به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۲
 
۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۱۸۰۷۰
نظرات نوه امام (ره) درباره رنگ و لباس و سرگرمی

زهرا‌اشراقی:مي‌خواهم«انقلاب‌رنگ» راه‌بیاندازم

مخالف گشت ارشاد و منتقد پوشش افخم هستم
گروه سياسي: زهرا اشراقی نوه دختري امام خمینی و همسر محمدرضا خاتمی برادر رئیس‌جمهور پیشین ایران است كه در عرصه عمومی و شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال دارد. اشراقی در گفتگو با الشرق الاوسط می‌گوید که همواره می‌خواسته در زمینه نحوه پوشش و حجاب زنان ایرانی خط‌شکن و تابوشکن باشد. او در این گفتگو از نحوه لباس پوشیدن”مرضیه افخم” سخنگوی وزارت خارجه ایران انتقاد می‌کند:
زهرا‌اشراقی:مي‌خواهم«انقلاب‌رنگ» راه‌بیاندازم
پس از دوم خرداد 76 و روی کار آمدن دولت اصلاح‌طلب محمد خاتمی، در ایران موجی از امیدواری پدیدار شد، این روزها هم شنیده مي‌شود که فضای امید در ایران به وجود آمده، چه شباهت‌ها و تفاوتهایی بین خرداد 16 سال پیش و خردادماه گذشته که روحانی روی کار آمد مي‌بینید؟
تفاوت چندانی نمي‌بینم. انتخابات قبلی که آقای روحانی پیروز شدند در راستای همان انتخابات دوم خرداد بود. تاکیدی بر اینکه مردم ایران همچنان خواستار اصلاحات هستند و اگرچه وقفه ای هشت ساله در این میان افتاد و متاسفانه به هرحال حکومتی روی کار آمد که مخالف اصلاحات بود، اما مردم نشان دادند که بازهم خواستار اصلاحات هستند.
همه اینها با وجود آن بود که بالاخره قبل از انتخابات فضای رقابت سرد بود و نیروهای اصلی را بهرحال رد صلاحیت مي‌کردند، با این حال، این انتخابات نشان داد که مردم ناامید نیستند. من تفاوتی میان این انتخابات و انتخابات 76 نمي‌بینم. فکر مي‌کنم مردم خواستار اصلاحات و آرامش در کشور هستند.

این احتمال وجود دارد که همانند فرجام دولت اصلاح طلب آقای خاتمی، پایان این دولت هم منجر به قدرت گرفتن افرادی مثل احمدی نژاد شود؟

من ناامید نیستم. خرداد 76 یک احساس اولیه بود بدونه پشتوانه تجربه. هم اصلاح طلبان چندان تجربه نداشتند و خام بودند و هم ضد اصلاح طلبان. فکر مي‌کنم تا حدودی هم ضد اصلاح طلبان شاید اکنون عاقل تر شده باشند که آن روش‌هاي خشن که به کار مي‌بردند دیگر پاسخگو نیست.
فکر مي‌کنم هر دو طرف مقداری تعدیل شده باشند، هر چند هنوز شک دارم که گروههای ضد اصلاح طلبان تعدیل شده باشند، اما رهبران آنها فکر کنم تعدیل شده باشند. بعید مي‌دانم که فضای خشن آن دوران را دوباره بخواهند حاکم کنند. فضای اکنون با فضای دوران آقای خاتمی تغییر کرده، بحران اقتصادی شدید، وضعیت سیاسیت خارجی و تحریم‌ها که همگی میراث دوران احمدی نژاد هستند، فکر مي‌کنم فضا بیشتر به سمت رفع این معضلات باشد. خود حاکمیت هم مي‌داند که نباید فشارها بر مردم بیشتر باشد. برای همین فکر نمي‌کنم آن دوران تکرار شود.

گفتید که فکر مي‌کنید هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان تعدیل شده باشند. اصلاح طلبان در چه زمینه ای معتدل شده اند؟
فکر مي‌کنم در حوزه گفتمان. در آن زمان فضای حاکم هنوز دست آنها نبود، شناخت خوبی نداشتند. گرچه مجلس و دولت را در دست داشتند اما برخی از آنها گفتمانی تندرو داشتند و حاکمیت مي‌ترسید و این شائبه را داشت که مبادا برخی از آنها برانداز هستند.

همسر شما آقای محمد رضا خاتمی، یکی از چهره‌هاي شاخص جریان اصلاح طلبی ایران است و خود شما چهره ای بسیار شناخته شده هستید. تا کنون شده اختلاف نظر بر سر مسائل سیاسی و یا اجتماعی داشته باشید؟
اختلاف نظر جزنی است. به هر صورت هر دو اصلاح طلب هستیم و خواستار اصلاحات و آرامش در کشور هستیم نه ایشان تابع محض نظریات من هستند و نه من تابع محض نظر ایشان هستم. شاید ایشان اعتقادی تر از من باشد در برخی از مسائل و من به آن شدت نباشم.

مثلا چه موضوعاتی؟

خیلی اختلاف چندانی در این زمینه‌ها نداریم. اما بالاخره بر سر مسائلی با هم مشورت مي‌کنیم. در خصوص مصاحبه‌ها و.. نظر من را جویا مي‌شود که خب کل کل هایی هم پیش مي‌آید. اما آنچنان حاد نیست که با مثالی بتونم روشن کنم موضوع را..

خانم اشراقی شما در بین خانم‌هاي فعال سیاسی و شناخته شده ایرانی ، معروف هستید به خوش پوش بودن، لباس‌هاي رنگی و شلوار جین و.. با اینکه شما از خانواده ای مذهبی و نوه بنیانگذار انقلاب ایران هستید. تاکنون این موضوع پیش آمده است که مثلا خانواده به شما تذکر بدهند و گیر بدهند؟

خانواده من مثل خودم هستند، هم خواهرهایم، هم مادر و مادر بزرگم. مثلا خانم امام بسیار خانم شیک پوشی بودند، خیلی شیک پوش تر از ما نوه هایشان بودند. منظم و مقید بودند که لباس هایی که در خانه مي‌پوشند ست باشد از نظر رنگ آمیزی و غیره. مادربزرگ من خانمی فرهیخته، باسواد، شاعر و فوق العاده زیبا و شیک پوش بودند. حالا این نظر لطف شماست که به من مي‌گویید شیک پوش و اگر لباس من با برخی از خانواده‌هاي مذهبی فرق مي‌کند به تربیت خانوادگی بر مي‌گردد.
فکر مي‌کنم لباس هر فردی نشان از طرز تفکر فرد دارد. همیشه هم مخالف طرز لباس پوشیدن خانم‌هاي فعال در حکومت بوده ام وبه هیچ وجه موافق آن نیستم. اگر مي‌خواهند اسلام را معرفی کنند مي‌توانند با لباس و حجاب بهتری این کار را انجام دهند.

مثلا پدر بزرگ من – آیت الله خمینی – همواره مي‌گفت رنگ سیاه مکروه است و نباید پوشید. برای همین مي‌گویم اثر تربیتی بوده است. اتفاقا مي‌خواستم در فیس بوک اعلام کنم و خطاب به خانم‌ها بگویم بیائید کم کم از رنگ شاد استفاده کنیم. احتمالا چنین کاری هم بکنم تا یک انقلاب رنگ را شروع کنیم. از لحاظ روان شناسی رنگ مي‌تواند اثر مثبت یا منفی بگذارد، شاید الان که آقای روحانی هستند فرصت خوبی باشد. خود ایشان و وزیر خارجه هم شیک پوش هستند.

سخنگوی وزیر خارجه چه؟

من مخالف نوع پوشش ایشان هستم به نظرم باید پوششان را تغییر بدهند. فکر مي‌کنم باید از رنگ روشن استفاده کنند. به خصوص سخنگوی وزارت خارجه کسی است که در دنیا مطرح مي‌شود. نوع لباس بسیار مهم است، مثلا شما بدانید آقای خاتمی که رای بالایی آورد، فقط به خاطر طرز فکر نیست، لباس و ظاهر هم هست.

شما در فیس بوک و شبکه‌هاي اجتماعی خیلی فعال هستید و حتما تصاویر برخوردهای پلیس گشت ارشاد را با خانم‌ها دیده اید؟

من مخالف هرگونه گشت ارشاد هستم چون معتقدم اینگونه اقدامات دردی را دوا نمي‌کند. تا وقتی این قانون هست باید به این قانون اعتراض کرد و نه به صورت موردی و مصادیق. کل قانون گشت ارشاد باید از میان برداشته شود. البته وضعیت در ایران خیلی فرق کرده و خیلی بهتر شده. امیدوارم چون خود آقای روحانی هم مخالف این نوع برخوردها هستند کم کم این موضوع گشت ارشاد را هم جمع کنند.

اساسا چنین تصور و امکانی وجود دارد که روزی در جمهوری اسلامی حجاب آزاد شود؟

امروز داشتم با یکی از دوستان فعال سیاسی ام صحبت مي‌کردم، گفت که قرار است دو سال دیگرحکمش را اعلام کنند، داشتم به او مي‌گفتم هیچ کس در جمهوری اسلامی از فردای خود خبر ندارد. واقعا چه کسی فکرش را مي‌کرد رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آمریکا تلفنی حرف بزند. سه ماه پیش اگر کسی این را مي‌گفت ما مي‌خندیدیم و مي‌گفتیم نشدنی است. در ایران بسیاری از چیزها از جمله حجاب قانون محکمی وجود ندارد. من نمي‌توانم این موضوع را رد کنم. هر چیزی در جمهوری اسلامی ممکن است رخ بدهد. حتی زمانی مي‌گفتند “مصلحت نظام” را که تشکیل دادند بر همین اساس بود. مثلا یک زمانی حج را تعطیل کردند، مصلحت نظام این بود که امر واجبی مثل حج را تعطیل کنند.

اشاره کردید به سفر خارجی، چقدر به سفر و سفر خارجی مي‌روید؟

من علاقه زیادی به سفر دارم، در این سفرها مي‌توان آداب و رسوم کشورهای مختلف را دید. این سفر اخیرم اما برای دیدن دخترم بود. به عنوان تفریح و گردشگری هرگز به خارج از کشور نرفتم معمولا با رضا (همسر) چون پزشک است برای سمینارها و یا برای دیدار دخترم به خارج از کشور مي‌روم.

در میان کشورهای منطقه کجاها رفتید؟
سالها پیش لبنان رفتم. دبی هم رفته ام، سوریه سالها پیش رفتم، الان که وضعیت خیلی خراب است. ترکیه را هم به خاطر سمینار پزشکی رفتم.

زبان خارجی هم بلدید؟

تا حدودی انگلیسی. همین اندازه که گلیم خودم را از آب بیرون بکشم.

شما در خانه ماهواره هم دارید؟

بله دارم.

به چه شبکه هایی علاقه دارید؟

بی بی سی فارسی، الجزیره و العربیه رو زیاد مي‌بینیم البته عربی من خوب نیست. رضا بیشتر بیننده این شبکه‌هاي خبری عربی است.

شما همسر آقای روحانی رو هم می‌شناسید؟ با ایشان در ارتباط هستید؟

من ایشان را خیلی سال پیش دیدم، همسفر مکه بودیم. با دختر ایشان ارتباط بیشتری داشتم. ولی خب سالهاست که ایشان را ندیده ام.

خانم ایشون در اون زمانها فعال بودند؟

نه همیشه خانه دار بودند.

شما نسبت به جاری خود همسر آقای خاتمی خیلی در عرصه عمومی فعال تر هستید با اینکه ایشان همسر رئیس جمهور بودند.

خوب روحیات فرق مي‌کند همسر آقای خاتمی کمتر سیاسی است و روحیه متفاوتی دارد. هر کس زندگی متفاوتی دارد. ایشون زندگی خانوادگی خیلی قوی دارند.

ولی شما متفاوت و در عرصه اجتماعی بسیار فعال هستید.

من در زمان آقای خاتمی تلاش کردم تابو شکنی کنم، فکر مي‌کنم تا حدودی هم موفق شدم. ولی متاسفانه بزرگترین مانع و مخالفینم در خصوص پوشش، خود خانم‌ها بودند. فکر مي‌کنم که مي‌شود مسلمان خوبی بود، حجاب را رعایت کرد ولی حجاب زیبایی هم داشت. حجاب باید جاذبه داشته باشد نه اینکه برخی‌ها با نوع حجاب نازیبایی که دارند دافعه مي‌آفرینند. خیلی دوست داشتم در این زمینه‌ها خط شکن باشم اما زیاد موفق نبودم. ولی دولت آقای روحانی فرصت دوباره ای است.

۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۰۹:۴۹
مصاحبه بسیار جالب و خوبی بود. واقعاً خانم اشراقی مؤمن و روشنفکر امروزی هستند که جوانها دوست دارند. (145992)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۴۱
اه اه اه آخه آدم روشنفکر که چی بگم آدم می شینه حریم سلطان ببینه.محمدرضا خان خاتمی یه کم رو سلیقه بصری خانمت کار فرهنگی انجام بده!!!!! (146024)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۵۱
الان دقيقا از كجا حريم سلطان فهميدي ؟ (146092)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۱۴
اشکالی نداره این جماعت همه چیزه ندیده رو دیده می کنن (146223)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۰۱
تو این مصاحبه صحبتی از «حریم سلطان» ندیدم! (146105)
جمهوری خواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۳۶
اون مه مه رو لو لو خورد . دوران سلطنت و وراثت حکم خیلی وقت است در ایران به پایان رسیده است. حر فهای این خانم هیچ ارزش سیاسی حقوقی و اجتماعی ندارد. شما هم اینقدر دنبال القا نقش وراثت نباشید. (146042)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۳۳
بهارنيوز
چرا متن كامل مصاحبه را نميزني ؟!
اين خانم حرفهاي با نمك زيادي زده
چيه ميترسي به ضرر اصلاحات توم بشه و حرف دارودسته مصباح درست از آب در بياد كه اصلاح طلبا دين ندارن ؟! (146077)
مصی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۲:۴۰
دوست عزیز صفت بی دینی شایسته هم فکران جنابعالی است که شبانه روز مثل اب خوردن دروغ می گویند نه خانم با صداقت و روراستی مثل ایشون (146425)
تولدت مبارک خاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۱:۱۶
کافر همه را به کیشه خود پندارد (146484)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۵۵
مصاحبه بسيار جالب و خوب نديدي (146096)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۱۴
تو دیدی ؟؟؟؟؟ (146224)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۳۹
این قسمتاشو بهار حذف کرده گفته حریم سلطان میبینم گوگوش دوست درام هایده رو هم گوش میدم (146190)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۴۳
تو خودت از حریم سلطان چه میدونی افراطی؟ آخه این راستگوهه نه مثل تو منافق ... شب تا صبح پای ماهواره بعدش صبح شروع به بد این و اون و ماهواره .. خدا عاقبت همه را بخیر کند (146281)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۸:۳۲
هیچ اشکالی نداره.خوب بود دروغ میگفت؟؟؟ (146304)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۸:۳۰
لطفا" خواهشا "یه کم جدی به قضیه نگاه کنید.ما انگار یاد گرفتیم از همه چیز جک بسازیم.به کسی که این صحبت ها رو کرده نگاه نکنید به سخنی که بیان شده تفکر کنید.به این میگن آزادی بیان و اندیشه. (146302)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۰۹
نمی دانم نوه امام از خاتمی ارزش می گیرد یا خاتمی از نوه امام (145995)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۵۵
اینها مکمل هم هستند (146029)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۴۸
منم نمیدونم اگه ایشون نوه امام نبود چطوری میتونست کج فهمی هاش از دین رو به مردم قالب کنه.. (146048)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۱۵
دروووووووووووود بر خواهر زهرا اشراقی (146227)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۱۰
من مصاحبه شونو توی سایت کافه سینما خوندم از علاقمندان حریم سلطان هستند.واقعا چطور وقت می ذارید حریم سلطان می بینید؟ از نظر سلیقه هنری و فیلمایی که می بینید واقعا آدم چیپ و زردی هستید. کلا هم خیلی به خودش می نازه. خانم عزیز شما نه به واسطه استعدادتون در صحنه حضور دارید بلکه به خاطر امتیازات خانوادگی و آقازادگیتونه. (145997)
دكتر
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۴۶
همه كه نبايد مثل شما فكر كنند، هركس به چيزي علاقه دارد. اي كاش ياد بگيريم براي نظرات همديگر ارزش قائل باشيم. من هم سريال‌هاي تركي را نمي‌پسندم، ولي دليل نمي‌شود چون من دوست ندارم به ديگران بگويم چيپ.
چون من اين نوع پوشش و يا اين نوع فكر كردن را نمي‌پسندم به ديگران بگويم چيپ. هركس براي خودش و افكار خودش ارزش قائل است و هيچ‌كس نبايد نظراتش را به ديگران تحميل كند (146046)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۲۴
به شرطی که افکار خودش رو به اسم امام خمینی عنوان نکنه (146070)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۰۹
همونطوری که یک سری نظرات باعث میشه شما در طبقه بندی اصلاح طلبی و اصولگرایی و یا یک گروه فکری قرار بگیرید، از نظر هنری هم یک فیلم تجاریه، یکی فرهنگیه، یکی مذهبیه و ... و فیلما و سریالایی داریم که همه ی سلیقه ها رو راضی می کنه اما سریالی مثل حریم سلطان از نظر فرهنگی بی محتوا و پوچه. اگه فرمایش شما صحیح باشه پس نباید روزنامه زرد داشته باشیم و مجله خانواده سبز و بخارا هیچ فرقی با هم ندارند.قرار نیست اگه کسی رو دوست داریم همه جوره توجیهش کنیم. ما که نمی گیم ایشون نره حریم سلطان ببینه ولی از نظر من برای یه آدم با داعیه روشنفکری و مطالعات زیاد دیدن حریم سلطان جای تعجب داره. (146156)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۳۵
شما یه فعالیت مهم ایشونو برای من نام ببرید که به خاطر موقعیت خانوادگیش به دست نیاورده باشه.یه اثر نوشتاری مهم از ایشون برای من ذکر کنید. وقتی تنها هنر ایشون تولد در خانواده خمینی و وصلت با خانواده خاتمی هست پس بهتره حد خودشو نگه داره. اگه به واسطه ی توانمندیش جایگاهی داشت قطعا حرفاشون علمی تر می بود. اگه صفحه شبکه اجتماعی ایشونو ببینید می بینید چقدر مغرور و پر افاده هستن. (146187)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۱۵
حرف حساب (146065)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۴۴
همینکه انسان صداقت داشته باشه میشه گفت انسان بزرگیه. میتونست بگه نه مثل خیلیا که ریا می کنند (146084)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۱۲
چرا در زمان حیات پدربزرگشون که گفتن حجاب کامل چادره ایشون هیچ حرفی نزدن. الان دختر سال اول راهنمایی من با جثه ی ریزش باید چادر بپوشه که بتونه بره مدرسه ی نمونه ومن قید مدرسه نمونه رفتنشو زدم چون یه روزی گفته شد حجاب کامل چادره. ولی دختر ایشون و خواهر و برادراشون با استفاده از رانت هاشون می رن اروپا و آمریکا و در آزادی کامل درس می خونن. (146162)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۱۲
والله عکسای اوایل انقلابتون و عکسایی که در حضور پدربزگتون هستید خلاف گفته های شماست و اونجا حجاب سفت و سخت و سرتاپا مشکی دارید. (145998)
دكتر
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۴۷
انتظار داريد آدم‌ها به مانند گذشته فكر كنند؟ يك سؤالي از شما دارم: آيا خود شما به مانند 10 يا 20 سال پيش فكر مي‌كرديد؟ و يا به مانند 10 يا 20 سال پيش لباس مي‌پوشيد؟ (146047)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۴۲
خیر انتظار ندارم مثل اونموقع فکر کنن. ولی انتظار ندارم هر دوره رنگ عوض کنن. وقتی جو جامعه حجاب سفت و سخت بود ایشون سردمدار باشن. فردا که چیز دیگه ای باب شده ایشون بچسبن به اون. برای خانمی در حد ایشون این همه تغییر در حالی که قبلا هم ادعای اسلام شناسی و پیشروی داشتن کمی غیر عادیه. تغییر در برخی مسایل و ثبات در یک سری زمینه ها لازمه. در مورد حجاب آیا در این مدت زمان آیین دیگه ای اومده؟ آیا ایشون منتقد افکار جدشون هستن؟ خیلی واضح و صریح توضیح بدن تا سوءتفاهم ایجاد نشه. (146194)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۵۱
آخه الان که امام خمینی نیست جلو حرفای بعضیا رو بگیره هرکی واسه خودش خاطره درمیکنه به اسم امام جالبه اگه آثار امام رو بخونید به تضاد حرکات این خانم و بعضیای دیگه که سنگ امام رو به سینه میزنن رو به راحتی متوجه میشید
خدا کنه نظرم تایید بشه (146050)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۱۳
چطور امام با مشکی مخالفه اونوقت حجاب کاملو چادر می دونه و وضعیت ظاهری دختخانم هاشون خلاف گفته های شماست. (146000)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۴۴
چادر مشکی را که نفرموده اند حجاب فقط چادر نیست ما خیلی ازخانم ها را می شناسیم که چادر مشکی می پوشند و چانه بند هم دارند ولی زیر چادر حجاب واقعی را ندارند خیلی خانم ها با مقنعه وروسری در جامعه ظاهر می شوند ولی نجابتشان اجازه نمی دهد کسی به انان بد نگاه کند (146045)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۲۵
شما چشماتو درویش کن که تا زیر چادر و چانه بند مردمو رصد نکنی.والله. (146271)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۱۴
احتمالا حجاب مدل اشراقی ها می شه پوشش نعیما خانم با روتوش نعیمه خانم توسط فوتوشاپ. (146001)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۴۳
دقیقا (146195)
نفیسه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۱۸
اعلام حمایت می کنم. و آماده ام برای انقلاب رنگ و جشن پیروزی نور.
باید جالب باشه استفاده از چادر رنگی در شهر. (146003)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۵۷
چادر برای پوشاندن برجستگی هایبدن و رنگ مشکی برای عدم جلب توجهه حالا چادر رنگی بپوشی که بدتر جلب توجه میکنه یهویی بگو چادر نمیپوشم هم خودتو خلاص کن هم اینکه ارزش چادر رو از بین نبر.
شما چطور میخوای اون دنیا جواب امام رو بدی؟
اقلا حرفات رو به اسم امام به خورد مردم نده (146054)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۲۳
نحوه لباس پوشیدن خانم«مرضیه افخم»سخنگوی وزارت خارجه ایران اهمیتی ندارد.مهم مواضع وسخنان ایشان و کلاً ایران است که با گذشته تفاوتی نکرده است. (146005)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۲۱
کاش خانم اشراقی اونقدر موادبانه برخورد می کردن که وارد حریم شخصی سرکار خانم افخم نمی شدن. ایشون در پوششون آزادن و باید براشون احترام قائل. من ترجیح می دم در جامعه به زنی مانند خانم افخم افتخار کنم که با تواناییهاش به سطح اول اومده نه به واسطه قدرت خانوادگیش. وبا توانایی و زحمتش باقی می مونه نه با مصاحبه هایی که فقط هدفش جلب توجه جوونها و سوار موج های موجود در جامعه است. ظاهرا شما موج سوارای خوبی هستین. (146173)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۱۲
کی گفته اهمیت نداره ؟؟؟؟

بالاخره او به نوعی نماینده ای است از ایران . بهتره که نوع پوشش ایرانی هم باشه نه. . . (146222)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۰:۵۶
لباس مرضیه افخم تا زمانی که سخنگوی یک کشور بود به ما ربطی نداشت اما الان همه ایران رو با این تصویر میشناسند و مناسب نیست اینطور لباس پوشیدن پیام مناسبی رو منتقل نمیکنه به دنیا
البته دنی که برای ما مهم نیست ! (146481)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۲۵
همه آماده انتخابات مجلس بشیم .پیش بسوی مجلس مردمی (146008)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۵۹
مثلا قبلیا رو عراقیا انتخاب میکردن؟؟ همونا رو هم مردم انتخاب کردن دیگه...
منم از اونا خوشم نمیاد ولی درست نیست که بگیم مردمی نیستن خلاصه هرکی یه سلیقه ای داره... مفهوم آزادی هم همینه (146056)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۳۵
تأیید صلاحیت افراد هم مهم است وممکن است مردم،فردی را بخواهند ولی تأیید صلاحیت نشده باشد و مردم از سر ناچاری به افرادی رأی دهند.
رأی آوردن در ایران الزاماً به معنای مردمی بودن افراد نیست. (146078)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۵۴
وقتي رد صلاحيت مي كنن كه ديگه آزادي نيست. (146094)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۰۶
درسته که نمایندگان قبلی رو هم «مردم» انتخاب کردن اما نماینده شدن با رای حداقلی یک قشر خاص با نمایندگی کردن از اکثریت جامعه خیلی تفاوت داره. (146108)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۱۱
البته فکر کنم بیشتر مردم مخصوصا جَوون ها سالهاست که دست به «انقلاب رنگی» زدن!
موضوع رنگ های تیره بیشتر مختص قشر مذهبی تر جامعه ست. (146112)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۰۲
منظورم این بود که دیگه نباید مثل گذشته بی انگیزه باشیم یا بخوایم تحریم بکنیم . (146212)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۱۱
شما مختاری که فکر کنی مردمی بوده (146221)
اشراقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۸:۲۱
چه ربطی داشت؟ (146295)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۲۶
بله دیگه وقتی شما نوه امام هستی و نتیجه امام هم اونطوری هرچیزی در جمهوری اسلامی ممکنه
البته امام مهم تفرش بوده نه وراثتش و بچه هاش
مهم طرز تفکر امامه که از صحبتهاش معلومه اصلا شبیه اینا نیست
اینا کسانی هستند که در پیش امام عکس داشتند و پیش ما عکس امام هستند (146009)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۰۱
من هم با سواستفاده از امام مخالفم
خدايا امام را از دست خواهران اشراقي نجات بده (146059)
شهرستاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۳۱
بهتر نبود نظر ايشان راجع به خانم هاي خواننده را هم درج مي كرديد كه معني خانم مومن و روشنفكر بهتر فهميده شود! (146011)
دوست دار خاتمي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۳۱
امروز تولد آفتاب حقيقت و آزادگي خاتمي زنده دل مي باشد چرا هيج نمي گوييد. (146012)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۴۲
چون شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) هستش. . . . (146044)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۰۳
تووووووولدت مبارک .مباررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررک (146215)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۰۲
همه با آهنگ بخونید
happy birthday to youuuu (146060)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۱۱
خاتمـــــــــــــــــی روز تولد تو روز جان گرفتن غنچه های پژمرده بود همان طور که ریاست جمهوری تو دوران جان گرفتن قشر جوان و سرخورده جامعه بود تولدت مبارک ای ابَر مرد. سایه ات بر سر ما مستدام باد. (146159)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۱۵
احیانا شما شاعر برره نیستید؟ (146226)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۳۷
خدایی هم زهرا خانوم هم نعیمه خانوم خیلی خوشتیپ هستن و البته خوش قیافه
ای کاش اونایی که دم از اسلام میزنن میفهمیدن اسلام دین پاکیزگی هست نه اینکه وقتی وارد مسجد میشی بوی جوراب .... ولش کن اصلا
همین نوه های امام یا خانوم دکتر عارف یا خانوم زهرا رهنورد در عین داشتن حجاب کامل چقدر شیک پوش هستن
امان از تحجر (146020)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۰۰
آخرين باري كه مسجد رفتي كي بود ؟
حاضرم قسم بخورم اصلاً مسجد نمي ري (146057)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۵۲
قسم بخور!ما از این قسم خوردن امثال شما دیگه هیچ تعجبی نمیکیم. (146146)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۴:۱۲
مگر تو مامور تفتيش عقايدي ؟! (146498)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۰۷
یعنی اینایی که این مدلی لباس نمیپوشن و تو اجتماع آرایش نمی کنن جورابشون بو میده؟؟؟
متاسفم برای کسانی که هنوز نفهمیدن اسلام خانوم ها رو به زیبایی تمام تو خونه امر کرده و داشتن حجاب و عدم جلب توجه در بیرون....
همین خانومی که دم از امام میزنه چرا نمیگه همسر امام چرا مثل ایشون دنبال تابوشکنی نبودن و دنبال پخش عکسای بدون چادرشون نبودن؟(که این خانوم به این کارا افتخار میکنه)
امان از جهل و غرور (146061)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۱۳
یا توی جاهای خیلی پرتی زندگی میکنی که اینطوریه یا اصلا مسجد نمیری و فک میکنی اینطوری
منکه تو محله خزانه ام وقتی میرم مسجد آرامش میگیرم و واقعا خیلی تمیز باکلاسه مسجد محلمون
پس شما هم جای تکرار کردن حرفهای یه مشت بی دین که فقط بلدن مخالفت کنن و وقتی جوابش رو میشنون نمیتوننن جواب بدن یه کتابی بخون یه مسجدی برو ببینی اسلام خیلی بیشتر از اینکه به طرفداری الکی از اشخاص. . . . دستور داده باشه به بهداشت دستور داده (146114)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۲۶
نه عزیزم نگو امان از تحجر بگو امان از بی پولی. (146180)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۴۴
خیلی شیک پوشن مخصثوصا با لباسای گلیشون :)) (146197)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۴۱
چرا مصاحبه کامل رو نگذاشتید
سریال مورد علاقه شما چیه؟
معمولا ان بی سی رو می بینم که آخرین فیلم های هالیوود رو پخش می کنه. سریال حریم سلطان را هم می بینم. البته اگر پارازیت ها بگذارند. موزیک هم زیاد گوش می دهم.
متاسفم (146025)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۵۶
بابت چی متاسفی؟ برو متاسف باش. . . . بله میراث احمدی نژاد خروج از دین خیلی از جوانان بود. حالا شما برای صداقت در گفتار یک نفر متاسفی؟ خوبه مثل احمدی نژاد و گروهش. . . .؟یا مثل شریعتمداری به همه تهمت بزنه بابت اینها که متاسف نیستی نه؟ (146052)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۳۸
چرا فکر می کنی آدم یا باید با حرف دختر اشراقی موافق باشه یا با حرفای شریعتمداری ؟ (146127)
ایرانبانو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۳۷
این که یه نفر این شبکه ها رو می بینه به خودش مربوطه ،یعنی درک این که علایق دیگران با ما فرق داره این قدر سخته؟
من خودم از این سریال که این همه توش تاریخو به نفع خودشون تحریف کردن و زنای روبنده پوش عثمانی رو قدرتمند و از نظر پوشش مثل پرنسس های اروپایی نشون می دن خوشم نمی یاد.اما دلیل نداره به خاطر اختلاف سلیقه برای دیگران متاسف باشم.بیایم یکم دوستانه تر کنار هم زندگی کنیم و به هم احترام بذاریم. (146079)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۲۹
چطوره وقتی مردم فیلمای شونه تخم مرغی و به اصطلاح فیلمفارسی می بینن صدای همه در میاد و روشنفکرا و منتقدا وامصیبتا سر می دن و البته حق هم دارن.ولی یه خانم مثلا روشنفکر می شینه حریم سلطان می بینه باید به سلیقه شون احترام بذاریم. ظاهرا تو این مملکت بعضیا ماساوی تر از بقیه ان. (146183)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۵۸
الان چرا متاسفيد ؟ (146100)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۰۲
ان بی سی نه و ام بی سی 2(شبکه عربستان که روی نایل ست فیلم های خوب هالیوود رو نمایش میده) (146213)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۴۹
اين خانوم از تندروهاي اصلاح طلبان است و با امثال سيد محمد خاتمي فرق دارد..... اصلاح طلبي يعني سيد محمد خاتمي نه يك كلمه كمتر نه يك كلمه بيش تر......
در ضمن در سخنان ايشان نوعي فخر فروشي و مباهات وجود دارد به خاطر نسبت شان با امام خميني كه اين موضوع هميشه آزار دهنده است..... (146027)
یه مــــــــرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۱۴
خاتمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی لایک (146165)
م.ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۱:۴۹
بوی بهبود ز اوضاع جهان می شنوم... (146028)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۰۹
اگه منظورت از بهبود تحریف دین و سخنان امامه منم احساسش میکنم (146062)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۰۴
من یادمه مدرسه که می رفتم مانتو شلوار مقنعه چونه دار با رنگ های تیره الزامی بود. بزرگترم که شدیم و رنگهای لباس بیرون اگه یه کم روشن بود می گفتن داری چراغ میزنی، کلاً تمام نوجوانی و جوانی ما رو تیره و تار کردند ؛ حالا این خانم میاد میگه رنگ ها؟؟؟ میگه شیک پوشی؟؟؟؟ تکلیف زندگی خاکستری ما چیه آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (146030)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۱۷
دوست من! مريم جان با توجه به حرفاي شما گويا من و شما در يه زمان مدرسه مي رفتيم... ولي حالا اون زمان ها گذشته!‌ كودكي و جواني ما تباه شد!‌بهتر نيست با اين خانم و عقايدش عوض مخالفت، همراه بشيم تا لااقل دخترانمون آزادتر و شادتر زندگي كنن؟! (146067)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۲۶
شما از ايران انتظار آنتاليا و تايلند داشتيد كه ميگيد كودكي و جواني تان تباه شد (146181)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۱۵
با سلام ما اگر اینگونه افکار و بینش روشنی در جامعه داشته باشیم پیشرفت های زیادی خواهیم کرد (146033)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۱۱
شما حتما فیلم کلاه پهلوی روببین (146063)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۳۷
. . . . علتی که در ایام حج حجاج باید سفید بپوشند این است که در محضر خداوند همیشه باید سفید پوش بود وچون این عالم محضر خداوند است زنان ما باید پوشش سیاه را کنار بگدارند و پوشش روشن داشته باشند (146043)
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۲:۵۱
من صراحت لهجه ایشون رو ناشی از شخصیت خودشون میدونم تا نوه آیت الله خمینی بودن. بهرحال زمان زمانی نیست که درگیر گذشته بشویم به نظر من وجود افرادی مانند خانم اشراقی که نوه بنیانگذار انقلاب هستند و همه نیروهای تحول خواه چه زن و چه مرد رو باید غنیمت شمرد تا مملکت مظلوم ما از این مسیر دشوار که متاسفانه به دلیل عملکرد غلط 8 سال گذشته به بن بست رسیده بود عبور کنه. همه ما از دهه 60 خاطرات غم انگیز و سیاه و البته شیرین هم داریم اما رمز موفقیت ما در گذشته نموندن و نگاه به جلو هستش. (146049)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۴۵
لطفاً از طرف خودتان حرف بزنيد
من يكي از دهه ٦٠ هيچ خاطره سياهي ندارم (146085)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۸:۵۴
امروز مثبت و منفی ها مشکوک به نظر میاد!!! (146325)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۱:۴۰
بهار نیوز لطفاً نسبت به مثبت و منفی ها دقت نمایید.
به نظر می آید در مثبت و منفی ها دستکاری می شود زیرا که نظرات افراطیون مثبت زیادتری نسبت به قبل و همچنین نظرات اصلاح طلبان منفی بیشتری نسبت به قبل دارند. (146412)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۴۹
لطفاً از طرف خودتان حرف بزنيد
من يكي از دهه ٦٠ هيچ خاطره سياهي ندارم ولي تا دلتان بخواهد از هم صحبتي با نسل چهارمي هاي بيسواد و تاريخ نديده و تاريخ نخوانده اعصابم خرد مي شود (146089)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۰۲
خود شما اجازه خوندن تاریخ خوندن رو به نسل چهارمی ها ندادید.!!!!! چون خودتون اون سرکوب ها رو میکردید. (146152)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۰۰
شما هم بهتره که یاد بگیرید تا به دهه چهارمی ها توهین نکنید . وگرنه . . . (146208)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۸:۲۹
دهه شصت دهه عزت خواهی این ملت بود که دشمن هنوز هم عظمت اون دوران را از یاد نبرده (146301)
ناظمی هرندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۱۶
شما کاره ای نیستی که کاری بکنی بعدشم بزارید رئیس جمهور محترم تدبیر کنه در جهت حل مشکلات ودوباره مثل زمان خاتمی. . . . برای دولت محترم حاشیه های مزاحم و بیهوده فراهم نشه تو را خدا حاشیه از همون افراطی گری درست میشه (146066)
ایرانبانو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۲۶
سلام
از این می شنوم ایشون با گشت ارشاد و حجاب اجباری مخالفن خوشحالم.
منم عاشق لباسای رنگی ام .بچه که بودم از لباسای مات مردم خیلی ناراحت می شدم .خدا رو شکر من هرمزگانی هستم و اینجا مردم رنگارنگ لباس می پوشن و عاشق تضاد رنگهان.ملباسای رنگارنگ شهرم و لباسای سنتی بقیه ی اقوام ایرانی رو خیلی دوست دارم .امیدوارم دنیای همه ی ایرانی ها پر از شادی های رنگارنگ باشه. (146072)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۳۸
من یک اصلاح طلبم ولی معتقدم تمرد از قانون به هیچ وجه خوب نیست.استفاده از ماهواره جز مصادیق بی قانونی است هرچند قانون اشتباه. (146080)
روزنامه نگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۴:۰۰
. . . . رنگ و لباس مناسب و خوش پوشی خوب است . اما الان ما نیازمند مباحث عمیق تریم . این حرفهای سطحی فقط در مسیر پرسازی شخصیتی است . لطفا با همسرتان به سفرهای خارجی سمیناری!! بروید و دست از سر این مردم رنج کشیده بردارید و بگذارید کشور در آرامش راه خود را به سمت آزادی و اندیشه ورزی بردارد . شما از امام فقط خوشپوشی و ست کردن لباس را یاد گرفتید ؟کاش این آقازاده ها سرشان در آبشخوری گرم شود و کمتر آسیب برسانند . شما اگر نوه امام ره نبودید الان کجا بودی؟ لابد در تالارهای پذیرایی و مد و ... خب بروید همانجاها. برای شماها که درد ندارید و از رنجهای مردم بی خبرید و خیال می کنید رنج مردم رنگ لباس است بروید به اید ه آل های خود برسید و مردم هم ... (146103)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۱۹
انقلاب رنگ در لباسو من خوب تفهميدم لابد ازفردا ناموس ما چادر قرمز يا زرد بپوشه بياد بيرون!!!!
اينم ازون حرفها بود!!
ازخانوم محترم وفهميده اي مثل شما بعيده!!
اتفاقا رنگ مشكي براي زن نماد شيكي و وقار و سنگين بودنه!!! (146172)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۵۳
فقط می گویم آفرین احسنت درود (146203)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۵۸
مصاحبه بسیار خوبی بود . بالاخره همه میدونیم که ایشان هم از افرادی هستند که اگر دستشان باز باشد اقدامات مثبتی برای حال و روز ایران انجام خواهند داد و با توجه به اینکه نوه حضرت امام هستند شخصیت تاثیر گذاری دارند . به امید موفقیت ایشان (146205)
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۱۱
این یعنی دموکراسی (146220)
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۱۴
چقدر جالب
اینکه این خانم لباس خانم افخم رو باید تایید کنه می شه دموکراسی!
ممنون از اینکه دمو کراسی برای من تعریف کردی (146265)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۶:۲۵
بی بی سی فارسی هم میبینه وای برما که رسانه دولتی انگلیس مرجع خبری ما شود تاریخ ایران سراسر خیانت انگلیسی هاست تازه بی بی سی هم که اوضاعش از دروغگویی و تحریف اخبار خراب است و مخاطب خود را شست شوی مغزی میدهد. (146237)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۸:۴۴
ما که ندیدیم بی بی سی اخبار بدون منبع معتبر منتشر کند زمان شاه هم میگفتند این بی بی سی داره فتنه میکنه و در انقلاب بی بی سی رو مقصر میدونستن بی بی سی یک رسانه معروف تو دنیا که در حدود یک قرن سابقه داره و برای خیلی از زبانهای رسمی دنیا برنامه پخش میکنه من از بی بی سی دفاع نمیکنم من از صدا و سیما و رسانه های داخلی گله دارم که چرا مردم باید برای اگاهی از اخباری که در داخل نمیشنوند به رسانه خارجی پناه ببرن؟ . . . . (146318)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۳۸
يه كم ديدتون رو بازتر كنين.من كه به عنوان يك زن ويك معلم اذت بردم.زنده باد خانم اشراقي (146279)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۹:۱۶
بهار چرا متن کامل مصاحبه رو منتشر نکردی ، حاج خانم اشراقی گوگوش و هایده هم گوش میدن کلی هم حال میکنن. احتمالا ایشون هم مشمول همون حرف امام بشن که راجع به اون یکی نوه شون زد.
این همه راجع با سانسور و خفقان رسانه ای مینویسید خودتون استاد سانسور هستید.
اگه مرد هستید اینو نمایش بدید. (146336)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۰۰
واقعا صداقتش مثال زدنی هستش، کمتر کسی جرآت داشتن ماهواره و حتی دیدن چه شبکه هایی را مطرح میکنه. (146355)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۰:۲۵
فعلا که هر کی هر جوری میخواد داره میپوشه (146376)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۱:۱۸
بهار به نظر می آید مثبت و منفی ها به طرز موذیانه ای دستکاری می شود و نظرات اصلاح طلبانه نسبت به دفعات قبل منفی بیشتری می گیرند.
لطفاً این مسئله را رسیدگی کنید. (146399)
على نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۳:۵۱
بهار نيوز فكر كنم رسماً اصولگرا شديد من ديگه وارد سايت شما نميشم نظرات اصلاح طلبى ما يا سانسور ميشه يا منفيهاى مشكوك ميگيره.!!!!!! (146454)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۰:۰۱
بهار! 57 تا کامنت غیر قابل انتشار از تقریبا 150 تا یعنی چی؟! (تا زمان نوشتن این کامنت البته)
چرا سانسور میکنی؟ هم مصاحبه رو سانسور کردی هم کامنتها رو که یکی از اونا کامنت قبلی من بود که درج نشد

بهار نیوز :
تعداد زیاد نظرات غیر قابل انتشار ناشی از ارسال نظرات متعدد مخالف خانم اشراقی توسط 2-3 نفر بطور مکرر است که بدون نام هر کدام بیش از 15 نظر مخالف بطور خود جوش ارسال کرده اند که با توجه به بی نام بودن نظرات آنها انتشار همه آنها منتفی می باشد. (146456)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۰:۳۳
دوستان عزیز حرف های ایشون نه وراثتی بود نه چیزی ایشون به خانم افخم توهین نکرد پیشنهاد داد و من به شخصه بسیار لذت بردم (146467)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۰۴:۲۵
اوضاع واقعي جامعه خود بيانگر جهت گيري مردم است ، اينكه چقدر از پوشش چادر در خيابانها و اماكن عمومي نظير پارك ، سينما ، مراكز خريد و ... و نه اماكني كه بنابر مصلحت و دستور العمل مانند مراكز دولتي و دانشگاهها ! استفاده ميشود را هركسي ميتواند ببيند و قضاوت كند . صحبتهاي خانم اشراقي فقط يك نظر شخصي است. (146499)