به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۲ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۱۰۱۱۷۸

فابيوس: تعلل آمریکا، فرصت‌طلبی‌روسیه

گروه بين‌الملل: انتقادها از حملات هوایی روسیه در سوريه روز به روز بیشتر می‌شود و مسئول عملیات کمک‌رسانی سازمان ملل متحد هم از روسیه خواست که بمباران‌های خود را قطع کند.
فابيوس: تعلل آمریکا، فرصت‌طلبی‌روسیه
رجب طیب اردوغان سازمان ملل را مورد انتقاد تند قرار داد و گفت: "ترکیه سه میلیون پناهنده را پذیرفته، اما سازمان ملل چه کاری کرده و به چه دردی می‌خورد؟"احمد داوود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه نیز گفت: «کسانی که از ترکیه می‌خواهند که مرزهایش را به روی پناهجویان باز کند، متظاهر و دورو هستند زیرا در مقابل روسیه سکوت کرده‌اند»

انتقاد شدید فابیوس از سیاست اوباما

لوران فابیوس، وزیر امورخارجه فرانسه هم سیاست دولت آمریکا در قبال بحران سوریه را به باد انتقاد گرفت و گفت: سیاست مبهم دولت آمریکا باعث وخامت اوضاع سوریه شده است. فابیوس گفت: وقتی شما به قساوت اسد و همدستی روسیه با وی، ابهام در سیاست آمریکا را هم اضافه کنید، متوجه صحنه دردناکی که در حلب می‌گذرد، می‌شوید. وی ادامه داد: ابهام در سیاست آمریکا در خدمت بدتر کردن اوضاع سوریه بوده است. حرف‌هایی زده می‌شود، اما عمل چیز دیگری است. روسیه و  ایران هم متوجه این موضوع شده‌اند. فابیوس گفت: انتظار ندارد باراک اوباما در ماههای آینده تغییری در موضع خود بدهد.