به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۳۶۹۳۲
به بهانه اظهارات اخير رييس‌جمهور در باره فساد

خرابی‌های 8ساله شبیه زلزله بود یا جنگ؟

گروه مقالات: زلزله که مي‌آید تر و خشک را با هم نابود می‌سازد، نه صغیر می‌شناسد و نه کبیر، نه فقیر می‌شناسد و نه غنی، امواجی ویرانگر مي‌خواهد از عمق لایه‌هاي درونی زمین خودنمایی نموده و قدرت و بیرحمی خویش را به رخ بیرون نشینان زمینی بکشاند.
خرابی‌های 8ساله شبیه زلزله بود یا جنگ؟
حسن فاتحی

زلزله با همه ویرانگری‌ها و خرابی‌های که با خود دارد، بذر کینه و نفرت را درجامعه نهادینه نمی‌كند، زلزله قومی را به قومی دیگر ترجیح نمي‌دهد، نژادی را بر نژادی دیگر برتر نمي‌نماید، جریانی را حق مطلق و جریانات رقیب را باطل نمی‌پندارد، زلزله بی‌رحم هم باشد به نام عدالت و با نقاب ارزش و مقدسات، ارزش‌ها را ویران نمي‌نماید، فوق فوقش نسلی از بین می‌رود و نسلی نو با امید و نشاطی دوباره جایگزین رفتگان مي‌گردد، با این تفاوت که نسل نو با عبرت از گذشتگان مقاوم سازی نموده و تا مي‌توانند به سلاح تکنولوژی و صلاح تدبیر مجهز می‌شوند و....

منتها خرابی‌های که از جنگها حاصل مي‌شود، خود شاخصه‌هاي متفاوتی دارند که هم علل و هم خود خرابی‌ها متفاوت از زلزله بوده و به مراتب ویرانگر و ماندگارتر از عوارض زلزله خود را نشان می‌دهند. اگر علت زلزله امواج سرکش لایه‌هاي درونی زمین مي‌باشد، علت جنگ‌ها بر علیه ملل و تمدنها امواج جهل، عوام فریبی، و سوء استفاده از دیانت و یا منافع سرزمینی مردم مي‌باشد.

اگر شاخصه زلزله‌ها ناگهانی و غیرقابل پیش بینی بودن آنها باشد (هرچندکه مناطق زلزله خیز را به درجاتی هم بتوانیم بشناسیم)، منتها شاخصه مهم جنگها بر علیه ملل و تمدنها معمولا" تدریجی و عطف به سوابق بوده و از طرفی هم قابلیت پیش بینی دارد.
***************
حال با اين مقدمه و به بهانه اظهارات اخير رييس‌جمهور، در باره لزوم برخورد علني تر و شفاف تر رسانه‌اي با پشت پرده فسادهاي مالي و اقتصادي به جا مانده از دولت‌هاي قبلي سخني با آقاي روحاني داريم؛
آقای روحانی؛ وقتی من و تو و همگان شاهد دروغ‌ها و مرگ اخلاق و دیانت بودیم که به نام مقدسات، ارزش‌ها را وارونه مي‌کردند و به نام عدالت بسترهای فساد و باندگرائی‌ها را بوجود مي‌آوردند، چرا در چنین فضای مسمومی، رقبا و سیاسیون مردم‌محور مورد غضب قرار گرفتند و به انزواي اجباري رفتند؟
آقای روحانی؛ چرا برای برخی‌ها دیانت به منفعت و مصلحت دنیوی و قدرت و مدیریت تبدیل شده است؟ آقای روحانی آیا منهای اخلاق، دنیا ارزش زندگی را خواهد داشت که مدعیان مبارزه با استکبار با عوام فریبی هزینه را ازجیب ملت مي‌پردازند؟

آقای روحانی؛ شما فرمودید که بیشترین وقت خودرا در عرصه اقتصاد و سیاست خارجه صرف مي‌نمایید، آیا رفع آثار ظلم از نخبگان ملی و اسلامی ضرورتی بس مهم نمي‌باشد؟! مقاومت همین نخبگان و تلاش و پشتکار هوشمندانه مردمی، باعث شد تا حماسه 24 خرداد 92 شکل بگیرد تا بلکه بساط افراط‌گرایان و سوء استفاده‌کنندگان از دیانت مردم برچیده شود،آیا فکر نمی‌کنید که تمرکز افراطی به سیاست خارجه بدون از بین بردن سوء مدیریت‌ها و ظلم‌های درونی زحمات شما را به هدر خواهد داد؟

آقای روحانی؛ علل جنگ تحمیلی هشت سال گذشته بر علیه ملت و ارزشهای اسلامی و انقلابی، نفوذ جریان مقدس ماب منحرف به ارکان تصمیم گیری نظام بود، همان جریانی که برای به قدرت رسیدن دوباره، در گام‌های آخر خویش از هاله‌هاي عوام فریبانه به مکتب ایرانی متوسل شدند، ولی متاسفانه بعد هشت سال جنگ تمام عیار برعلیه ملت و ارزشها، نه بازجویی و مواخذه گردیدند و نه اینکه غرامتی پرداخت کردند.

آقای روحانی؛ وقتی رئیس جمهور یک مملکت بجای رسانه ملی از طریق رسانه‌هاي مکتوب و خبری با مردم سخن مي‌گوید و علیرغم حماسه 24 خرداد 92 پیام آراء مردم بر تمرکز افراطی برسیاست خارجه و رها نمودن سوء مدیریت‌ها و افراط گرایان داخلی حمل شده است،آیا همچنان امیدی برای دوست داران شما باقی خواهد ماند؟

آقای روحانی؛ یکی از افراط گرایان دقیقا" بعد حماسه 24 خرداد 92 این جمله را برزبان آورد: "شهرکه سقوط نکرده، تنها شهردار عوض شده است!"، آیا بدون مهار و مدیریت چنین افراط گرایانی، اقتصاد و سیاست خارجه ما امکانی برای ترمیم خرابي‌ها خواهند داشت؟

مخلص کلام اینکه: سوء مدیریت‌ها و منیت‌های داخلی به سیاست خارجی عقیم و منزوی دامن زد و اقتصاد بیمار ما هم بخاطر جهالت و باندگرائی‌های فساد آلود سیستمی تار و پودش ازهم تنیده شد، امروز نیز با شعار راه سیاست خارجه از سیاست درست داخلی مي‌گذرد موفق خواهیم شد. چون شما دیواربرداری کنید آنها دوباره خرابکاری خواهند کرد، شما از در دوستی و تمدن با ملل جهان برآیید، آنها آشوب درست خواهند نمود، شما اقتصاد را نفسی دیکر بدمید، آنها امنیت اقتصادی را از بین خواهند برد و...

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۱:۵۹
خرابی ها از جنگ 8ساله با عراق بیشتر بود (215306)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۵:۵۰
8 سال گذشته یعنی
1- تحریم=کاغذپاره=بنزین آلوده=آلودگی هوا=سرطان=مرگ
2-سموم کشاورزی آلوده = سرطان = مرگ
3-پارازیت=سرطان=مرگ
4-کمبود دارو و وفور داروهای تقلبی =مرگ
5-برنج الوده = سرطان = مرگ
و....
واقعا هشت سال گذشته دولت در دست که بود؟؟؟ (215347)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۲۲:۱۱
علی جان کمی صبر داشته باشیم در این دولت بوی چیزهایی به مشام میرسد که شاید تاثیراتش از جنگ جهانی دوم هم بیشتر باشد ! من خودم به روحانی رای دادم ولی کم کم دارم پشیمون میشم!!!! (215450)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۲:۱۶
حماسه 24 خرداد 92!!!!!!میگم ها پیروزی با 280000رای بیشتر حماسه است ولی با 11میلیون رای بیشتر............ (215307)
نکته بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۴:۰۵
اگر روحانی سیب زمینی و سهام عدالت می داد و نوچه هایی مثل الهام را در شورای نگهبان داشت با بیشتر از 110 میلیون اختلاف رأی نفر اول می شد. (215320)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۵:۳۲
این توهین به مردم نیست که به خاطر چند کیلو سیب زمینی وسهامی که نه سود انچنانی داره نه قابل خرید وفروش به یه نفر رای دادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه تضمینی که همون مردم در سایر انتخاباتها دچار اشتباه نشده باشند؟؟؟ (215338)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۸:۲۴
یعنی تو حاضری به خاطر سیب زمینی به کسی رای بدی ؟
شما که می گفتید مردم خلاف نظر شورای نگهبان عمل می کنند ؟ (215382)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۴:۲۲
رای روحانی خالص بود و نه رایی بود که شب انتخابات سهام عدالت توضیح کنه . اگه شما خودت رو به خواب زدی جامعه بیدار و هوشیار داره این روزها رو ثبت میکنه . شما خودتو از خواب بیدار کن نمیخواد ملت رو به خوابیذن و چشم پوشی رو واقعیات تشویق کنی (215322)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۷:۱۴
هموطن عزیز ،شما ملاحظه فرماییدکه فاصله آقای روحانی با نفر بعدی۱۲ میلیون نفر بود و تعداد نامزدهای ریاست جمهوری هم ۶نفر بودند و ایشان بین شش نفر ۵۱℅ آرا را کسب کرده است. (215369)
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۷:۳۲
24000000 رای !!!!!!!! (215372)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۸:۴۲
یه نگاهی دوباره به رقم ۲۸۰۰۰۰و ۱۱میلیون و توضیحاتت بنداز شاید خودت متوجه اشتباهت شوی (215390)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۹:۴۲
بیخودی اسم هموطن رو رو خودت نزار اگه بودی چشما تون رو روی این همه که توی این هشت سال به مردم گذشت نمی بستی! (215413)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۲:۱۷
از ماست که برماست، با این همه گررانی کمر شکن و فساد های چند هزار میلیاردی و مسئولین متخلف با پرونده های قضایی مختلف دولت های احمدی نژاد هنوز خیلی ها نفهمیده اند احمدی نژاد با این مملکت چه ها که نکرد و هنوز دنبال افرادی مانند احمدی نژاد هستند. با وجود اینگونه افراد کشور ما درست شدنی نیست. (215308)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۴:۲۳
کسی دنبال احمدی نژاد نیست داداش افرادی دنبال احمدی ژاد هستند که زمان مدیریت احمدی نژاد ایران را چپاول کردند (215323)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۶:۴۹
برادر من، من هم مثل شما فکر می کردم، ولی متأسفانه در بین روستاییان و اقشار ضعیف جامعه که از سطح تحصیلات پایینی هم برخوردارند چون احمدی نژاد 45 هزار تومان ماهیانه و در سال آخر دولتش عیدانه به مردم داده طرفدار داره و متأسفانه این مردم اصلا متوجه گرانی ها و ... نیستند و می گویند نگذاشتند احمدی نژاد کار کند. متأسفانه چنین مردمانی داریم ما. (215360)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۴:۲۹
اقدامات و چیزهایی که این روزها دیدیم کاملا با شعارها و گفتارهایی که آقای روحانی در کمپین ها و جلسات و میتینگ های انتخاباتی سر دادند و بعد از آن هم قول پایبندی به آن را دادند در تضاد است . زمانی که رئیس جمهور محترم اون شعارها رو دادند کسی ایشون رو مجبور نکرده بود اما وقتی که بیان کردند و قول پایبندی دادند این عهدی است با مردم که باید به آن عمل بشه . البته نه با بنزین 1000 تومان و تورم و .... (215324)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۲:۲۳
امیدواریم جناب روحانی لااقل بدتر از احمدی نژاد نشود (215310)
سوزان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۳:۰۰
من خود مخلف دولت قبلی بودم ولی باید انصاف هم باید داشته باشیم کارهای خوبی هم صورت گرفته واین را بدانن که در دولت اصلاحات افراد ناسیونالیست زیاد رخنه کرده بودن و انچنان بهشت نبود .که اقوام به احندی نژاد رای دادن ملت آن موقع از دویدن خسته شده بود و نفس نفس احمدی را انتخاب کرده بودن (215311)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۵:۲۶
اگه تونستی معنای ناسیونالیست را بگی یه جایزه پیش من داری.
طرف میاد رییس جمهور کومور هم بشه باید نسبت به کومور حس ناسونالیستی داشته باشه. افتاد؟ (215336)
سوزان
France
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۲۱:۱۶
تعلقات از قبیل سرزمین، زندگی مشترك، خون و نژاد و مانند آن، خود را از دیگران جدا شمرده و به قوم خاصی احساس تعلق می‏كند و توجه خود را به تامین منافع ملی، حتی اگر مستلزم زیــــــان دیگران هم باشد، معطوف می‏گرداند. این مساله از علاقمندی شروع می‏شود و آن‏گاه به افـــــــراط در نـــــــژادپرســــــــتی میــــــ‏رسد. (215443)
Mohsen Khorasani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۳:۰۳
آقای روحانی از سفر تفریحی کیش تشریف آوردند؟؟؟ (215313)
ونوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۵:۵۵
این احمدی نژاد که دوباره بار سفروبسته ازاین شهر به اون شهر (215352)
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۹:۱۸
میدونی که چقدر فشار هست روی ریاست جمهوری و چه مسئولیت سنگینی دارن شما اگه مدیر یک کارخانه با 50 نفر بودید خواهید دید چقدر مسئولیت سخته .ایشان هم تفریح می خواهند که با انژی بیشتر کار کنه (215402)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۲۲:۱۹
در عوض با 120 نفر نیویورک نرفته که!!!! (215453)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۳:۲۴
8 سال فاجعه در کشور بود چیزی که ناراحت کننده است این است که ظاهرا قراره اون روند ادامه داشته باشه . این رو از افزایش قیمت بنزین که در بهترین حالت و با نرخ 1000 تومانی میتونه تورم زیادی رو در جامعه ایجاد کنه. افزایش قیمت برق و گاز هم که دیگه جای خود . واقعا اینمها نوید بخش روزهای خوبی هستند ؟؟؟؟؟؟ (215314)
هادي
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۳:۵۴
براي اقاي روحاني انرژي مضاعف ازخدامي خواهيم تابلكه بتواندحداقل جلوي خرابكاري رابگيردانشا... (215318)
جهانیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۳:۵۸
من حرفی دارم اما نمی توانم بنویسم، کاش آزاد بودیم... (215319)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۴:۲۹
بگو حرفتو اینجا بهار نیوزه نه رجا نیوز (215326)
ابرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۴:۱۳
با اين همه مفاسد زمان دولت قبلي نميدانم چرا اجازه ميدهنداحمدي نژاد . . ، (215321)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۴:۲۹
مادر تمام گرفتاریها جهل ونااگاهی است
وتنها درمان ان نیز اگاهی (215325)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۴:۳۰
چرا در ماجرای مه آفرید عوامل بانکی نیز دستگیر شدند ولیکن در ماجرای بابک زنجانی عوامل وزارت نفت که نفت را در اختیار زنجانی قرار دادند دستگیر و یا حتی سوال و جواب پس ندادند؟؟ (215327)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۴:۵۶
احمدی نژاد فدایی داری! دوستت داریم دلاور
احمدی نژاد عزیز منتظرتیم... (215330)
ونوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۲۱:۰۲
وای پس دوباره ویرانی واختلاس وسفرهای چندصدنفره و..........بیخود منتظر نباشیداین ملت زجرکشیده اجازه این کارو بهشون نمیده (215437)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۶:۵۳
در جواب ان هموطن:19 میلون رای+ 15 میلیون نفر که رای ندادند میشود 34 میلیون خدا کنه تصور شما بر این نباشه که اون 15 میلیون به جلیلی رای دادند, پس 65% برای روحانی و 8% برای شما که اختلاف را بدونید..ضمنا" ان دوستی که گفتند که روحانی از سفر کیش برگشتند : کیش جزئی از مملکت خودمونه ولی نیویورک احمدی نژاد با انهمه هزینه دلاری در خاک بقول شما شیطان بزرگ بود که گویا به مذاق همراهان احمدی خیلی هم خوش آمد.
- (215363)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۶:۵۶
آقای روحانی از هیاهوها و هوچی گری های افراطیون و سوداگران فتنه متاثر شده و خود را باخته است. از آقای روحانی خواهشمندم به هواداران خود و چهره های ملی که با تحمل مرارت ها و فداکاری ها مسبب مشارکت مردم در انتخابات و اعلام نتیجه واقعی انتخابات شدند تکیه نماید. (215365)
اذرخش
Satellite Provider
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۷:۰۷
احمدی نژاد. . . بود تاملت ماقدر عافیت رو بدونه.البته اگه ملت مادرس لازم روگرفته باشه دیگه به امثال احمدی نژاد اعتماد نخواهد کرد. (215368)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۷:۴۶
بهار جان هیچکس به فکر مردم نیست آخه عدالت کجاست چرا باید اونی که خودروی یک میلیاردی داره با اونی که خودروی ده میلیونی داره با یک قیمت بنزین بزنند.
بهار جان من معمولا هرروز رزونامه میخونم متاسفانه در روزنامه ها همه فقط برای تخریب حزب هم کار میکنند نه برای مردم.
بهار جان اگر دقت کرده باشید تو این چند سال همه مسئولین از حقوق ملت سخن میگویند هیچکس نیست بگه این حقوق ملت کجاست. (215375)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۸:۱۷
جنگ وزلزله بود. (215377)
وعده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۸:۲۴
پدرم مرد مسن هست روزهای آخر دولت قبل احمدی نژاد برای افتتاح یک پروژه به دهاتهای اطاف آمده بود که پدرم از ماشین پیاده شده و از محافظانش خواست که با او صحبت کند ابتدا نخواستند ولی احمدی نژاد پدرم را دید و از آنها خواست که راه بدن .پدرم می گوید به احمدی نزاد در گوشی گفتم چه وضعیتی شده چرا میوه اینقدر گران شده چرا سیمان آنقدر شده مردم چکار کنند .ایشان گفتد ما داریم تلاش می کنیم که کنترول بشه .پس از آن احمدی نژاد دو هفته دیگر زمانش تمام شد .دولت قبلی تا آخرین روز وعده میداد (215381)
تینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۸:۳۶
زود قضاوت نکنید صبرکنید تااین چهارسال هم بگذره ببینیم دوران احمدی نزادبهتره بوده یاروحانی عجولانه قضاوت نکنید (215389)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۹:۲۴
درود بر روحانی . 4 سال دیگر به روحانی رای می دهیم. همه با هم (215404)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۲۰:۳۵
حالا ببین این سه سال وسه ماه ونیم باقیمونده رو هست! (215430)