به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۱۰۹۲۱۴
آقاي روحاني، اين بود پاس‌داشتن جايگاه هنرمند؟

بی‌تدبیری دولت تدبیر در حواشي مرگ يك هنرمند

گروه هنري: جمعیت انبوهي که عصر امروز از نقاط مختلف كشور به رامسر آمده بودند در غیاب مسئولین، برای بدرقه «حبیب» تا منزل ابدی‌اش با او همراه شدند. تشییع جنازه هنرمندي كه نه تنها از مقابل تالار وحدت و خاکسپاری در زادگاهش (تهران) و قطعه هنرمندان از او دريغ داشتند، حتی اجازه دفن پيكرش در امامزاده محمد(ع) کتالم رامسر داده نشد! اينها در حاليست كه آقاي روحاني به هنگام تبليغات انتخاباتي مدعي شده بود مي‌خواهد ارج و قرب جامعه هنري و هنرمندان را پاس بدارد و ...! در پي نحوه تشييع امروز و بي‌حرمتي و بي اعتنايي محض مسئولان دولتي مربوطه در حوزه هنر و فرهنگ و حتي موسيقي به يك خواننده مردمي و... اين سئوال اساسي در نزد هنردوستان و جامعه هنري، طرح شده كه؛ آقاي رييس‌جمهور اين بود پاس داشتن جايگاه هنر و هنرمند؟ نحوه تعامل مسئولان فرهنگي و هنري دولت يازدهم با موضوع درگذشت حبيب كه نوعي بغض و كينه‌اي عميق را با آن مرحوم به اذهان همه علاقمندان موسيقي و هنر، خطور داد آب سردي بود بر همه اميدهايي كه بخش عظيمي از جامعه هنري به ابن دولت و شعارهاي بعضا توخالي‌اش در حوزه فرهنگ و هنر دلخوش كرده بودند! زيرا حالا و پس از سه سال از عمر اين دولت دريافته‌اند اغلب آن شعارها و وعده‌ها همه‌اش سراب بود، كه سررسيدشان همان ايام تبليغاتي بوده و بس!

ناشناس
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ۲۲:۴۵
دکتر روحانی یا هر کس دیگری در جناح اعتدالگرا بود این کار شکنیها انجام میشد برای تخریب جناح و نا کار امدی انها (338798)
ناشناس
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ۲۲:۴۷
لابد جای و مفهوم هنرمند هم عوض شده که قطعه هنرمندان برای ان هنرمندان است بعد این ! (338799)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ۲۳:۰۶
الحمدالله همه چیز در حد شعار بودن

و سوءاستفاده تبلیغاتی در کشور ما نهادینه شده

اون از اقتصاد ما اینم از فرهنگ ما - خوبه دولت امیده -

مردم دیگه چکار کنند از این همه بی اعتنایی به

افکار عمومی ، ایشون که دیگه انسان وارسته ای بود

چقدر بی اعتنایی ، ای بابا ... (338802)
jmhn2002@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ۲۳:۰۷
آخه مگه اون مسلمان نبود پس فرق ما و داعش در چیست؟ حبیب در قلب مردم جا داره آهنگاشو تا زنده ایم گوش میدیم آهنگاش تکرار نشدنین از ترس محبوبیتش نزاشتن خدایا تو شاهد باش با مهمانت چه کردند این مدعیان دین (338803)
طرفدار حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ۲۳:۰۸
ممنونم از سایت بهار نیوز که واقعه بینانه به نقد پرداخت .احسنت
خودم طرفدار و حامی دولت روحانی هستم اما باید در برابر سکوت و تظاهر به شعار دوران انتخابات واکنش نشون داد.باید مرسید جرا؟؟
مگه مردم این مملکت طرز فکر و ایدالشون رو از فضا آوردن که مسئولین باهاشون همراه نیستن؟؟
مردم ولی نعمت این مسئولان هستن اما هرچی جلوتر رفتیم برعکس ترشو دیدیم چرا؟؟؟ (338804)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ۲۳:۲۲
اقای روحانی ..خیلی زود دیر میشود. این گونه بی تفاوتی نسبت به نظرات مردم و علاقه مندی هایشان فقط باعث شکاف بیشتر بین مردم و مسئولان میشود. اقای روحانی شما که به دیگران توصیه میکنید که مردم را نا امید و دلسرد نکنند چرا خود حضرت عالی و دولتیان با اینگونه بی توجهی ها باعث دلسردی و ناامیدی مردم از اصلاحات وعده داده شده میشوید.! متاسفم (338806)
ایرانپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ۲۳:۳۲
توجه و بزرگ نمایی کردن این مشکلات جزیی کار آنهایی است که 8 سال مملکت را غارت کردند و می خواهند نجات کشور توسط دولت روحانی را با این تبلیغات بپوشانند، لغو کنسرت ها که کار همان گروه است به عمد رراز ایجاد حاشیه صورت می گیرد، اینها مشکل اول کشور و مردم نیست مشکل بیکاری و اقتصاد و گرانی اولویت کشور است نه بزرگ کردن لغو کنسرت و .... (338807)
بینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ۲۳:۴۴
فکر نمی کنید کمی بی انصافی می فرمایید.در حالی که خود به خوبی میدانیدهمان طور که صدا وسیما نه حتی در اختیار دولت نیست بلکه حتی ذره ای همراه نیست. در حالیکه کنسرتها به دست گروه های قدرت لغو می شوند .در حالیکه کسی از نمایندگان حاضر نیست در کمیسیون فرهنگی غضو شود نه به این دلیل که اهمیتی ندارد بلکه به این خاطر است که فرهنگ و دین وشریعت متعلق به اقلیتی ست که به آن گروه های فشار می گویند. (338808)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۰:۰۵
خدا بیامرزه واقعاچرا بعضیها انقدر بدبختن ولی اینا ربطی به اقای روحانی نداره ایشون بارها گفتن ولی نه به حرف ایشون نه به حرف مردم اهمیت نمیدن اینها حتی یک ربنا استاد شجریان دریغ میکنن که اقای روحانی خراب کنن (338809)
سفیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۰:۰۶
تا جمعیت رو دیدند خیلی ها عذادار شدند کاش به شخص متوفی احترام میگذاشتند نه به جمعیت پیرامونش حالا تیتر اول میزنند باز گذشته از همه ی اینها بی احترامی به متوفی بی احترامی محض به خود هست (338810)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۰:۲۸
قبول دارم آقای روحانی و مسئولان فرهنگی در این زمینه کوتاهی کردن اما افراطی هارو فراموش نکنین فقط کافی بود آقای روحانی تسلیتی میگفت یا عکس العملی نشون میداد و یا در قطعه هنرمندان دفن میشد اونوقت افراطی ها با پوشیدن کفن به خیابان ها میومدن و میگفتن انقلاب به دست نااهلان افتاده و... و دوباره تخریب ها شروع میشد.البته اینو هم بگم تشییع جنازه حبیب در تهران مساوی میشد با حضور ده ها و صدها هزار نفری مردم در مراسم و باز سرخوردگی برایه افراطی ها که میگویند برا یک خواننده ضد انقلاب این همه جمعیت و... (338812)
سردار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۲:۰۷
عزت و بزرگی دست خداست و نه دست این افراد کوته فکر ، این خواننده مردمی در قلب مردم جا دارد جای دفن زیاد مهم نیست (338819)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۲:۲۹
وزیر ارشاد که این همه ادعای طرفداری ازهنرمندانو داره الان دقیقا کجاس حتی به خودش زحمت نداده یه پیام تسلیت ساده بده واقعا متاسفم برای این جور مقامات...روحت شاد حبیب خوب بخواب که دنیا دارمکافاته. (338820)
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۲:۵۱
.....برای ازدواج وام نیست ولی برای بنجل های ایرانخودرو وام هست ! خوشحالم که تا بحال یک یا دوبار بیشتر رای ندادم و از این به بعد به تبلیغات و شعارهای عوام فریبانه احمدی نژادی اهمیت ندم . (338823)
ا
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۳:۲۶
روحش شاد در پناه خدا (338825)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۴:۱۳
دولت یکی به میخ یکی به نعل (338828)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۷:۵۶
آدم ها ووعده های توخالی شون رواین این جورمواقع بایدشناخت. (338833)
اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۸:۱۵
او محبوب دلهاست و هیچ کس نمی تواند این محبوبیت را از بین ببرد (338835)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۸:۳۰
این مردم هستند که تصمیم می گیرند ودلشون به کدام سمت برود این است عشق واقعی مردم به هنرمندان (338837)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۸:۴۷
مواجهه ی این چنینی با هنرمندان بیانگر نقش تاثیرگذار قشریون در عرصه فرهنگ است.و اگر دولت و مجلس فکری عاجل برای اصلاح این بی جنبگی ها نکنند.پیامد های آن را در انتخابات و فرصت های مقتضی خواهند دید.واقعا این نوع برخورد ها بیانگر تصمیمات سطحی و عقده ای برخی از مراکز تصمیم گیرنده است و غیر از آن چیزی را نشان نمی دهد. (338839)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۸:۵۰
دولت از تشییع جنازه ای مثل پاشایی واهمه داشت که نذاشت در تهران مراسم انجام بشه اما جای تاسف است که نذاشتند در امامزاده محمد هم دفن شود مگه این هنرمند چه گناهی داشن با هزار وعده اومد ایران و جز بی مهری چیزی ندید...خدایش بیامرزدش (338840)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۸:۵۲
حیف تاسف تا کی؟ خدایا هم این دنیا بسوزیم هم اون دنیا (338841)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۰۹:۰۲
روحت شاد(کویر باور) (338842)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۰:۱۲
همین که تو قلب مردم جا داره کافیه (338848)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۰:۳۶
نام هرکسی راهنرمند نگذارید وبی خود ازاودفاع نکنید (338851)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۱:۰۰
بهار نیوز جان ی سوال داشتم ازت
حمید سبزواری هم تو زمینه شعر و فرهنگ فعالیت داشت. چرا کل سایتت فقط داره روی حبیب مانور میده؟ حمید سبزواری آدم نبوده؟ با بهار نیوز دعوا داشته ؟
نمیگم خبری از حبیب منتشر پیدا نکنه سوالم اینه که چرا اینقدر یک طرفه نگاه میکنید به تمامی موضوعات. چندین بار دیگه تو موضوعات مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی و ... هم دیدم. برای هر خبری هم که میزارید سریع ارسال نظرش رو برمیدارید که ملت نتونن اظهار نظر کنن و هر مطلبی را با هر سبک وسیاقی که خواستی به خورد ملت بدین. (338853)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۲:۲۷
اقای سبزواری که دربست صدا و سیما رو قبضه کردن براش دیشب و امروز (338869)
سید احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۳:۲۰
راست میگه بهار. چرا برای حمید سبزواری دوستداشتنی که اشعارش نوستالژی ما دهه 60 ای هاست اینقدر بی تفاوتی
البته خوب گناهش این بوده که انقلابی بوده.
ولی حبیب رو هم احمدی نژاد انقلابی به ایران برگردوند. (338874)
دلسوز نظام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۱:۱۴
تا کی میتوان کشور رااین گونه اداره کرد؟ساده ترین موضوعات سیاسی میشود ،یعنی چه؟علمای جامعه شناسی میدانند چه پیامی دراین جریانات نهفته است.خوشا بحال آنانکه قبل از زمان بروز تبعات اکنون از فرصتها استفاده کنند. (338860)
ایرانی خوش ذوق حق طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۱:۲۴
والله بنده بعنوان یک اصلاح طلب که برای اصلاح اموردرابعادمختلف وبمنظورشیرین شدن کام توده مردم ازجان ومال هزینه نموده ام ونیزبرای اعتدال مجاهدتهاوامیدبه بهبودامورداشته ایم متاسفانه مایوس گشته ایم ّزیراآقایان شیرینی اعتدال واصلاحات رامحدودبه اقرباودوستان وفامیلهاواعضای ستادونورچشمیهاو....نموده اندتاجیبهای منتسبین ونزدیکان ومدیران ارشدپرگرددودرروزهای مبادابه کمکشان بیان ودرتبلیغاتهای دیگروبازی دادنهای مردم!!!خدایاکمکمان فرماکه ازهرطرف بازی خوردیم حتی ازدوستان به اصطلاح طرفدارهنروزیبایی وموسیقی !!!!!!!!!... (338863)
آبتین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۱:۲۵
میگویند مهمان حبیب خداست اما این روز ها حبیب مهمان خداست ... (338864)
امیر
Germany
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۲:۰۸
این حرفها برای این نیست که او به رحمت خدا رفته میزنم؛ ولی آقای حبیب واقعا هم هنرمند بود و هم عاشق ایران و ایرانیها بود او نتونست در غربت طاغت بیاره و گفته بود دوست دارم در کشورم در کنار هم وطنهایم بخونم و زندگی کنم و در کشورم هم خواب ابدی بکنم که به آرزویش رسید.
و اگر در بهشت زهرا به خاک سپرده میشد خودتون میدونید چقدر جمعیت به آنجا میامد. روحش شاد (338867)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۲:۳۶
بهار شما از حیطه اختیارات رئیس جمهور صحبت کن لطفا (338871)
یک شهروند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۴:۰۶
زمانه هیچ بد و خوبی را بی پاسخ نمی گذارد. دور نیست. همین حوالی امروز نامهربانی را با نامهربانی و مهربانی را با مهربانی پاسخ می گیریم. خدا که خداست بندگانش را تا پس از مرگ قضاوت نمی کند. (338875)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۴:۳۸
فاصله بین مسئولین ومردم روزبروز بیشترمیشه آگاه باشید وفکری بیندیشید نخبگان این مرزوبوم (338877)
حق اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۵:۰۲
احمدی نژاد منتظرت هستیم تا به نبش قبر حبیب و انتقالش به قطعه هنرمندان بهشت زهرا (338879)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۵:۱۸
نیروهای امنیتی زیر نظر رئیس جمهور نیستند کیهان زیر نظر رئیس جمهور نیست گروهای فشار زیر نظر رئیس جمهور نیستند قوه قضائیه زیر نظر رئیس جمهور نیست افراطیها زیر نظر رئیس جمهور نیستند اینها که تجمعات قانونی را به هم می زنند زیر نظر رئیس جمهور نیستنداینها که در پیشرفت کشور مانع تراشی میکنند زیر نظر رئیس جمهور نیستندو........... (338880)