به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۱۰۰۷۲۰

دیدارهای روز جمعه ظریف در لندن

گروه سیاسی: محمد جواد ظریف که برای شرکت در اجلاس کمک‌کنندگان به سوریه به لندن سفر کرده روز جمعه با تعدادی از مقامات انگلیس دیدار کرد.
دیدارهای روز جمعه ظریف در لندن
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با جورج اوزبورن وزیر خزانه داری انگلیس ضمن اشاره به اجرایی شدن برجام و عمل کشورمان به تعهدات خود خواستار حل و فصل برخی مشکلات در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی، بانکی و مالی بین دو کشور شد.اوزبورن نیز ضمن تایید ضرورت حل و فصل مشکلات تاکید کرد: انگلیس کاملا به تعهدات خود در خصوص اجرای برجام عمل و از تمام ابزارهای لازم در این راستا استفاده می کند.وی همچنین از اقدامات انجام پذیرفته برای حل و فصل مشکلات بانک های ایرانی مستقر در لندن خبر داد.

 

 

حضور ظریف در نشست مشترک دو اندیشکده مطالعات سیاست خارجی انگلیس

 

وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در نشست مشترک اعضای اندیشکده های شورای اروپایی روابط خارجی و موسسه خدمات متحد سلطنتی حضور یافت.ظریف در این جلسه به تشریح نقطه نظرات و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسایل سیاست خارجی و تحولات منطقه ای پرداخت.

 

 

 

دیدار ظریف با مشاور امنیت ملی انگلیس

 

محمد جواد ظریف با مارک لایل گرانت مشاور امنیت ملی انگلیس در محل دفتر نخست وزیری این کشور دیدار کرد.در این دیدار طرفین در خصوص مسایل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

 

 

 

دیدار ظریف با رهبر حزب کارگر انگلیس

 

محمد جواد ظریف با جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس دیدار کرد.در این ملاقات طرفین پیرامون مناسبات فیمابین دو کشور و توسعه همکاری های پارلمانی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

 

 

دیدار وزیر امور خارجه با مدیران شرکت‌ها و فعالان اقتصادی در لندن

 

وزیر امور خارجه کشورمان در ضیافت وزیر مشاور تجارت و سرمایه گذاری انگلیس و نماینده تجاری این کشور برای ایران که با حضور تعدادی از مدیران شرکت های انگلیسی و اروپایی برگزار شد ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای برجام و عمل طرفین به تعهدات خود، زمینه های توسعه همکاری های فیمابین را تشریح و خواستار حضور این شرکت ها در بازار فن آوری و سرمایه گذاری کشورمان شد.در این دیدار به سؤالات مدیران شرکت هائی همچون رولزرویس، ایرباس، شل، بی واتر و.... در خصوص زمینه های همکاری های اقتصادی با کشورمان پاسخ های مقتضی ارایه شد.

مرجع : ایسنا