به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۱۰۰۷۳۷

سهم 46درصدی مصباح در لیست اصولگرایان

گروه سیاسی: حزب موتلفه در قبال دریافت سه سهم از لیست ائتلاف اصولگرایان تهران،مابقی زمین را به پایداری،ایثارگران و رهپویان واگذار کرده است.
سهم 46درصدی مصباح در لیست اصولگرایان
به گزارش خبرآنلاین به نقل از کانال تلگرامی روزنامه ایران، به رغم آنکه غلامعلی حداد عادل رئیس ائتلاف اصولگرایان امروز تاکید کرد که لیست نهایی اصولگرایان سه روز دیگر منتشر می شود اما منابع نزدیک به این جناح اسامی داوطلبانی که تاکنون در جلسات این ائتلاف به عنوان سهمیه حوزه تهران اصولگرایان تعیین شده اند را علنی کردند صفحه تلگرام وابسته به حزب تازه تاسیس پیشرفت و عدالت (وابسته به قالیباف) ضمن انتشار این لیست، ناراحتی شدید خود را از این ترکیب ابراز کرد.

در حالی که محسن رضایی و محمد باقر قالیباف با ارسال نماینده خود به جلسات ائتلاف (روح الامینی و مهدی ذاکری) ائتلاف تحت رهبری حداد عادل را یاری کردند اما حتی یک نفر نیز از لیست تهران به آنها تعلق نگرفته است فقط در لیست ذخیره ها(بعد از عدد 30) نام حسین مظفر از افراد نزدیک به قالیباف آمده است ترکیب لیست حاضر نشان می دهد که سهم لیست تهران بین سه ضلع تقسیم شده وحزب موتلفه در این مذاکرات در قبال دریافت سه سهم، مابقی زمین را به پایداری و جمعیت ایثارگران و رهپویان (که این بار با عنوان تحول خواه آمده اند) واگذار نموده است.

جالب است که دو تشکیلات معتبر روحانی یعنی جامعه روحانیت و جامعه مدرسین فقط شش درصد سهم دارند در حالی که تشکیلات منتسب به آیت الله مصباح ٤٦ درصد. این نوع توزیع سهم کاندیداتوری امروز با واکنش رسانه هاو ارگانهای اصولگرا مواجه شد تا جایی که برخی از سایت ها نزدیک به جامعه روحانیت نسبت به حضور افراد تندروها هشدار دادند.