به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۱۳۰۲۱۹

تندروها توبه کنند!

اسماعیل حسین‌پور
مشکل بزرگ تندروها این است که «عقیده»‌شان اسیر «عقده»‌هایشان شده است. این جماعت کم تعداد و پر فریاد، دیری است تقوای سیاسی را از یاد برده‌اند. آنها رأی مردم را زینتی می‌دانند و اراده  مردم را برنمی‌تابند. آنها رسالت‌شان تهمت و بدنام ساختن افراد و بر هم زدن نشست‌ها و جلسات است. مردم بزرگ ایران هنوز خاطره‌ی «مسجد حوض لقمان مشهد» را به خاطر دارند که در سال 76 با سید محمد خاتمی چه کردند و در نهایت وقتی خویش را در بن بست دیدند، با بی تقوایی تمام «کارناوال عصر عاشورا» را راه انداختند تا از حرمت عاشورا برای اهداف سیاسی شان استفاده کنند. این جماعت به صورت موسمی احساس تکلیف می‌کنند و گاه سکوت پیشه می‌کنند.

درست مثل سکوت 8 ساله ای که در دولت «معجزه ی هزاره ی سوم» چشم بر بسیاری مسائل بستند و دم برنیاوردند چون مأموریت و رسالتی برای ایستادن مقابل آن فرد نداشتند. با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی که برای آنها غافلگیرکننده و غیرقابل پیش بینی بود این جماعت سخت برآشفته شدند و دوباره رخ عیان کردند و رأی مردم را برنتابیدند و در کنار جنجال آفرینی های بی اساس با رسانه های گوناگونی که در اختیار داشتند به تخریب رئیس جمهور ملت روی آوردند.این جماعت برای تخریب چهره دولت نه تنها با بی پروایی تهمت می‌زنند و دروغ می‌گویند بلکه با بی تقوایی اقدامات صورت گرفته در این سالیان را انکار می‌کنند، این روزها آن قدر چهره ایران را عقب مانده می‌نمایانند که نسل جوان احساس می‌کند بعد از انقلاب کاری برای زدودن غبار فقر از چهره ایران صورت نگرفته است. این جماعت منطق شان فریاد و آشوب است. منطق شان پرتاب آجر است، بالارفتن از دیوار سفارت عربستان و انگلیس است. بر هم زدن تجمعات قانونی و فحاشی است. شاید این گروه مصداق همان بیت مولوی باشند که می‌سراید: «خشک مغزی و تعصب خامی است...»

تندروها در عصر ایران هراسی توسط بدخواهان این سرزمین با کارهای خیره سرانه خود دقیقا در راستای نیل به اهداف بدخواهان ملت ایران قدم برداشته اند و با اقدامات غیرقانونی شان هزینه های بسیاری بر ملت ایران تحمیل کرده اند در داخل و خارج کشور چهره بدی از ایران ترسیم کرده اند. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری شاهد تحرکات این تندروها برای برهم زدن نشست‌های حامیان دولت هستیم و حرکت های عصبی این تندروها در فضای مجازی و حقیقی همچنان ادامه دارد و استمرار خواهد داشت.
اقدامات اخیر این گروه برای توزیع تی‌شرت‌های خاص و فیلمبرداری به سبک کارناوال عصر عاشورا یکی از اقدامات این گروه منزوی شده در ذهن و زبان ایرانیان است.تندروها اگر دمی با خود و خدایشان خلوت کنند برای همه هزینه‌هایی که بر این ملت و مملکت تحمیل کرده اند باید توبه کنند، تندروها برای همه جفاهایی که در طول این سالیان بر این ملت روا داشته اند باید توبه کنند. تندروها برای به بن بست کشاندن ایران در عرصه‌ی بین المللی باید توبه کنند. برای همه بی اخلاقی ها، تهمت زنی‌ها، آشوب آفرینی‌ها و قانون شکنی‌هایی که داشته اند باید توبه کنند...تندروها باید باور کنند دوران شان به سر آمده است.
مرجع : روزنامه بهار