به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۱۲۹۰۶۰

رأی پوششی روحانی و کوششی دیگران

اسماعیل حسین‌پور
رأی «جوششی» رأیی آگاهانه و از سر شور و شعور است که موج از پی موج می‌آفریند و دریایی دل را با یک کاندیدا همراه کند که نقطه مقابل آن رأی «کوششی» است که ثمره‌ی برخی اتاق فکرهایی است که می‌کوشند تا با توجیه برخی افراد خاص یک کاندیدا را به عنوان گزینه‌ی اصلح به جمعی بشناسانند. دکتر حسن روحانی به مدد همراهی بزرگان اصلاح طلب، حمایت انبوه توده‌های مردم و اعلام موضع هوشمندانه و آگاهانه‌ی دیگر نیروهای اثرگذار و دلداده‌ی ایران عزیز، کاندیدایی است که از پایگاه رأی جوششی بالایی برخوردار است و وجود رسانه‌های فراگیر مجازی که گوی سبقت را از صدا و سیمای سیاه نما ربوده‌اند بر پایگاه رأی روحانی افزوده است.

باید بپذیریم که در سال 92 شناخت امروزی که نسبت به آقای روحانی ایجاد شده است وجود نداشت و بسیاری از افرادی که به ایشان رأی دادند فکر نمی‌کردند که روحانی بتواند بر آن ویرانه‌های 8 ساله، چنین ستون‌های برافراشته‌ای را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بنا نهد و صبورانه تلخی‌ها را به جان بخرد و دم برنیاورد تا مبادا امید و اعتماد مردم به نظام کمتر شود. اگر اصلاح طلبان در سال 92 تنها چند روز فرصت داشتند با «آری» بزرگ شان در کنار دیگر حامیان دکتر روحانی، شیخ دیپلمات را راهی پاستور کنند این بار با سازماندهی قوی خویش و با شناخت دقیق آسیب‌های گذشته و با رویکرد وحدت محورشان ثابت می‌کنند که بین «اردیبهشت» تا «خرداد» فاصله‌ای نیست و می‌توان بار دیگر 29 اردیبهشت را به دوم خرداد گره زد.

حامیان دولت هر چند بزرگانی چون «آیت الله هاشمی رفسنجانی» را در این انتخابات در کنار خود ندارند ولی باز هم با تکیه بر نظر بزرگان حامی و همراه روحانی، می‌توانند جوشش دوباره‌ای ایجاد کنند و این بار هم روحانی را با رأیی بالاتر از آنچه در سال 92 داشت پاستورنشین کنند. روحانی ثابت کرده که فردی عملگراست و تحولات ایجاد شده در عرصه مهار تورم، بهداشت و درمان، نفت و گاز، کمک به اقشار آسیب پذیر و توجه به کارکنان دولت در کنار رونق اقتصادی و باز شدن در و دروازه‌های بسیار پس از برجام بر این ملک و میهن، همه نشانگر این است که رأی جوششی دکتر روحانی باز هم موج آفرین خواهد بود و سرنوشت انتخابات را به نفع روحانی رقم خواهد زد.

در این سالیان سخت و صبوری ها، روحانی بسیار فراتر از انتظار حامیانش و مردم ایران که به زندگی، صلح، آرامش و آبادانی و پیشرفت این سرزمین می‌اندیشند ظاهر شده است و سرمایه‌های اجتماعی بزرگی که او را همراهی می‌کنند می‌توانند رأی جوششی روحانی را به طرز خیره کننده‌ای بالا ببرند و رأی کوششی برخی‌ها همان سرنوشت انتخابات تهران در اسفند 94 را برای آنها‌ها رقم خواهد زد. مردم حالا خوب می‌دانند دوران رأی‌های کوششی گذشته است آنچه می‌تواند شورآفرین و امیدآفرین باشد رأی جوششی است و این نوید روشنی است که روحانی پیروز بزرگ انتخابات 29 اردیبهشت است.

۱۳۹۶/۰۲/۰۸ ۲۰:۱۵
اقای روحانی مرد معتدلی هستند که برای تخریب به میدان نیامده اما برخی از کاندیدها از همین الان تخریب رو شروع کردند واویلا که رییس جمهور بشوند چه به سر کشور بیاد خدا میدونه (351628)