به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۱/۰۶ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۱۰۰۴۹

مشکلات اقتصادی عامل اصلي رشد طلاق

گروه جامعه: يك عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تأکید بر پیامد‌های منفی گسترش طلاق در جامعه، گفت: به طور قطع تکمیل و توسعه برنامه‌های حمایت از خانواده نقش موثری در کاهش آمار طلاق خواهد داشت.
مشکلات اقتصادی عامل اصلي رشد طلاق
سالار مرادی در گفت و گو با خانه ملت، در مورد علت‌های افزایش طلاق در جامعه، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار منتشر شده مهم‌ترین عامل موثر در طلاق مسائل و مشکلات اقتصادی است. نماینده سنندج در مجلس افزود: اعتیاد و طلاق‌های عاطفی، عوامل بعدی موثر در افزایش طلاق در جامعه است که برای کاستن از میزان جدایی زوجین باید به مرتفع شدن این علت‌ها توجه جدی شود. مرادی در مورد عوامل موثر در پیشگیری از طلاق، تصریح کرد: در گذشته مطرح می‌شد که دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌هایی نظیر طلاق داشته باشند اما امروزه جامعه‌شناسان علل تکمیلی دیگری برای این مسئله مطرح می‌کنند.

وی، تصریح کرد: جای امیدواری دارد سال جدید سالی باشد که با تکمیل و توسعه برنامه‌های حمایت از خانواده، آسیب‌هایی نظیر طلاق به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این نماینده مجلس یادآور شد: دولت دهم نتوانست آن‌چنان که بایسته است در زمینه حمایت از خانواده گام‌های اساسی و بنیادین بردارد و در این میان با پایان عمر دولت در سال ۹۲ امیدواریم خون جدیدی بر رگ‌های حمایت از خانواده ساری و جاری شود و دولت آینده در برنامه‌های خود اهتمام جدی به حل مسائل ریشه‌ای که موجب طلاق در جامعه می‌شوند، داشته باشد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر پیامد‌های منفی طلاق در جامعه گفت: فرزندان طلاق بزرگترین پیامد‌های منفی جدایی زوجین محسوب می‌شوند که در آینده مشکلات جدی را با خود به جامعه منتقل خواهند کرد.

۱۳۹۲/۰۱/۰۶ ۱۹:۰۸
فقر از هر دری که وارد بشه ایمان از در دیگه خارج میشه. (36324)