کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

اجازه برقراری رابطه با آمریکا را نمی‌دهیم

11 بهمن 1394 ساعت 0:34

گروه سياسي: همزمان با انتشار مصاحبه رييس‌جمهور با روزنامه لوموند دال بر اينكه اختلافات ایران و آمریکا ابدی نبوده و ما تلاش می‌کنیم روزی به این اختلافات برای همیشه پایان دهیم، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: هیچ‌گاه اجازه برقراری رابطه با آمریکا را نمی‌دهيم.


به گزارش فارس، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه هیچگاه اجازه رابطه با آمریکا را نمی‌دهیم و این ارتباط برقرار نخواهد شد، گفت: برخورد سپاه با خواسته آمریکا درباره توان موشکی «تهاجمی» است. سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم منطقه ۹ که در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد، گفت: در دهه دوم و سوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بین برخی فرماندهان و مسئولین انقلاب ابهام و دغدغه جدی وجود داشت که سرنوشت انقلاب چه خواهد بود آن هم در حالی که نسل جدید نه انقلاب را دیده اند و نه ۸ سال دفاع مقدس را.

وی ادامه داد: در آن دوره چندین بار از رهبر معظم انقلاب شنیدیم که «نسل امروز اگر از جوانان دهه اول بهتر نباشند کمتر نیستند» و امروز نیز با توجه به حوادث پیرامون در این موضوع به یقین رسیدیم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه با کوتاه آمدن و عقب نشینی در برابر دشمن چیزی درست نخواهد شد،‌ خاطرنشان کرد: امروز موضوع تحریم موشکی را مطرح می کنند و انتظار عقب نشینی ما را دارند اما برخورد سپاه پاسداران با این خواسته آمریکا تهاجمی خواهد بود. ما فعالیت های خود را مضاعف کردیم و خواسته آمریکایی ها در کشور نتیجه عکس داشته است.

وی در این رابطه با تاکید بر اینکه هیچ وقت به آمریکا اعتماد نداریم، گفت: همان طور که امام راحل فرمودند، رابطه بین ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است و ما هم هیچگاه اجازه این ارتباط را نمی‌دهیم و این ارتباط برقرار نخواهد شد. حاجی زاده با بیان اینکه دست نشانده های آمریکا با پول های سعودی دنبال ناامن کردن کشور هستند، خاطرنشان کرد: ما به شما قول می دهیم که آن ها کاری را پیش نخواهند برد ولی آنچه که موجب نگرانی دوستداران نظام شده، مسئله نفوذ و فریب است چراکه امروز دشمن روی برخی از مسئولین مشغول کارمی‌کنند هرچند مردم پاسخ این اقدامات را در انتخابات خواهند داد.

وی در رابطه با انتخابات آ‌تی گفت: نیروهای انقلابی را بر مسند مسئولیت هایی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنید چرا که نیروهای انقلابی می توانند از این نظام و انقلاب دفاع کنند و ما فعلا در حال صبر انقلابی هستیم. سردار حاجی زاده در این رابطه افزود: ما در مقابل اقداماتی که در گوشه و کنار در حال انجام است آستانه صبری داریم و فعلا مامور هستیم که با مسائل صبورانه رفتار کنیم ولی آ‌نجا که با اساس نظام و انقلاب اسلامی برخورد داشته باشد، عکس العمل مان محافظه کارانه نخواهد و ما بر سر آن چیزی که ۲۰۰ هزار برای آن شهید دادیم، معامله نخواهیم کرد. وی در پایان با بیان اینکه امروز سپاه و بسیج از هر زمانی قوی تر هستند و این حرکت به صورت تصاعدی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سپاه به وظیفه خود آ‌شنا است و با بصیرت اجازه هیچ عملی را به دشمنان نخواهد داد و خواسته ما از امت حزب الله نیز این است که همگی وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

اظهارات رييس‌جمهور درباره رابطه با آمريكا

گفتني اينكه، روز شنبه برخي رسانه‌‌ها، نوشتند كه روزنامه لوموند، مصاحبه با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با این روزنامه و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی "فرانس ٢٤" و "فرانس کولتور" را منتشر کرده  كه در این مصاحبه، حسن روحانی به پرسش‌هایی در باره روابط ایران و آمریکا پاسخ داده است.  رييس‌جمهور گفته است: طی 37 سال گذشته اختلافات زیادی بین ایران و آمریکا انباشته شده و بسیار مشکل است که همه این اختلافات در یک زمان کوتاه برطرف شود. به هنگام گفتگو با باراک اوباما، به او گفتم که ما خواهان کاستن از تنش‌های فیمابین هستیم و این‌طور بنظر می‌رسد که این تنش‌ها کاسته شده‌اند. پس از برگزاری انتخابات در ایران و آمریکا، تلاش‌ها در این زمینه افزایش خواهد یافت. باید تصریح کنم که بین دو کشور ایران و آمریکا اختلافات ابدی نبوده و ما تلاش می‌کنیم که روزی به این اختلافات برای همیشه پایان دهیم.


کد مطلب: 100211

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/100211/اجازه-برقراری-رابطه-آمریکا-نمی-دهیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir