به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۱۰۰۶۵۹
راهروهای بهارستان و فیلم های تبلیغاتی نمایندگان

آخرین روزهای مجلس نهم و بازار داغ عکس

گروه سیاسی: در آخرین روزهای کاری مجلس پیش از آغاز رقابت‌های انتخاباتی، حال و هوای بهارستان هم تحت تاثیر این شرایط قرار داشت؛ از نطق‌های آتشین عده‌ای از نمایندگان گرفته تا نطق‌های خداحافظی یکی دو نماینده که برای مجلسِ دهم داوطلب نشده‌اند، تعداد زیادِ تذکرات شفاهی هم که گاه از 20 تذکر در یک روز کاری می‌گذشت و بر خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس بعد از ساعت 12 ظهر هم ادامه پیدا می‌کرد هم از حاشیه‌های دیگر این روزهای مجلس بود.
آخرین روزهای مجلس نهم و بازار داغ عکس
البته لوایح و طرح‌هایی هم که در دستور کار نمایندگان قرار داشتند این‌روزها سریع‌تر از همیشه رای‌گیری می‌شد؛ همچنین تعداد نشست‌های خبری نمایندگان در هفته آخرِ مجلس افزایش پیدا کرده بود و بسیاری از نمایندگان، به خصوص در روز پایانی جلسات علنی مشتاق بودند تا در جمعِ خبرنگاران حاضر شوند و در مورد سوژه‌های مختلف خبری اظهار نظر کنند. در کنارِ همه این موارد،‌ در چند هفته اخیر، تعداد مهمانانِ نمایندگان در جلسه علنی به طور مشخصی از همه روزهای کاری نمایندگان در ماه‌های گذشته بیشتر بود. این مهمانان، طیف وسیعی از کارمندان، کارگران، معلمان و حتی دانش‌آموزان شهرهای مختلف کشور را شامل می‌شدند و اغلب برای صرف نهار، مهمان مجلس شورای اسلامی بودند.

اما بازار عکس‌های یادگاری و فیلم‌های تبلیغاتی هم در بهارستان داغ بود. بسیاری از نمایندگان در جایگاه خبرنگاران که نمای کاملی از صحن علنی مجلس دارد،‌ حاضر می‌شدند و با "بهارستان" عکس یادگاری می‌گرفتند. البته به گفته‌ی عکاسان خبری مجلس، نورِ موجود در این فضا برای عکاسی تبلیغاتی مناسب نیست و نمایندگان برای گرفتن عکس پوسترهای تبلیغاتی خود حتما باید در آتلیه مخصوص عکاسی حضور پیدا کنند.

عکس‌های موبایلی نمایندگان در صحن علنی مجلس هم این‌روزها زیاد به چشم می‌خورد؛ نمایندگان در جمع‌های چندنفره از هم عکس یادگاری و یا سلفی می‌گرفتند. کسانی هم که در جایگاه ناطقان حاضر می‌شدند از سایر همکاران خود می‌خواستند تا تصویر آنها هنگام ارائه نطق را با موبایل یا تبلت ثبت کنند؛ نکته قابل توجه هم ژست‌های مخصوص نمایندگان در جایگاه ناطقان برای عکس گرفتن بود.

مساله دیگری که این روزها در صحن علنی مجلس بیشتر به چشم می‌خورد این بود که تعداد بیشتری از نمایندگان با لباس‌های محلی خود در جلسات مجلس حاضر می‌شدند. برخی از نمایندگان از جمله بیشتر نمایندگان استان سیستان و بلوچستان از ابتدای مجلس نهم با پوششِ سنتی خود به بهارستان آمدند و این رویه را تغییر ندادند اما تعداد دیگری از خانه‌ی ملتی‌ها گاه به گاه لباس محلی می‌پوشیدند اما در روزهای اخیر تعداد بیشتری از نمایندگان با لباس محلی در مجلس تردد می‌کردند.

مساله‌ای که گاه نظم کارِ خبرنگارانِ پارلمانی را به هم می‌زد، حضور گروه‌های فیلمبرداری برای تهیه فیلم‌های تبلیغاتی نمایندگان بود. تعدادی از داوطلبان نمایندگی در هفته‌های اخیر به مجلس می‌آمدند تا با استفاده از فضای بهارستان، فیلم تبلیغاتی خود را آماده کنند. نماهایی از ورودِ این داوطلبان به داخل صحن مجلس، نگاه‌های خیره به دوردست و قدم زدن در فضای مجلس با ژستی متفکر و دوراندیشانه، از جمله پلان‌های مشترکی بود که تقریبا تمام دوربین‌های تبلیغاتی ثبت کردند.

مصاحبه با خبرنگاران و سایر نمایندگان هم بخش‌ دیگری از فیلم‌ تبلیغاتی نمایندگان فعلی را تشکیل می‌داد؛ افرادی دوربین به دست در راهروی مجلس و جایگاه خبرنگاران از نمایندگان و اصحاب رسانه می‌خواستند در مورد ویژگی‌های یک نماینده خاص توضیح دهند و خصایص او را برشمرند. حالا مجلس سه هفته تعطیل شده و بهارستان تا برگزاری انتخاباتِ هفتم اسفندماه روزهای آرامی را سپری می‌کند اما داوطلبان مجلس، شور و هیجان انتخابات را به حوزه‌های انتخابیه می‌برند تا مردم درباره‌ی ساکنانِ چهار سال آینده‌ی صندلی‌های سبزرنگ بهارستان تصمیم‌گیری کنند.
مرجع : ایسنا