به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۱۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۱۰۰۷۱۴

دهها هزار آواره سوری با فرار از حلب پشت مرزهای ترکیه تجمع کردند

گروه بين‌الملل: به دنبال ادامه پیشروی نیروهای دولتی سوریه در اطراف حلب، یک نهاد خیریه ترکیه اعلام کرد حدود ۵۰ هزار آواره سوری که از جنگ در این مناطق فرار کرده اند، در نزدیکی یک گذرگاه مرزی با ترکیه تجمع کرده و منتظر ورود به این کشور هستند.
دهها هزار آواره سوری با فرار از حلب پشت مرزهای ترکیه تجمع کردند
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرکان نرگس، از موسسه خیریه اسلامی «ای اچ اچ» گفت: موج آوارگان سوری به سمت گذرگاه مرزی «باب السلام» از روز پنجشنبه شروع شده است. وی اضافه کرد که‌ این موسسه خیریه ۱۰ اردوگاه موقت در نزدیکی مرز و در داخل خاک سوریه برای این آوارگان ایجاد کرده است. طبق این گزارش، مرز ترکیه در روز جمعه بسته بود و مشخص نیست که آیا آوارگان سوری اجازه خواهند یافت که از مرز عبور کنند و وارد خاک ترکیه شوند.

پیشتر دولت ترکیه گفته بود که حدود ۱۰ هزار نفر در نوار مرزی سوریه با آن کشور تجمع کرده و حدود ۷۰ هزار نفر دیگر درحال حرکت به سمت مرز هستند. در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده که دولت آمریکا در حال تصمیم گیری برای ارسال کمک‌های غذایی و دارویی از طریق هوا برای صد‌ها هزار سوری تحت محاصره نیروهای دولتی است. مقام‌های دولت آمریکا گفته اند ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق هوا هنوز تصویب نشده است، اما این کشور پیشتر در شمال سوریه و عراق از طریق هوا کمک ارسال کرده است. دولت سوریه از محاصر دارویی و غذایی شهرها به عنوان ابزاری برای شکستن مقاومت گروههای نظامی مخالف استفاده می کند. از آغاز جنگ داخلی پنج ساله سوریه تا کنون دستکم ۲۵۰ هزار نفر کشته شده و میلیون‌های نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.