به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۹ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۱۰۰۰۲۱
یعلون:ترجیح می‌دهم داعش در سوریه باشدتاایران

اسرائیل: داعش را به ايران ترجيح مي‌دهيم!

گروه بين‌الملل: وزیر دفاع رژیم اسرائیل گفت که حكومت ایران از داعش تهدیدی بزرگتر به شمار می‌رود زيرا داعشي‌ها «قابلیت‌ها»ی نظامي جمهوری اسلامی را ندارند.
اسرائیل: داعش را به ايران ترجيح مي‌دهيم!
موشه یعلون افزود: اگر قرار باشد دولت سوریه سقوط کند، اسرائيل ترجیح می دهد داعش بر این کشور حکمفرمایی کند تا عمال ایران! یعلون در کنفرانسی از سوی انستیتوی مطالعات امنیت ملی در تل آویو اظهار داشت: اگر ما گزینه داشته باشیم میان حضور ایران و یا داعش، در سوریه، من داعش را انتخاب می کنم. آنها قابلیت های ایران را ندارند. بزرگترین دشمن ما حكومت ایران است که علیه ما اعلان جنگ داده و تلاش کرد جبهه ای تروریستی در بلندی های جولان علیه ما بگشاید.

وی در ادامه گفت با قرارداد هسته‌ای و لغو اخیر تحریم‌ها، تهران «تهران از انزوای جهانی به در آمد» و تبدیل به «صحنه گردان اصلی» سوریه شد. ایالات متحده و روسیه ایران را به عنوان «بخشی از راه حل» جنگ داخلی سوریه را به شمار می آورند. به گفته یعلون، «سرنوشت سوریه را ایران تعیین می کند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، تسلط ایران بر سوریه برای اسرائيل یک چالش عظیم خواهد بود». وي همچنين جنگ های سوریه و عراق را به «اوج برخورد تمدن ها» نامید.

به گفته یعلون، «بسیاری در غرب از اذعان به این مساله خودداری می کنند، حتی حاضر نیستند به «اسلام بنیانگرا» اشاره بکنند. البته تمام مسلمانان تروریست نیستند اما بیشتر تروریست های جهان در حال حاضر مسلمان اند. وي با اشاره به وضعیت اسرائيل، اظهار داشت که حاکم غزه، حماس، که در سال های اخیر سه بار با اسرائيل وارد جنگ شده است، اکنون مایل به تشدید مناقشات نیست. «حضور ما مانع از تصرف مناطق فلسطینی از سوی حماس و یا داعش می شود».