به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۱۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۴۰۴۵
نامه وارده

تاملي‌ودغدغه‌اي بر مدیریت دانشگاه پیام‌نور

گروه فرهنگي: جمعی از کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور با ارسال متني براي بهارنيوز دغدغه‌هاي خود نسبت به مديريت اين دانشگاه را بيان كرده اند كه در پي مطالعه مي‌كنيد:
شفاف سازی، صراحت لهجه و صداقت در گفتار امر مبارک و مستحسنی است و رئیس جمهور محترم به این موضوع اهتمام دارد و آنرا حق اساسی ملت مي‌داند. طی 100روز اخیر اقدامات مفید و مؤثر در حوزه مسائل اقتصادی و سیاست خارجی صورت گرفت اما مسائل ومصائبی که دولت قبلی در زمینه سیاست داخلی بویژه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بوجود آورده کمتر مورد توجه قرار مي‌گیرد.

روند انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها با تعلل و بعضاً مماشات پیش مي‌رود. دانشگاه پیام نور بعنوان ابر دانشگاه دولتی ایران طعمه مناسبی بود تا افرادی که با دوپینگ سیاسی، بر اتوبوس احمدی‌نژاد در سال 84 سوار شوند به این دانشگاه راه یابند و چنان کردند که محصول این وضعیت اسفبار را همگان مي‌دانند که اظهر من الشمس است. با انتخاب دکتر فرجی دانا، گروه هایی تحت عنوان بازرسی و بررسی وضعیت دانشگاه‌ها شکل گرفته که یکی ازاین گروه‌ها به دانشگاه پیام نور اختصاص پیدا کرد.

این دانشگاه در حال حاضر بیش از 500مرکز و واحد در داخل کشور و در 70شهر دارای شعبه است. نزدیک به یک میلیون ودویست هزار دانشجو، بالغ بر هزاران کارمند و نزدیک به چندین هزار عضو علمی دارد. علیرغم آنکه در بین اعضای هیئت علمی،کارکنان و دانشجویان چهره‌هاي توانمند و مستعد و با انگیزه و گرایش‌های اصلاح طلبی و اعتدال وجود دارند این هیئت در تعیین به سراغ گزینه‌هایی رفت که این افراد در طول دوران هشت ساله اخير شریک وسهیم در کیک قدرت مدیریت احمدی‌نژادی دانشگاه پیام نور بودند.

افرادی در فهرست احتمالی بعنوان گزینه‌هاي پیشنهادی برای ریاست دانشگاه‌هاي مطرح هستندکه در سالهای گذشته و حتی هم اکنون از معاونان و مدیران پیام نور در سازمان مرکزی و شهرستانها بودند. برای نمونه مي‌توان به افرادی اشاره کرد كه حتی مرزبندی خود را با جریان‌هاي افراطی اصولگرا اعلام نکرده‌اند و بیشتر به سمت معامله در قدرت فکر مي‌کنند.

این اشخاص بارها ارادت خود را به سیاست احمدی‌نژاد در دانشگاه پیام نور نشان داده اند و ارتباط تنگاتنگی با هیئت رئیسه دانشگاه دارند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست اما جای تعجب دارد چرا دکتر فرجی دانا بدون تحقیق و مطالعه و صرفاً بخاطر رابطه قدیمی این افراد با معاون اسبق اداری و مالی دانشگاه پیام نور اصرار بر معرفی این افراد بعنوان رئیس دانشگاه پیام نور دارد. اگربناست که این افراد برگزیده شوند همان بهتر که یاران نزدیک احمدی نژاد که در رأس دانشگاه قرار دارند، باقي بمانند!

چطور چنین افرادی در دولتی که مدعی اعتدال و میانه روی رویکرد اصلاح طلبی است، باز مي‌خواهند دوباره میدان داری کنند. کم نیستند افرادی که در داخل دانشگاه پیام نور و یا حتی بیرون از دانشگاه که سالها طرد و بایکوت بوده و حاضر نبودند شریک گرفتاری و مصائب دولت احمدی‌نژاد در پیام نور باشند.   چرا وزیر محترم علوم سراغ این افراد نمي‌رود؟ بنظر می‌رسد که دولت آقای روحانی به ویژه وزیر علوم  در این خصوص باید مطالبات اصلاح‌گرایانه و اعتدال‌طلبانه جامعه دانشگاه پیام نور را دریافت کنند و افراد امتحان پس داده، ضعیف، غیر شفاف، مبهم و با مواضع دوگانه سیاسی و معامله‌گرایانه را در رأس دانشگاه پیام نور قرار ندهند و افراد شایسته تر که دارای وزن علمی، جایگاه ملی و مقبولیت اجتماعی در دانشگاه و با رویکرد اصلاحی را به این مسئولیت مهم بگمارند.

یه پیام نوری سوخته..
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۱:۳۷
آی گفتی. چرا هیچکی به فکر دانشگاه پیام نور نیست. بابا دانشجو های اونجا هم جزء دانشجوهای این مملکتن. چرا کسی براشون اهمیتی قائل نیست. سیاست های غلط و بدون فکر توو این دانشگاه بیداد میکنه. یه نفر نیست یه روز اساسی بشینه و به قوانین این دانشگاه فکر کنه. مطمئنن بعدش یه لبخند از روی تمسخر به قانون گذارای قبلیش میزنه. انقدر وضعیت قوانین بخشنامه های این دانشگاه افتضاحه. (184815)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۱:۳۹
جالب است در دولت اعتدال آقای دکتر زیاری برای اصول گرایان ابلاغ می زند از جمله آقای دکتر آزادبخت بعنوان معاون استان همدان در مهر ماه حکم زده اند و ایشان فعال لما یشا است .جهت جلب نظر نمایندگان هر کس را که لازم باشد بلافاصله اقدام می کند آقای مفتح دنبال تغییر مرکز توسیرکان است دیروز آقای نجانت بخش همدان بودند که فرد مورد نظر را منصوب نمایند (184817)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۱:۴۱
اصلاح طلبانه منزوی ترین افراد در دانشگاه پیام نور بودند و با این شرایط باقی خواهند ماند (184821)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۱:۴۳
والله اهمیت دانشگاه پیام نور از همه دانشگاه ها بیشتر است بخاطر تعداد دانشجو و سنگری برای نمایندگان اصول گرا که همه مدیرا ن را از باند خود چیده اند (184822)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۲:۰۶
مثل دانشگاه شهید چمران اهواز که متاسفانه دکتری مسوولش شده که خودم شاهد بودم اصلا هم مسوولیت پذیر نیست. (184837)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۳:۳۶
ویرانه ترین دانشگاه در حال حاضر پیام نور است (184878)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۵:۰۸
از وزیر علوم می خواهم فکر جدی به حال پیام نور بوشهر که اعضای ستاد جلیلی در دست گرفته اند بنمایند. (184928)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۱۷:۱۶
پیام نور مراغه به عرصه بده بستان رئیس با نماینده برای کسب رضایت و حفظ پست به هر قیمت تبدیل شده است. از برگزاری مراسم گرفته تا جذب نزدیکان (184990)