به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۱۰۰۷۹۵

وزیر کشور افغانستان استعفا داد

گروه بین الملل: منابع خبری آگاه اعلام کردند، وزیر کشور افغانستان به دنبال وخامت وضعیت امنیتی در ماه‌های اخیر و افزایش انتقاد ها از وی به دلیل عملکردش، استعفا کرده است.
وزیر کشور افغانستان استعفا داد
این منابع خبری اعلام کردند، هنوز مقام‌های ارشد دولت افغانستان استعفای نورالحق علومی، وزیر کشور افعانستان را نپذیرفته‌اند.این یک ضربه دیگر به دولت اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان است که هنوز وزیر دفاع ثابتی ندارد. این استعفا هم‌چنین نشان‌دهنده شکاف های عمیق در دولت وحدت ملی افغانستان است که در آن اشرف غنی، سمت رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، سمت رئیس اجرایی را برعهده دارند. سه منبع خبری دیپلماتیک و دولتی در افغانستان که نامشان را فاش نکردند، گفتند نورالحق علومی، وزیر کشور افغانستان استعفای خود را تحویل داده اما اشرف غنی هنوز در حال بررسی جایگزین وی پیش از پذیرفتن این استعفا است.
 
سید ظفر هاشمی؛ معاون سخنگوی اشرف غنی در پاسخ به اینکه آیا نورالحق علومی استعفا کرده گفت: اجرای اصلاحات در نهادهای دولت افغانستان از جمله وزارت کشور برای افزایش کارآمدی آن‌ها یکی از اولویت های دولت افغانستان بوده است.یک سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز گفت که هنوز نمی تواند این خبر را تائید کند. یک مقام بلند پایه دیگر نیز گفت، با توجه به این که عبدالله عبدالله بوده که علومی را به عنوان وزیر کشور منصوب کرد، اشرف غنی مشغول دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان است و در حال حاضر این دو در حال رایزنی برای معرفی گزینه جایگزین وی هستند.
 
این استعفا در حالی مطرح شده است که مقام‌های افغانستان،‌ پاکستان، آمریکا و چین در حال شرکت در نشستی در پایتخت پاکستان هستند تا زمینه را برای از سرگیری مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان محیا کنند. علومی چندی پیش نیز از طرح یک گروه از نمایندگان پارلمان افغانستان برای رای عدم اعتماد علیه وی سربلند بیرون آمد.
مرجع : ایسنا