به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۰ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۱۳۱۵۶۱
طنز

اندرحکایت تکان خوردن بی‌جا!

بهزاد باباخانی
اخیرا کلیپی از بازی دو تیم عربستان و استرالیا پخش شد. استادیوم در سوگ حوادث‌تروریستی لندن یک دقیقه ایستاد و سکوت کرد ولی بازیکنان عربستان محل نگذاشتند و تکان خوردند. در این نوشته قصد داریم هدف و انگیزه بازیکنان عربستان را از زوایای مختلف بررسی کنیم. احتمالاً یک نفر برای ایجاد سکوت گفته سایلنت! بازیکنان عربستان هم گوشی‌هایشان را سایلنت کرده‌اند. بعد حوصله‌شان سررفته و شروع کرده‌اند به تمرین. گویا بعد از این موضوع یک نفر گفته استاپ! باز هم بازیکنان گوش داده‌اند و یکی گفته خالدجابر و توپ را به هوا پرت کرده و بقیه فرار کرده‌اند و به قولی استوپ هوایی برگزار کرده‌اند. گوینده آخرسر به ستوه آمده و گفته  گِت آوت! بازیکنان عربستان هم شاکی شده‌اند و گفته‌اند: گدا جد و آبائته و به بازی ادامه داده‌اند.

بازیکنان عربستان دیده‌اند که بازیکنان تیم مقابل ایستاده‌اند و تکان نمی‌خورند. پس احتمالاً حدس زده‌اند که فرصت خوبی است که تا طرف مقابل حواسش نیست بروند جلو و گل بزنند. تا میانه‌های زمین هم جلو رفته‌اند و برای اینکه جوی هم به بازی بدهند همدیگر را دریبل زده‌اند ولی متوجه شده‌اند که داور هم حواسش نیست و اینجوری ممکن است گلشان مردود اعلام شود. پس جوری برخورد کردند که انگار گل مهم نیست و مهم بازی جوانمردانه است و بنابراین توپ را به حریف مقابل پاس داده‌اند.

عربستان که از لحاظ علم و تکنولوژی در رقابت تنگاتنگ با ژاپن و آلمان به سرمی‌برد نسبت به گذشت زمان حساس است. گویا بازیکنان اعتراض کرده‌اند که یک دقیقه سکوت سبب می‌شود عربستان ده دقیقه از ژاپن عقب بماند و این سد بزرگی در مسیر علم و‌ترقی است. حتی یکی از بازیکنان در مصاحبه‌ای گفته آدم به خودش گل بزند ولی وقت تلف نکند! ما الکی تکون نمی‌خوریم! بازیکنان عربستان از وقتی وارد استرالیا شدند دستشویی داشتند ولی هماهنگی لازم برای اجابت مزاج ایشان فراهم نشد. تکان خوردن‌های غیرعادی آنها هم که در فیلم مشهود است ناشی از این بی‌مبالاتی فیفاست و عربستان قصد دارد به عنوان تنبیه، امسال ده میلیون دلار کمتر به فیفا کمک کند.

یک نظریه قوی وجود دارد که بازیکنان عربستان نسبت به حضور ایوانکا‌ترامپ در عربستان اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند با آمدن دختر‌ترامپ کلا اوضاع خاورمیانه به هم ریخته و همه می‌خواهند سر دختر‌ترامپ همدیگر را مثله کنند. حتی شنیده شده که یکی از بازیکنان فریاد زده: تا دختر‌ترامپ نیاید اینجا، ما آرام نمی‌گیریم و خواسته خودش را منفجر کند ولی با پادرمیانی مربی و مسئولین فیفا منصرف شده. بازیکن مذکور قول داده به احترام مردم خوب استرالیا، سال بعد خودش را در سیدنی منفجر کند. یک مقام بلندپایه داعش مسئولیت حرکات بازیکنان عربستان در زمین را به عهده گرفته و گفته با کمک دسته پلی‌استیشن بازیکنان را مجبور به حرکات غیرارادی در زمین می‌کرده و این کار علی‌رغم میل باطنی آنها بوده و وقتی اعتراض شده که هدفش از این کار چه بوده، توئیت کرده: این همه آنها ما را با دسته پلی‌استیشن منفجر کردند، آسیاب به نوبت!
یک مقام بلندپایه امنیتی عربستان گفته: چالش مانکن در عربستان ممنوع است و بازیکنان با تکان دادن خود، به چالش مانکن اعتراض کرده‌اند.