به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۵ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۳۲۱۱۷
آقای عزت ضرغامی و کمال تبریزی!

می‌خواهید بدانید چگونه بختیاری شديم؟

می‌خواهید بدانید چگونه بختیاری شديم؟
گروه فرهنگي: وحید خواجوی در سايت ایذه‌نیوز نوشت: این چند روز با پخش سریال سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی و پخش آن از شبکه ۳ سیما، با توجه به دیالوگهای نابخردانه آن و توهینی که به قوم لر بختیاری شد، نشان از میلی بودن رسانه ملی می‌داد. از آنجا که میل بعضی از افراد این رسانه به سمت و سوی خاصی مي‌رود، این رسانه هم بی میل نیست با دامن زدن به تحریف و توهین به اقوام این سرزمین کهن، خواسته یا نا خواسته آب در آسیاب دشمنان ایران زمین بریزد. توصیه مي‌کنم به آقای ضرغامی کلیدار رسانه ملی که میل خود را از این نگاه زشت بردارد و با درک درست تر از اصالت و تاریخ اقوام، آنچه که شایسته آنهاست را به تصویر بکشد.

با عرض پوزش از بختیاران محترم، قسمتی از یکی از دیالوگهای سخیف این فیلم ضدفرهنگی را بازنویسی مي‌کنم: «به چه چیز خودتان افتخار می‌کنید؟ به کدام اصل و نسب؟ به سرپاگرفتن سگهای انگلیسی و کاسه لیسی کنسول انگلیس؟ می‌خواهید فردا سر کلاس برای بچه‌ها قصه اینکه بختیاری‌ها چطور بختیاری شدند را بگویم؟» این‌ها بخشی از عبارات توهین آمیز سریال "سرزمین کهن" است که واکنشهای بسیاری برانگیخته است.

آقای عزت ضرغامی و کمال تبریزی! گفتی به چه چیز خود افتخار مي‌کنیم؟ به آزادگی، وطن پرستی، شجاعت، باج ندادن به شغالهای زمانه، سرداری انقلاب مشروطه، و بالاخره؛ به بخت خود که به بخت ایران زمین گره زده شده افتخار مي‌کنیم.

آقای ضرغامی و آقای تبریزی! گفتی به کدام اصل و نسب افتخار مي‌کنیم؟ ما فرزندان راستین ایرانیم؛ از نسل کورش، از نسل آریوبرزن، از نسل سردار اسعد، از نسل سردار زنان ایران بی‌بی مریم، از نسل علی‌مردان خان شهید راه آزادیخواهی، از نسل بهنام محمدی ۱۳ ساله کوچک ترین سردار ۸ سال دفاع مقدس.

آقای ضرغامی و آقای تبریزی! گفتی بختیاری چه وقتی بختیاری شد؟ بختیاری وقتی بختیاری شد که راه بر اسکندر بست، وقتی بختیاری شد که در مقابل دلقک قادسیه سرداری را به تازیان معرفی کرد که فقط ۱۳ سال داشت، قوتی بختیاری شد که راه بر مغول بست، وقتی بختیاری شد که محمود افغان را از پایتخت ایران راند، وقتی بختیاری شد که پارلمان مشروطه را از استبداد صغیر محمدعلیشاهی نجات داد.

آقای ضرغامی و آقای تبریزی! اینها را به بچه های داخل آن کلاس و به آن معلم توده‌اي و فرقه دموکرات که درصدد تطهیر او هستی، بگو تا بدانند بخت ایران به بخت بختیاری بسته شده است. در چند روز اخیر موج همه جانبه‌اي از سوی مردم در فضای مجازی در محکوم کردن سریال سرزمین کهن صورت گرفته است،که این موج دارد کم کم به دریایی تبدیل مي‌شود که امید است به زودی نتیجه و تاثیر آن در رویکرد صد ا و سیما دیده شود....

با این وجود متاسفانه عده‌اي محدود با ساختن پروفایل های جعلی در شبکه های اجتماعی سعی در این دارند که خودشان را بختیاری معرفی کنند و در گروه های این شبکه‌ها شروع به فحش و ناسزا به سایر اقوام دیگر کرده‌اند و تنها هدف آنان تحریف وجهه بختیاری‌ها و تفرقه‌افکنی است. خواهشمند است ضمن حفظ لحن مؤدبانه در مخالفت و نقد این سریال، سازندگان آن و مدیران صدا و سیما از هرگونه توهین به اقوام دیگر خودداری شود و در نظرهای خود افرادی را که عامدانه یا ناخواسته به قومیت های دیگر توهین مي‌کنند محکوم کنید...