به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۲ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۱۲۸۱۱۸

لطفا به شعور مردم توهین نکنید!

صادق صدرایی
گویا نمی‌شود روزی بیاید و به شب برسد و مسئولان صداوسیما دسته گل تازه‌ای به آب ندهند. علی عسگری، رئیس صداوسیما، در مدتی که از حضورش در این سازمان سیاسی - رسانه‌ای می‌گذرد نشان داده است که جا پای پیشینیان خود گذاشته است و همچون آنان با عملکرد ناامید کننده‌ای که از خود بروز داده  همه را ناراضی کرده است.

یعنی دیگر تفاوتی ندارد اصلاح طلب باشی یا اصولگرا، موافق دولت باشی یا مخالف دولت رفتارهای بی‌شمار غیرحرفه‌ای و غلط این سازمان عریض و طویل که از فقدان مخاطب در رنج است همه گروه‌ها را به ستوه آورده است و چنین اوضاعی که با هر تغییری در مدیریت، تغییری در عملکرد ایجاد نمی‌شود نشان می‌دهد که ساختار این رسانه دچار اشکال است و اشتباهات مدیران ارشد در درجه دوم اهمیت قرار دارد. به چند نمونه از بی‌احترامی به شعور مردم توجه کنید:

1- علی عسگری در گفتگویی پیرامون واکنش‌های انتقادآمیز در خصوص رفتار خصمانه این رسانه با دولت مدعی شده است که مسئولان اجرایی در سال 95 به شکل میانگین روزانه 21 ساعت و وزرای دولت نیز در سال گذشته روزانه شش ساعت از صداوسیما استفاده کرده‌اند! بله، درست خواندید و اشتباه تایپی نیست؛ از نظر رئیس رسانه ملی (؟!) 21 ساعت در روز مسئولان اجرایی و 6 ساعت در روز وزیران در رادیو و تلویزیون بوده اند. این که ما مخاطبان این صداوسیما هم چنین چیزی را ندیده‌ایم حتما به بینایی مان ربط دارد. به واقع حیرت آور است که این آمار را چگونه حساب کرده اند. به عنوان یک پیشنهاد می‌توان از مسئولان صداوسیما درخواست کرد که جزییات این آمار شگفت‌انگیز ارائه شده از سوی علی عسگری را به مخاطبان ارائه دهند.

2ـ در همین راستای دست کم گرفتن شعور مخاطب، مصطفی میرسلیم، نامزد حزب موتلفه و یکی از نامزدهای متعدد جریان اصولگرا که احتمال دارد فارغ از سازوکار «جمنا» وارد عرصه انتخابات شود گفته است که در مناظرات انتخاباتی مقابل نامزدهای اصولگرا نخواهد ایستاد. چنین سخنی اساسا با کارکرد و کارویژه مناظره در تناقض است و مشخص نیست مسئولان ذی‌ربط می‌خواهند در برابر چنین‌ترفندی چه واکنشی نشان دهند. در همه کشورهای دنیا از (از پیشرفته‌ترین تا عقب مانده‌ترین آن‌ها) مناظره به معنای مقابل هم قرار دادن چند تفکر مخالف یکدیگر است و شیوه‌ای که این نامزد اصولگرا در پی آن است باعث قلب شدن معنای مناظره خواهد شد.

3ـ در چند روز اخیر با حذف پخش متدوال سخنرانی‌های حسن روحانی از صفحه تلویزیون و حضور پرشمار رقبای او در این رسانه شاهد نوعی قشون کشی رسانه‌ای علیه دولت هستیم. الگویی که پیش از این در انتخابات76 هم شاهدش بودیم. مردم نشان داده‌اند که در بیشتر مواردی که احساسشان به این سو رفته که ارکان قدرت به سمت و سوی جریانی به شکل علنی متمایل است رفتاری خلاف آن را نشان داده‌اند در نتیجه باید از این گونه رفتارهای قانون شکنانه صداوسیما متشکر بود که باعث آن خواهد شد که مردم بیش از پیش با نوع مرام و مسلک رقبای روحانی آشنا شوند.

سیدمحمد حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۱/۲۲ ۱۹:۳۶
چی بگم خدایا؟!! انشاا... این بی عدالتی جناحی در رفتار و نگرش سیما روزی که دور نباشد تمام شود (350747)