به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۱ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۰۱۱۵۶

اعدام رئیس ستادارتش کره‌شمالی

گروه بین الملل: یک منبع آگاه در امور مربوط به کره شمالی با اعلام این خبر گفت: اعدام رئیس ستاد مشترک ارتش کره شمالی به اتهام فساد و مسائل دیگر و در روزهای اخیر صورت گرفته است.
اعدام رئیس ستادارتش کره‌شمالی
آنگونه که خبرگزاری یونهاپ به نقل از این منبع آگاه خبر داده، از دیگر اتهامات ژنرال ری یونگ گیل، رئیس ستاد کل ارتش آزادیبخش خلق کره شمالی سوء استفاده از امکانات دولتی برای پیگیری منافع شخصی و خانوادگی بوده است. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سخنانی که چند روز قبل از سوی رسانه های دولتی این کشور بازتاب داده شد، بر لزوم مقابله جدی با فساد دولتی و هماهنگ تاکید کرده بود. دراین میان برخی رسانه های منطقه به ویژه رسانه های کره جنوبی، این اظهارات عالی ترین مقام کره شمالی را به منزله اذعان وی به وجود فساد در ساختار دولت این کشور و حتی ریشه دار بودن این پدیده در «پیونگ یانگ» توصیف کردند.

ازسوی دیگر خبرگزاری دولتی کره شمالی«کی.سی.ان.ای» خبرداده بود که رهبر این کشور در جریان نشستی که در پیونگ یانگ برگزار شده، بر لزوم «رسیدگی فوری» به مباحثی که ازاهمیت قابل توجهی برخوردار بوده تاکید کرده است. به گفته این منبع رسمی دولت کره شمالی، در این نشست مسائلی ازجمله شیوه های پیگیری امور در ساختار اداری کره شمالی، سوء استفاده از قدرت و بروکراسی آشکار در نهادهای زیر نظر حزب کمونیست کره شمالی از جمله مواردی بوده که مورد انتقاد صریح رهبر این کشور قرار گرفته است. پیش از این برخی منابع خبری از آغاز روند مبارزه با فساد دولتی در کره شمالی خبر داده بودند.
مرجع : ایرنا