به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۱۰۰۷۳۹
انتظارها از سردار رضایی بالاست

ما زیاران چشم یاری داشتیم برادرمحسن

گروه سیاسی: سردار محسن رضایی دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جمع خانواده معظم شهدا، ایثارگران و بسیجیان منطقه سه شهر تهران گفته‌اند که: "بعضی می‌گویند رهبری شورایی باشد یا چگونه باشد، شورای نگهبان دست از نظارت بردارد. این حرف‌ها جدایی دین از سیاست است. اگر شورای نگهبان با شجاعت اعمال قانون نکند، جداکردن دین از سیاست است".
ما زیاران چشم یاری داشتیم برادرمحسن
مطلب اول اینکه، اصل اینکه شورایی یا فردی بودن رهبری، موجب جدایی دین از سیاست باشد، قطعا مورد نظر خود سردار هم نیست؛ یعنی از باب جابجایی جملات کنار هم قرار گرفته‌اند وگرنه وقتی ده‌ها مجتهد در مجلس خبرگان در اول انقلاب، شورایی یا فردی بودن رهبری را تصویب می‌کنند، قطعا به دنبال جدایی دین از سیاست نبودند و یا زمانی که مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان پس از رحلت امام، در دفاع از رهبری شورایی سخنرانی نمودند و نزدیک نصف مجلس به شورایی بودن آن رأی دادند، خدایی نکرده قصدشان جدایی دین از سیاست نبود، بلکه با استدلال‌هایی که داشتند شرایط را مناسب برای شورایی می‌دیدند.

دیگر اینکه اگر منظور ایشان و سایرین به آقای هاشمی است، ایشان هرگز نگفته‌اند که باید الان رهبری شورایی باشد و بارها پس از سال 88 و اخیرا بیان نموده‌اند که بهترین فرد در میان علما برای رهبری خود مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند. پس بی‌جهت نباید به سایرین آدرس غلط داد که نه، اینها دیگر رهبری را قبول ندارند و به اسم شورایی به دنبال محدود کردن ایشان هستند و ....

مطلب دوم اینکه، هر کس بخواهد شورای نگهبان و هر مدل دیگر نظارتی قانوني، را نپذیرد و قائل به عدم نظارت باشد، نوعي فرار به جلو و يا قانون گريزي و نه لزوما به دنبال جدایی دین از سیاست کشور است، لکن می‌شود سردار بفرمایند از مسئولین و رجال انقلاب چه کسی گفته که هر بی‌صلاحیتی که مخالف نظام و اسلام است را باید در عرصه انتخابات شرکت داد و مردم خودشان تصمیم بگیرند که رأی بدهند یا نه؟!

این صحیح است که ما به این دوستان اینگونه تهمت بزنیم؟ آیا با این کار به انقلاب و نظام کمک می‌کنیم؟ یعنی هم جواب اعتراض‌شان را ندهیم، و هم اینکه اعتراض‌شان را تحریف کنیم. باید شورای محترم نگهبان که وظیفه‌ای بزرگ در پاسداری از سلامت انتخابات دارد، مردم را مطمئن سازند که نوع رد و عدم ردصلاحیت‌ها، منطقی و صحیح و بنا به فرمایش رهبری طبق مرّ قانون بوده است، چه در مورد آقای رسایی و چه در مورد آقای مطهری، چه در مورد آقای طائب چه در مورد حاج سیدحسن آقا.

و اگر با آدرس غلط دادن ما بجای پاسخ هوشمندانه و صادقانه، این تلقی ایجاد شود که رعایت مر قانون نشده و سلیقه اعمال شده است، کم‌ترین فاجعه‌ای که رخ می‌دهد، بی‌اعتمادی است که بهترین سود از آن را دشمنان قسم‌خورده این انقلاب می‌برند. مردم ما هوشیارند و با دقت مسائل را رصد می‌کنند. رضايي برای ما همیشه حاج محسن، سردار قهرمان جبهه‌هاست، اما خدایی نکرده کلامی نگوییم که علی‌رغم نیت صحیح ما، خلاف حق باشد.
مرجع : انتخاب