کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دفاع تمام قد يك نماينده از مرتضوي

عملكرد مرتضوی در كهريزك اشكالي نداشت

25 آذر 1391 ساعت 15:22

گروه رسانه - سياسي: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس كه یکی از موافقان محکم مرتضوی است در مصاحبه با روزنامه بهار به دفاع از عملكرد دادستان سابق تهران و رئيس كنوني سازمان تامين اجتماعي پرداخت. خواندن اين مصاحبه براي آشنايي با ديدگاه يك نماينده مجلس خالي از لطف نيست.


 عبدالرضا عزیزی كه نماينده شيروان است به دلیل ریاستش بر این کمیسیون با مرتضوی در تماس مستقیم است و در این تماس‌ها گویا دادستان سابق تهران را چنان درک کرده که همه‌جوره از او حمایت می‌کند. عزیزی می‌گوید مرتضوی به پزشکی می‌ماند که هزار عمل ختنه انجام داده و ۹۹۹ نفر را درست ختنه کرده و یک نفر را نه. آن یک نفر را هم به قول خودش «فیلر» می‌داند و خطای طبیعی. وي در اين مصاحبه در پاسخ به اين پرسش كه شما دقیقا می‌دانید سعید مرتضوی چه کسی است؟گفت: بله! آقای دکتر مرتضوی یک جوان، انقلابی و مورد وثوق و اعتماد نظام است. زحمات زیادی برای نظام کشیده و ممکن است اشتباهاتی هم داشته باشد. متاسفانه بعضی‌ها، اشتباه‌های برخی را زیر لنز دوربین بزرگ‌نمایی می‌کنند و نور هم به آن می‌دهند تا آن اشتباه را خیلی بزرگ نشان دهند.
اين نماينده مجلس در خصوص عملكرد مرتضوي در قضيه كهريزك مي گويد فرض کنید مثلا الان یک گروهبانی در دورترین نقطه کشور یک اشتباهی بکند، آیا ما این را به حساب فرمان‌نویسان کشور می‌گذاریم؟ نمی‌گذاریم.
مرتضوی در زمان وقایع انتخابات ریاست‌جمهوری یک رایی صادر کرد. بالاخره در آن شرایط بسیار بحرانی تصمیم گرفتن کار سختی بود؛ همیشه با سرعت بالا تصمیم گرفتن آن هم در وضعیت قرمز کار سختی است. ایشان آن‌جا حتی اگر در اتخاذ بعضی از تصمیماتش اشتباه هم کرده باشد خیلی مهم نیست؛ از نظر مدیریتی ما می‌گوییم ۲۰ تا ۳۰ «فیلر» طبیعی است. فیلر یعنی مثلا اگر ۲۰ تا ۳۰ نفر از دانشجوهای یک استاد نمره قبولی نگیرند، ایراد از استاد نیست، اگر بیش از این باشد ایراد از استاد است....مگر در کهریزک چند نفر مردند؟ سه نفر! آن شخصی هم که فوت شده خیلی آدم محترمی بوده، پسر روح‌الامینی آدم خیلی خوبی هم بوده.
ادامه اين مصاحبه را كه به صورت پرسش و پاسخ است را در ادامه بخوانيد:
دو نفر دیگر هم محترم بودند؛ اما به قتل رسیدن آدم‌ها ربطی به محترم بودن و محترم نبودن‌شان ندارد.
بله! آن‌ها هم محترم بودند ولی فرزند آقای روح‌الامینی شناخته‌شده‌ بود. حرف من این است که وقتی شما یک مانور انجام می‌دهید، باید بپذیرید که تعدادی کشته هم می‌دهید. ارتش و سپاه در مانورها دو‌ درصد کشته بدهند، می‌گویند اشکالی ندارد.
قرآن می‌خوانید؟
بله.
سوره بقره را چندبار خواندید؟
زیاد خواندم.
مگر در سوره بقره تاکید نشده که حرمت خون یک انسان برابر تمام انسان‌ها است و اگر یک نفر کشته شود، انگار همه کشته شدند.
الان وقتی بان‌کی‌مون به ایران آمد به مقام معظم رهبری گفت شما تنها رهبر ایران نیستی، بلکه رهبر جهان اسلام هستی؛ من خودم با رییس مجلس سنای الجزایر در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها دیدار داشتم، می‌گفت حرف‌های مقام معظم رهبری برای غیرمتعهدها مرجع است. ضمن این‌که ما به همه احترام می‌گذاریم. اما خون سه نفر مهم است یا کل ایران و اسلام و جهان؟
این نقل‌قول‌ها چه ربطی به سوال من دارد؟
اتفاق است دیگر! در دعوا که حلوا پخش نمی‌کنند، بعید هم نیست همان آدم‌هایی که آمدند در خیابان و یک عده را به نام جمهوری ‌اسلامی کشتند، در زندان هم نفوذ کرده باشند و این کارها را در کهریزک انجام داده باشند....حتی اگر تصمیم آقای مرتضوی در مورد کهریزک غلط بوده، باز هم اشکالی ندارد.
شما قبول دارید تصمیم مرتضوی برای اعزام بازداشت‌شدگان ۱۸ تیر سال ۸۸ به کهریزک اشتباه بوده؟
من نمی‌دانم.
چطور هنوز در این مورد به نتیجه نرسیدید اما نامه حمایت از انتصاب او را امضا کردید؟
یک نفر وقتی اشتباهی می‌کند شما تمام خوبی‌های او را فراموش می‌کنید؟ من نامه حمایت از مرتضوی را امضا کردم و گفتم دکتر مرتضوی خیلی مرد است.
چرا مرتضوی خیلی مرد است؟
هیچ‌کس جگر این را نداشته که از دولت ۳۵هزارمیلیارد تومان پول کارگران بدبخت را بگیرد. گفتیم دکتر مرتضوی ۱۲۰۰‌میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به پزشکان، داروسازان و دندان‌پزشکان و بیمارستان‌ها پرداخت کرده، دستش درد نکند. در نتیجه پزشکان و بیمارستان‌ها به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خدمات خوبی ارایه می‌دهند. آن هم در حالی که دولت با کلی بگیر و ببند گفت ۱۵درصد حقوق کارگران را اضافه می‌کنم که هنوز همان ۱۵درصد را نداده ولی آقای مرتضوی گفت ۱۸درصد اضافه می‌کنم و بلافاصله هم این کار را کرد.
این عملکرد ویژه از کجا آمده که توانسته در این نقش ظاهر شود و فراتر از دولت عمل ‌کند؟
اعتماد‌به‌نفس آقا؛ اعتمادبه‌نفس.
و این اعتماد به نفس از کجا می‌آید؟
مگر در همین سازمان تامین اجتماعی در دولت احمدی‌نژاد خیلی‌ها سر کار نیامدند؟ مگر آن‌ها مورد حمایت افراد قوی نبودند؟ آقای مرتضوی هم جزو آن‌هاست ولی قدرت تصمیم‌گیری، توانایی و جسارت در وجودش هست.
پس می‌خواهید بگویید عملکرد ویژه سعید مرتضوی از زمان انتصابش به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی و بعد سازمان تامین اجتماعی باعث شده که نماینده‌ها از آنچه شما «فیلر» و اشتباه طبیعی او می‌دانید، بگذرند چون دیدند که عملکردش خیلی بالاتر از این است که به خاطر یک پرونده کهریزک که سه، چهار نفری به قول شما در آن کشته شدند، بتوانند از خیر مرتضوی بگذرند.
تازه درهمان پرونده کهریزک شما اتفاق‌های مثبت را در نظر نمی‌گیرید؟
کدام اتفاق مثبت را در مورد کهریزک باید در نظر بگیرم؟
مثل این می‌ماند که یک پزشک‌ که عمل ختنه انجام دهد از هزار ختنه ۹۹۹ تا را درست انجام دهد و در یک مورد اشتباه کند که شما الان همان یکی را می‌بینید. شما باید همه ختنه‌ها را با هم ببینید. آقای دکتر مرتضوی آن ماجراها را مدیریت کرد. تا آن‌جایی که من خبر دارم در جریان وقایع سال ۸۸ کسانی بودند که ۷۰۰‌هزارتومان برای هر ۲۴ساعت می‌گرفتند که فتنه کنند.
از کجا می‌گرفتند؟
از منابع خارجی.
آن افراد از کجا می‌آمدند؟
این‌ها برای براندازی نظام آمده بودند.
و چطور این ۷۰۰هزار تومان به آن‌ها پرداخت می‌شد؟
اگر پرداخت نمی‌شده پس علت این‌که گفتند این‌ها به خارج وصل هستند چه بوده.
پرداخت ۷۰۰هزار تومان برای هر ۲۴ ساعت به قول شما «فتنه‌گری» رقم خیلی زیادی است. یعنی اگر یک‌میلیون نفر بیایند می‌شود روزی ۷۰۰‌میلیارد تومان.
لیدرهایشان این کار را می‌کردند. شاید هم آن‌قدر پول داشته باشند که به همه بدهند اما خیلی از فتنه‌گران رفتند خانه‌‌شان خوابیدند و جرات نکردند ابراز وجود کنند.
و این خوابیدن در خانه دلیلش قاطعیت مرتضوی بود؟
هر چیزی، آقای مرتضوی جلوی فتنه بزرگی را گرفته است. با قاطعیتی که به خرج داد جلوی فتنه بزرگ را گرفت، چه بسا که این‌ها آمده بودند نظام را ساقط کنند، شما این را نمی‌بینید؟ بعد هم این سه نفر که در کهریزک مردند را خدا رحمت کند؛ اصلا همه مرده‌ها را خدا رحمت کند. اگر این سه نفر در کهریزک به‌ ناحق کشته شدند، باید حق خون‌شان پرداخت شود، ولی حرف من این است که شما آن طرف را نمی‌بینید، ممکن است یک اشتباهی در زندان باشد... همین دکتر مرتضوی که در نجات ایران موثر بوده آیا می‌تواند در خیابان تنهایی راه برود؟ نمی‌تواند! باید برای او محافظ بگذارند.
مرتضوی ناجی ایران بوده؟
در نجات ایران که شریک بوده.
تمام بدبختی‌ و گرفتاری مرتضوی این است که سه نفر در کهریزک مردند.
فقط این نیست؛ مثلا ماجرای زهرا کاظمی هم وجود دارد. الان دولت کانادا رابطه‌اش را با جمهوری اسلامی قطع کرده. یا مثلا توقیف گسترده مطبوعات و موردهای دیگر.
گور پدر کانادا و اسراییل و آمریکا، اصلا ما یک فرد انقلابی مثل دکتر مرتضوی را با صد تا مثل کانادا و انگلیس عوض نمی‌کنیم؛ گور پدرشان....
شما معتقدید اگر هم در کهریزک اشتباهی شده جامعه به گل روی پتانسیلی که مرتضوی برای نظام دارد او را ببخشد.
جامعه باید خسارتش را پرداخت کند؛ مرتضوی برای خودش که این کارها را نکرده است.
جامعه باید خسارت چه چیزی را بدهد؟
اگر در کهریزک خسارتی به کسی وارد شده و مثلا آن سه نفر فوت کردند، خسارت این اتفاق را باید جامعه پرداخت کند.
جامعه چطور خسارتش را پرداخت کند؟
خون‌بهایش را پرداخت و از آن‌ها عذرخواهی کند.
همین؟
غیر از این باید چه‌کار کرد؟
با کسی که متهم به قتل است چه کار می‌کنند؟
فرض کنید که کسی در جبهه ‌هزار تا صدامی را کشته و حالا اشتباهی چهار نفر خودی را هم کشته آیا او را قاتل حساب می‌کنید.
رهبری نظام گفتند که کهریزک جنایت بوده. درست است؟
بله. هر نظری که نظر مقام معظم رهبری باشد ما تابعش هستیم.
فکر نمی‌کنید این نوع حمایت شما برای‌تان هزینه ایجاد می‌کند؟
منظورتان چه هزینه‌ای است؟ ما اعتبارمان را از خدا و مردم می‌گیریم. مردم می‌توانند قضاوت کنند که ما به چه دلیل از مرتضوی حمایت کردیم.
پس مرتضوی پیچ کهریزک و تامین اجتماعی را رد کرده؟
این پیچ که چه عرض کنم، دکتر مرتضوی صد تا پیچ دیگر را هم رد می‌کند.


کد مطلب: 7340

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/interview/7340/عملكرد-مرتضوی-كهريزك-اشكالي-نداشت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir