به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۱۰۰۵۰۴
معاون سازمان نظام پرستاری خبر داد

گامی به جلو برای تحقق ام‌المطالبات پرستاران

گروه جامعه: معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری از تشکیل دومین جلسه کارگروه شورای عالی بیمه در خصوص اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری خبر داد.
گامی به جلو برای تحقق ام‌المطالبات پرستاران

ابوالفضل جاریانی  ضمن اشاره به روند مثبت اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، افزود: در دومین جلسه کارگروه شورای عالی بیمه در خصوص اجرایی شدن این قانون که نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاری، وزارت رفاه و دبیرخانه شورای عالی بیمه حضور داشتند، در خصوص بسته‌های خدمتی و نحوه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به صورت کلی و همچنین خدمات پرستاری در منزل بحث‌های کارشناسی صورت گرفته است و جلسات آتی در این هفته تشکیل خواهد شد.وی ابراز امیدواری کرد: در این جلسات، وزارتخانه‌های رفاه و بهداشت و سازمان نظام پرستاری طبق قانون درصدد هستند که بررسی تعرفه گذاری را در دستور کار قرار دهند و هرچه سریع‌تر تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تصویب و جهت اجرایی شدن آن اقدام شود.

 

جاریانی همچنین به تصویب این قانون از تیرماه سال 86 اشاره کرد و گفت: برای اجرایی شدن این قانون شش ماه فرصت داده شده بود تا یک کارگروه متشکل از این سه مرجع تشکیل شود و نهایتا مباحث در هیئت دولت تصویب و ابلاغ شود. این کارگروه تشکیل نشده بود و در هر دولتی فراز و نشیب‌هایی داشت و نهایتا این کارگروه در دولت یازدهم تشکیل شد.وی افزود: در همین راستا از هفته پیش با حضور رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه، آقای جهانگیری، جلساتی تشکیل شد و صحبت‌های کارشناسی در خصوص ضرورت اجرای این قانون که می‌تواند برای بیماران منافعی داشته باشد نیز صورت گرفت. همچنین بحث عدالت در پرداخت، کاهش پرداختی از جیب بیماران، پرستاری در منزل و خدمات مشاوره‌ای نیز در این بسته‌ها دیده شده است. امیدواریم پرستاران شاهد باشند تعرفه‌گذاری یک بار برای همیشه تمام شود و منافع این قانون شامل حال پرستاران، بیماران و نظام سلامت شود.

 

معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری همچنین تاکید کرد: نظام پرستاری پیگیر این مطالبه به حق پرستاران است؛ چرا که این قانون ام‌المطالبات جامعه پرستاری است و امیدواریم در بهمن ماه به عنوان یک گام مثبت برای اجرایی شدن آن برداریم.

مرجع : ایسنا