کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقاله وارده

امان از اين صدا و سیمای به خواب رفته ما!

29 فروردين 1393 ساعت 14:59


رامین فرهاد-شيراز


گروه مقالات: "پس از آنکه مردی با بیل در آمریکا مادر زنش را کشت.... " این جملات طنزآلود شاهکاری بود در نقد اخبار صدا و سیما که در یکی از برنامه‌هاي خوب مهران مدیری (ساعت خوش) به کرات به عنوان خبر مهم دیگر آیتم‌ها را نیمه کاره مي‌گذاشت و توسط مجری خبر گفته مي‌شد و نقدی بر عملکرد صدا و سیما بود که در گزینشی و افراطی بودن نوع چینش اخبار و القا بد بودن امریکا و غرب در ذهن مخاطب ید طولای دیریست دارد.
....................................
به هرروی و با این یاد، به نظر مي‌رسد صدا و سیمای به خواب رفته گوشش به بینش مردم نکته بین بدهکار نیست و تمام حواسش به ایالتهای امریکاست تا از آن اخباری در تایید اینکه امریکا و هر آنچه در اوست بد است را به خورد مردم بدهد و حال جالب اینکه حوادث ضد انسانی بسیاری با نهایت تاسف در کشورمان هر روزه در حال رقم خوردن است که هیچ اشاره‌اي به آن نمي‌شود تا مردم روایت‌گر و تصویر بردار آن باشند و در نهایت سر از صفحات اجتماعی درآورند.

از کشتن انسانهای خورد و کلان و پیر و جوان تا آزار و اذیت و قتل و شکنجه حیوانات بی گناه (سگ و گربه و خر و یوز و آن خرس و بچه هایش....)
-قتل یک دختر 34ساله توسط یک افغان
- شلیک به مادر و قتل و جرح دو کودک توسط پدر به جرم ناتوانی در سخن گفتن
_ کشتن زنی تنها، برای دزدی طلا و...
و...و...و...
-و نهایتا این آخری (اگر تا الان که این چند خط نوشته مي‌شوند اتفاق تازه‌اي نیافتاده باشد) زنده به گور کردن 2کودک یکساله توسط پدر که در عالم تمام موجودات زنده (و نه تنها انسان) بی سابقه است چه رسد به انسان‌های وحشی آدمخوار از انسانیت بدور خیلی خیلی بد امریکا که هر روز با بیل مادرزنشان را مي‌کشند و یا روی هم‌شاگردیهای خود سلاح مي‌کشند...!

به هرروی دیدن و شنیدن این اخبار و و دیدن و عادت کردن با آنها نوعی اپیدمی در برابر خشونت است. خشونتی که رفته رفته برایمان آنچنان عادی مي‌شود که تنها دغدغه مان مي‌شود اینکه تلفن همراهمان فضای کافی برای ضبط تصاویر داشته باشد...اگر امروز فکری اساسی برای مسایل و مشکلات روانشناختی و اخلاقی خانواده - جامعه نشود و اگر مسئولین و در راس امور صدا و سیما همچنان بر پنهان کاری و سیاست‌های اشتباه تاکید کند دریغا که جامعه ایران در آینده‌اي بسیار نزدیک از درون بپوسد و ...!


کد مطلب: 38354

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/38354/امان-صدا-سیمای-خواب-رفته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir