به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۱۰۰۹۷۵
ترامپ خودش را نامزدی صریح و ضد نهادگرایی می‌داند.

ترامپ: مسلمانان مرا دوست دارند!

گروه بین الملل: نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیان اظهاراتی مبنی بر اینکه "دست کم 20 دوست مسلمان دارد" درصدد دفاع از خود در برابر اتهاماتی چون گسترش اسلام هراسی برآمد.
ترامپ: مسلمانان مرا دوست دارند!
به نوشته روزنامه تلگراف، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان همواره تکرار می‌کند که "با وجود سیاست‌های تحریک آمیز مسلمانان دوستش دارند" اما وی تاکنون نتوانسته حتی یکی از این دوستداران مسلمانش را نام ببرد. ترامپ حتی در پاسخ اصرارهای خبرنگار تلگراف برای مطرح کردن اسامی حامیانش به این گفته بسنده کرد که "من می‌توانم نام 20 نفر را برای شما بیاورم".

پس از تیراندازی سن برناردینوی کالیفرنیا که طی آن 14 تن به دست حامیان داعش کشته شدند، ترامپ در واکنش به بحران پناهجویان خواهان توقف موقتی ورود مسلمانان به آمریکا شد. این اظهارات ترامپ باعث ناراحتی شرکای تجاری وی در کشورهای عربی شد. در این میان پسر ترامپ نیز سوال تلگراف درباره اسامی دوستان مسلمان پدرش را نتوانست پاسخ دهد و تنها به این بسنده کرد که "پدرم توافقات تجاری متعددی در خاورمیانه داشته است".

ترامپ طی اظهاراتی دیگری مهاجمان مکزیکی را هم "متجاوز" خوانده بود و سخنان توهین آمیزی هم درباره زنان داشته است. در پرده دیگری از هنرنمایی‌های ترامپ، وی در مصاحبه روز گذشته‌اش با تلگراف به درست بودن شیوه شکنجه پرداخته و در توضیح فقط گفت یک روز خواهید دید.
مرجع : ایسنا