به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۰ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۱۰۱۱۱۶

برچسب قیمت از روی کالاها حذف نمی‌شود

گروه اقتصادی: رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مباحث مطرح شده در مورد نبود نظارت بر بازار را غیرکارشناسی دانست و گفت: بحث حذف برچسب قیمت از روی کالا به هیچ وجه مطرح نیست و چنین کاری را غیر قانونی می‌دانیم، مگر اینکه بخواهیم یک طرح جدید را اعمال کنیم.
برچسب قیمت از روی کالاها حذف نمی‌شود
سیدمحمود نوابی در مراسم بهره‌برداری از پنج طرح صنعتی در استان فارس اظهار کرد: این سازمان علاوه بر حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، وظیفه نظارت بر بازار را به عنوان تنها دستگاه حاکمیتی بر عهده دارد اما به هیچ وجه اصرار نداریم که در حوزه توزیع وارد شویم، چرا که این موضوع توسط بازرسان اتاق اصناف انجام می‌شود و این سازمان نقش نظارت عالی و راهبردی دارد.

 

وی، با اشاره به برنامه جدید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در حوزه بازرسی گفت: در دوره مدیریت جدید سازمان یک مهندسی معکوس را شروع کرده‌ایم که بر اساس آن هدف از بازرسی فقط دیدن معایب نیست.

 

وی اضافه کرد: در حوزه بازار ما بنای قیمت‌گذاری نداریم اما بر اساس برخی قوانین ازجمله قانون تعزیرات و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، شهروندان هرگونه شکایتی در این زمینه داشته باشند پیگیری می‌شود.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به تولیدکنندگان داخلی سفارش کرد که از شعار جنس فروخته شده پس گرفته می‌شود، استفاده کنند؛ همانگونه که در خارج جنس فروخته شده را پس می‌گیرند در داخل کشورمان تولید کنندگان باید آنقدر به تولیدات خود اطمینان داشته باشند که در صورت ایجاد نارضایتی در مشتری آن را پس بگیرند.

 

وی، در مورد اعمال اصلاحاتی در آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: این آیین‌نامه که در سال 1389 نوشته شده بود، نقص‌هایی داشت و از این رو اصلاحاتی در آن اعمال شد که در صورت ابلاغ از سوی دولت، موارد بسیار خوبی در حوزه حمایت از حقوق مصرف کننده در حوزه خودرو در آن لحاظ شده است.

 

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی باید در کنار عرضه کالا به بازار داخل، به مقوله صادرات هم توجه داشته باشند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در سخنانی گفت: به مناسبت ایام دهه فجر تعداد 16 طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بیش از 413 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

 

علی همتی با بیان اینکه طرح‌های افتتاح شده 287 نفر را شاغل کرده است، گفت: این طرح‌ها در شهرستان‌های شیراز، لارستان، کازرون، سپیدان، خرمبید و لامرد اجرا شده است.

 

انتهای پیام

مرجع : ایسنا