌دادیم ندادیم، آن روزی که باید پلمپ می‌کردیم درب مکان‌های پر خطر را و نکردیم!

یادمان رفت که باید ادوات و تجهیزات آتش نشانی تهیه کنیم، یادمان رفت که ریسمان‌های نسوز را برای آتش نشان‌های دلبندمان تهیه کنیم، بهجایخریدنتکنولوژی مالیات‌های شهر را حیف و میل کردیم، یادمان رفته که چقدر به دریافت مالیات و عوارض حساس بودیم و فی الفور و ضربتی پلمپ می‌کردیم.
ما لایق جایگاه شهروندی نیستیم، دو دستی چسبیده‌ایم به صندلی شهروندی و مدعی این هستیم که حتی شهروند جهانشهر باشیم و تمام هم و غممان شده دست یافتن به شهروندی جهان شهر، سال‌های سال است که مسئولین از دست ما عاصی شده‌اند و پیرشان کردیم، انگار قرار نیست با این همه افتضاح که به بار می‌آوریم به جایی جواب پس بدهیم، مدام و بلافصل تقصیرات را به گردن مسئولین می‌اندازیم!

چقدر می‌خواهیم وقیح باشیم و این همه کم کاری کنیم و مسئولین عزیز را مقصر بدانیم، چرا یک بار این صندلی پر قدرت و منفعت شهروندی را به یک مسئول محروم از موهبت شهروندی نمی‌دهیم، آنها هم حق دارند شهروند باشند، چه گناهی کرده‌اند که مسئول شده اند؟ این حجم کاهلی از طرف ما شهروندان بی مسئولیت و در آخر کار و در فاجعه‌ها انگشت اتهام را به سمت این گرامیان گرفتن واقعا کار نادرست و ناپسندی است.

اینجانب به نمایندگی از شهروندانی که در اثر گزارش کامل و جامع شهردار محترم که در صحن علنی مجلس قرائت شد متحول شدند و بزرگواری آن مقام مسئول را نظاره گر بودند که با چشم پوشی از کاهلی ما شهروندان در انجام وظایف بازسازی و بهسازی و مقاوم‌سازی شهر همه مصائب را به جان خریدند و زخمها از شمشیر عداوت و کین ما شهروندان خورده‌اند، عذر خواهی نموده و از جایگاه شهروندی خود استعفا می‌دهم و از همه مسئولین عزیز غیردخیل در این گونه حوادث نیز پوزش می‌طلبم!

باشد که این استعفا موجبات پایه ریزی فرهنگ پذیرش مسئولیت از طرف شهروندان در امور اجرایی باشد و دل نبستن به جایگاه پر تنعم شهروندی را یاد اوری کرده و دیگر شهروندان نیز استعفا دهند، لا اقل در اثر این استعفا از جایگاه شهروندی دست مسئولین عزیز برای انتخاب شهروندان اصلح‌تر باز می‌باشد و می‌توانند امور اجرایی را به شهروندان مسئول‌تری بسپارند. امیدواریم شهروندان جدیدی که به جایگاه ما شهروندان مقصر در حادثه پلاسکو قبول مسئولیت می‌نمایند قدر تلاش‌های شهردار بزرگوار را در محاسبه قیاسی زمان مهار بحران در حادثه پلاسکو و بحران فرو ریختن سه برج در یازده سپتامبر به دیده منت پذیرا باشند و از داشتن توقعات بیجا به طور جد بپرهیزند.

رند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۱۴:۲۹
احسنت به نویسنده (347984)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۱:۳۴
احسنت و یک نکته، ما به عنوان شهروند نباید چنین کسانی را انتخاب کنیم، سطح تعقل و درک مردم ما کم هستش در انتخاب افراد، چون قهرمان کشتی، وزنه، کاراته و ... هستند که نباید در چنین مناسب تخصصی قرار بگیرن... خلایق هر چه لایق (348059)
توسی
Australia
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۱۴:۴۴
استعفا بین مسولین ما جا نیفتاده مگر انتخابات و رای ب طیف مقابل انشاا...لیست امید برنده تهران است (347986)
ترامپ
Spain
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۲۲:۳۲
عزیزم مثل اینکه یادتون رفته استعفای مدیر راه اهن ....(یک بنده خدایی گفته بود ...من یادم نیست کی بود اگه شما یادتونه کمکم کنید)..استعفای مدیرعامل راه‌آهن کشور جای تعجب دارد، چرا به تقلید از بیگانگان در هنگام حادثه استعفا می دهد؟...
...... و....اند رحکایت .... (348015)
پ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۱:۳۱
خودشونو قرباني مديران بالاتر ميكنند (348057)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۱۵:۰۴
خواهشا تربیتی اتخاذ شود که در جایی همه شهروندانی که تمایل دارند از شهروندی خود رسما استعفا دهند (347990)
پرويز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۱:۲۱
چه دردي دوا ميشود اتفاقا به نظر من شهروندان وظيفه خود را خوب انجام دادند ولي بايد بهتر انجام ميدادندو بر ايستادگي خود پافشاري ميكردند كه نكرديم (348054)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۱۵:۰۶
بنده نیز از پست شهروندی استعفا میدهم یا علی مدد (347991)
پ عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۱:۱۹
درد ما اسعفا نيست درد ما مسئوليت پذيري است (348053)
متوقع
Romania
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۱۵:۳۷
کاملاً مطالب درستی بیان شده راستی چرا توقع ما این همه زیاد شده . مگر یک نفر در مقام شهردار چقدر می تواند تلاش کند و ما بی تفاوت از کنار قضیه بگذریم اصلاً هیچ کس یادش هست که در شرایط سخت تحریم همین شهردار محترم با توسل به هزار دوز و کلک و رابطه مشکلات ریز و درشت تک تک آمریکایی ها را از دخمه های تنگ و تاریک جامعه آمریکا بیرون کشید و در قالب بنر و پوستر جهت آگاهی ما مردم نمک نشناس به در و دیوار کوبید به نحوی که در طول تاریخ هیچ شهروند آمریکایی از شرم جرات نگاه کردن به صورت شهروند تهرانی را ندارد . (347992)
کاشونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۱۸:۴۰
سلام ما ازشهر دیگری هستیم استعفامون قبوله ؟ (348004)
محمد
Canada
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۲۰:۳۰
چقدر خوشحالم بالاخرهنظرخواهي گذاشتيد واسه موضوعاتي مه اهميت دارن كمي شجاع شديد تبريك ميگم
والا مردم ما ساده هستن انتظار داريد اين بابا با اون پيشينه درخشانش بياد معذرت خواهي كنه ايشون دستش از رياست جمهوري كوتاه شد بايد سهمي ميگرفت شهرداري تهران به ايشون رسيد كه خب واسه خودش سفره چربي هست فكر ميكنيد ايشون واسه خدمت شده شهردار كه الان بياد معذرت خواهي كنه ؟!
شهرداري تهران ميتونه پلي باشه واسه رسيدن به رياست جمهوري حاج محمود رو كه يادتون نرفته يا دوباره حافظه ملت خيلي سريع پاك ميشه؟ (348010)
خلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۲۱:۰۴
خوبه واقع بین باشیم قشنگ حرف می زنیم می دانیم مشکل از کجاست ولی باز تعنه می زنیمتقصیر را گردن شهردار می اندازیم در صورتی که به ساکنین پلاسکو اختار داده شده.از ماست که بر ماست.برادر اگر شهردار جلوی فعالیت این ساختمان را می گرفت شما مطمعنا شروع به انتقاد می کردید .شهردار به وضیفه خود عمل کرده (348011)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۰۹:۰۷
طعنه-اخطار-مطمئنا- وظيفه

نمره اتون ١٦ (348042)
سعید
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۰:۱۳
برادر من هر کس در جایگاه خودش مسئوله و عدم انجام اقدام درست و لازم از طرف هیچکدوم نافی مسئولیت اون یکی و مستوجب عدم تقصیر او نیست. ضمنا شما که انجام وضیفه و تعنه زدن برات مهمه بهتره طعنه نزنی و به وظیفه ات عمل کنی (348047)
اکبر
Romania
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۲:۰۴
یعنی چه هرکس درمقابل عملش مسوله بله درمسولیت شخصی اگراینطوره توایران حمل اسلحه روآزادکنیدبگیدهرکی بداستفاده کردجوابگوباشه ماکاری نداریم بعضی ازرفتارها جنبه عمومی دارد وبایدقانون جلوی آن رابگیرد (348061)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۲۱:۵۸
بنده نیز به نوبه خودم استعفا میدهم و از اعضای شورای شهر و شهردار محترم تهران عذر میخواهم (348014)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۲۲:۴۵
ای بابا چرا به مقام شهروندی گیر میدید؟اصلا ساختمان پلاسکو خودش مقصر بوده که نتونسته در برابر آتش و آب مقاومت کنه. خب ضعیف و نحیف بوده. به شهروندی و شهرداری محترم چه ربطی داره؟؟؟ (348016)
علي.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۲۳:۳۵
ازاينكه سردارخلبان دكترقاليباف عنايت فرموده وعموم شهروندان راموردتفقدگازانبرانه قرارنداده اندكمال امتنان رادارم جانثارنيزدرصورت صلاحديد وأجازه حضرت أيشان ازشهروندي مرخص ميشوم (348019)
محمدرضا-اسفراين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۰۸:۲۳
با سلام
اگه طرفتون اصلاح طلب بود به فرض الان آقاي هاشمي شهردار بود.مينوشتيد اين مطلبو بايد تو كيهان جستجوميكرديم. (348032)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۱:۲۸
واقعا همینه
خب هر رسانه ای سیاستی داری. همشون مشکلات و ضعفهای طیف مورد حمایتشون رو نمیبینن و در عوض تمامی نقطه ضعفهای طیف مقابل رو بزرگ جلوه میدن و کارهای اون رو نادیده میگیرن. این در مورد همه رسانه های دنیا صادقه و رسانه اگر این کارو نکونه نمیتونه بچرخونه سیستمشو
حالا اینجا هم همینه (348055)
اکبر
Romania
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۲:۱۰
آقای عزیزاگربه شهرداری مربوط نیست چرا14باراخطاردادن خوب به دولت اخطار میدا ن حتما وظیفه خودشون میدونستن ربطی هم به جناح بندی نداره مگه درمورد حادثه قطارهمین اصلاح طلب ها ازنهاددیگری انتقادکردن خوب آخرش حداقل یک مسول استعفا دادتافتح بابی باشدبرای بزرگ شدن نه کوچک ماندن (348062)
امیر
Germany
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۰۸:۲۶
متاسفانه بعضی انچنان غرور دارند،فکر می کنند که عذر خواهی در شان انها نیست وخطای خود را متوجه دیگران می کنند (348033)
عباس نبی خانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۰۸:۲۷
ضمن تقدیر از مسئولیت پذیری این شهروند عزیز ،
بنده هم به دلیل عدم توانایی انجام وظیفه شهروندی طبق قانون و عدم کنترل نفس شیطاتی خویش و چسبندگی بیش از حد به مقام و موقعیت از مقام شهروندی استعفا میدهم . باشد تا تسکینی باشد بر قلب خونین شهدای گرانقدر و جانبازان عزیز و آزادگان بزرگوار وخانواده محترم آنان ، که جهت سعادت و خوشبختی مردم از همه چیز خود گذشتند ومن از کمترین خواهش شطانی خود نتوانستم بگذرم و در مقابل خدمت هزاران ظلم وجور و جفا و محرومیت تحویل مردم فدا کار کردم وذره جرات و شهامت غذر خواهی هم (348034)
داماو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۰۸:۵۱
آقای مدیر خبرگزاری ؛ به اندازه کافی از پلاسکو نوشتی !! اگر هم وطنی چند سطری هم درباره کولبران کورد بنویس که دلی داغ دیده و حالی پریشان دارند .
اشارات کوتاه کاری نخواهد کرد ، از مسئولین بپرس چکار خواهند کرد ؟! (348039)
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۰:۱۸
یک کشتی حامل دانش اموزان درکره جنوبی قرق شد نخست وزیر این کشور که تقریبا 1/5سال بود که به قدرت رسیده بود در تلوزیون ملی این کشور با چشم گریان عذر خواهی کرد و استعفا داد حالا بماند که چند تن از مسولین هم خود کشی کردند حالا در کشور مردم نهادما ..... (348048)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۱:۱۷
دوست عزيزاز يك منظر با شما موافقم و آن اينكه بر اساس آموزه هاي ديني و حتي عقلاني ما وظيفه خود را نسبت به خودمان انجام نداده ايم ميگن وقتي كسي براي خودش ارزش قائل نبود براي هيچكس ارزش قائل نيست يا آنجا كه حضرت علي ع ميفرمايد حال رعيت نيكو نگردد مگر با نيك شدن واليان و حال واليان نيكو نگردد مگر با ايستادگي رعيت از اين منظر من با شما موافقم كه ما در طول ساليان متمادي خوب ايستادن را ياد نگرفته و انجام نداده ايم اين بوده كه واليان ما هم درست نشده اند همه ما بياد داريم سال گزشته مردم خود جوش كمپيني به ... (348052)
محمودی - خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۲:۱۶
متاسفم که تهرانیها قدر قالیباف را نمیدانند متاسفم ازسیاسی بازی (348063)
عزیزم
Romania
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۲:۳۶
استعفا یک امر غربی است و لکن ما این مقامات و این پستها را آسان به دست نیاورد ه ایم که آسان از دست بدهیم!

خون دلها خورده ایم ..... (348065)
>اورمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۴:۵۶
من هم به نمایندگی شهرو ندان ارومیه اسعفا میدهم (348070)