کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ما و یارانه و یکی از شاهان این سرزمین!

26 اسفند 1392 ساعت 1:52

گروه اقتصادي: این روزها حرف از یارانه است و این که چقدر بدهیم. البته یارانه حق همه شهروندان است و حمایت شهروندان در حد نیاز اولیه زندگی از وظایف دولت و لیکن از جنبه طنز ذکر حکایتی قدیمی بد نیست:


در امثال و حکم آمده است که یکی از شاهان این سرزمین (فکر کنم نادر شاه)، تصمیم گرفت که برای تنبل ترین مردم از خزانه شاهی مقرری تعیین کند تا در آسایش باشد. پس به وزیر اعظم دستور داد تا حمام را آماده نمودند و آنگونه که رسم حمام‌های قدیم بود زیرش را پر هیزم کردند بدون اینکه آب در خزینه کنند. مردم تنبل را فراخوان دادند که هر کس فکر مي‌کند از همه تنبل تر است به این حمام آید و کف خزینه دراز کشد.

شاه دستور داد زیر خزینه حمام را روشن کردند و کف خزینه شروع به داغ شدن کرد. پس از هر مرحله یک عده فرار کردند و طاقت نیاوردند تا تنها دو نفر در خزینه ماندند. یکی هر لحظه داد مي‌زد سوختم و دیگری هر چند دقیقه به بقل دستی مي‌گفت بجای من هم بگو. شاه گفت همانا که من از نفر دوم تنبل تر ندیدم، دستور داد هر دو را مقرری از خزانه بریدند. آنچنان که دولت قبلی اصرار بر پرداخت داشت و این دولت اصرار بر حذف پس شاید باید خزینه حمام را آماده کنند تا مشخص شود چه کسی فرم پر نکند و چه کسی نکند. ع.افشاریان


کد مطلب: 35924

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/35924/یارانه-یکی-شاهان-این-سرزمین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir