به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۱ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۲۶۶۴۲
مقاله وارده

تفاوت كربلا با مشهد؛ با زائرین چه مي‌کنند؟

تفاوت كربلا با مشهد؛ با زائرین چه مي‌کنند؟
گروه جامعه: سالیان درازی است که پس سقوط صدام، فرهنگ زیبا وماندگار زیارت امام حسین (ع) در اریعین در بین شیعیان جهان باپای پیاده قویتر شده و نکته زیباتر ان پذیرای بی‌منت مردم عادی در بین راه است با التماس زائرین را به خانه خود فرا مي‌خوانند و بهترین پذیرايی را انجام می‌دهند. یک سال از نان خود وزن بچه‌هایش می‌زده تا به این زائرین پیاده اربعین کمک کند و یافردی که در خانه‌ای محقر که دو اتاق بیشتر نداشت زندگی مي‌کند و یک اتاق رل وقف زائرین اباعبدا...{ع} نموده و به صورت رایگان پذیرای می‌کند.

اما مشهدی‌هاي با زائرین امام رضا چه مي‌کنند؟
در دهه اخر ماه صفر که بیش از سه میلیون زائر به صورت پیاده وسواره به مشهد مي‌آیند بحث بالاترین اجاره اتاقها و سوئیت‌ها و اجاره ایام پیک را به میان مي‌آورند!! به جای کمک به زائران، قیمت‌ها و حتی ارزاق عمومی را گران مي‌کنند و توجیه‌شان هم این است که در سال فقط چند روز این گونه است و بقیه سال واحدهای ما خالی است!

آما ایا این توجیه، براي ميزباني از زائران امام رئوف و مهربان قابل قبول است؟ بیایید مانند شیعیان عراق هرچه داريم، به میدان بیاوریم. در مسیرهای ورودی شهر به استقبال زائرین برویم. حتی با یک فلاسک چای، چند کیک و خوراکی. شاید در ثواب پاهای تاول زده و گرد وخاک تن زائرین حضرت شریک شویم.
علیرضا پزشکپور