به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۱۰۰۳۱۷
رقابت‌های بین المللی جام پاریس

ایران قهرمان مسابقات کشتی آزاد فرانسه

گروه ورزشي: تیم کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران با پنج مدال طلا و دو مدال نقره و برنز به مقام قهرمانی مسابقات کشتی آزاد فرانسه دست یافت.
ایران قهرمان مسابقات کشتی آزاد فرانسه
کشتی گیران کشورمان در این دوره از رقابت های بین المللی کشتی ازاد فرانسه به پنج مدال طلا و دو مدال نقره وبرنز دست یافتند. از هشت طلای این رقابت ها ایران پنج مدال طلا را از آن خود کرد. در روز دوم و پایانی رقابت های بین المللی کشتی جام پاریس در فرانسه حسن رحیمی، سید احمد محمدی، علی رضا کریمی و کمیل قاسمی صاحب مدال طلا شدند.

در وزن 61 کیلوگرم حسن رحیمی در دور نخست با نتیجه 12 بر 2 جین استیکر از فرانسه را شکست داد، در همین وزن ایمان صادقی در دور اول با نتیجه 12 بر 2 اردن بایامبادورج از مغولستان را مغلوب کرد. رحیمی و صادقی در دور دوم به مصاف هم رفتند که رحیمی با نتیجه 4 بر صفر (ضربه فنی) از سد صادقی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رحیمی در این مرحله مقابل گئورگی ریوازیشولی از گرجستان با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال رفت.، وی در دیدار پایانی مقابل شوتا فارتینادزه از گرجستان با نتیجه 5 بر یک پیروز شد و به مدال طلا رسید.

ایمان صادقی هم در این وزن راهی مرحله شانس مجدد شد.، وی در این مرحله ابتدا استیکر از فرانسه را شکست داد اما برای کسب مدال برنز مقابل ریوازیشولی از گرجستان 5 بر 16 شکست خورد و پنجم شد. در وزن 70 کیلوگرم سید احمد محمدی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر ماتیوس ساوولا از فنلاند را مغلوب کرد. وی در دور دوم نیز با همین نتیجه بالاژ کالمان از مجارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محمدی در این مرحله نیز با شکست 5 بر 3 عظمت نوریکایف کشتی گیر مطرح بلاروسی به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل آوتاندل کنتچادزه از گرجستان در یک کشتی سنگین و نفسگیر با نتیجه 9 بر 7 پیروز شد و به مقام اول وزن چهارم رسید.

در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر آدام عبدالوهابوف از روسیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 11 بر صفر اراکلی متسیتوری از گرجستان را از پیش رو برداشت، کریمی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 12 بر یک الکساندر هوشتین از بلاروس را شکست داد و در دیدار فینال مقابل استفان ورب از مجارستان با نتیجه 7 بر 2 پیروز شد و به مدال طلا رسید. در وزن 125 کیلوگرم کمیل قاسمی در دور اول با نتیجه 3 بر 2 از سد ترول دلاگنف دارنده مدال برنز جهان از آمریکا گذشت.

وی در دور بعد نیز زوریکو اورتاشویلی از گرجستان را با نتیجه 6 بر صفر مغلوب کرد، قاسمی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 11 بر 2 دانیل لیگتی از مجارستان را شکست داد. وی برای کسب مدال طلا مقابل لوئیز فیلیپ از ونزوئلا با نتیجه 12 بر صفر پیروز شد و به مدال طلا رسید. در همین وزن عباس طحان در دور اول با نتیجه 9 بر یک الکسی نیکولایف از بلاروس را شکست داد، اما در دور دوم با نتیجه 5 بر یک مغلوب دانیل لیگتی از مجارستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت. در روز اول این رقابت ها رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد، حسن یزدانی در وزن 74 کیلوگرم به مدال نقره رسید و عباس طحان در وزن 97 کیلوگرم و علی رضا قاسمی در وزن 74 کیلوگرم سوم و پنجم شدند.