به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۲ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۱۰۱۲۲۴
رضایی:سیاست امروز دشمنان نفوذ از داخل است

می‌خواهند بساط شورای نگهبان جمع شود

گروه سیاسی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن به‌دنبال فشار از بیرون و نفوذ از داخل است، گفت: دشمنان می‌خواهند بساط شورای نگهبان در کشور جمع شود تا بتوانند آدم‌های خود را وارد مجلس کنند.
می‌خواهند بساط شورای نگهبان جمع شود
محسن رضایی در جمع شرکت کنندگان مراسم 22 بهمن اراک که درمصلی بیت المقدس اراک در حال برگزاری است بااشاره به یوم الله 22 بهمن اظهار داشت: از خدا می‌خواهیم ملت ایران را در همه امور همچون حماسه 22 بهمن ماه 1357 سرافراز گرداند. وی افزود:استان مرکزی قطعه‌ای از فرهنگ جمهوری اسلامی است و در اهدای شهدا نیز یک تاثیر و یک جریان در تاریخ انقلاب بوده و در طول انقلاب نیز نقش مهمی ایفا کرد. رضایی تصریح کرد: امام خمینی(ره) انقلاب را تقدیم نظام کرد که تاثیر به سزایی در جامعه داشته و سبب شد عقب ماندگی و فساد را از کشور بزداید.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به دستاوردهای استان مرکزی گفت: استان مرکزی شهدای بسیاری را در طول انقلاب تقدیم کرده تا پرچم انقلاب را استوار نگه دارد. وی افزود:در استان مرکزی، سپاه روح الله از طریق زمینی و مهندسی رزمی اعزام نیروهای فراوانی حتی به لشکرهای دیگر را داشته به طوری که 6000 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است. رضایی بیان داشت: دستاوردهای استان مرکزی در دوران انقلاب بسیار زیاد بوده و استان‌های دیگر نیز همین طور بوده و حتی کارهای بزرگ تری را انجام داده اند.

دبیرتشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن به دنبال این است که با فشارهای بیرونی به جمهوری اسلامی به داخل ایران نفوذ کند. رضایی با اشاره به حماسه حضور مردم در یوم الله 22 بهمن بیان داشت: امروز برای همایش حماسه حضور مردم بیش از چهار هزار خبرنگار به ایران آمده‌اند که از این حماسه بزرگ فیلم، مصاحبه و گزارش تهیه کنند و آن را در دنیا انتشار دهند. وی ادامه داد: سوالی که برای آنها پیش آمده این است که علت جدا نشدن مردم از این انقلاب و نظام چیست و سوالی دیگری که مطرح است این است که این انقلاب با وجود اینکه تنها انقلابی است که دشمنان آن از اول تاکنون وجود دارند و برای از بین بردن و از میان برداشتن آن دست به هر اقدامی مانند انفجار، ترور، کودتا و برپا کردن جنگ زده‌اند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هرچند که دشمنان شکست خورده این میدان هستند وهمچنین ایجاد گروهک‌های تکفیری رفتارهای خصمانه آل سعود و تحریم‌های ناجوانمردانه از اقدامات دیگر این دشمنان است و باید سوال کرد چرا این اقدامات را انجام می‌دهند و از آن دست بردار نیستند. رضایی عنوان کرد: ملت ایران 37 سال پای نظامش ایستاده و برای حفظ آن ارزشمندترین چیزها حتی بهترین فرزندانش را هدیه کرده که اگر به حضور حماسی مردم توجه کنیم پاسخ آن را در می‌یابیم.

ملت ایران با بصیرت و آگاهی از ارزش‌ها پای انقلاب ایستاده است
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور حماسی مردم ایران پای آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را شناخته و پای آن ایستاده اند، چراکه در تاریخ انقلاب هویت و ارزش‌ها را همان هویت و ارزش خود می‌دانند و آرزوهای از دست رفته خود را دردوران قاجار و پهلوی درنظام جمهوری، امام(ره) و رهبر انقلاب می‌بینند.وی افزود: مردم ایران جبران شکست در دوره پهلوی را در امنیت، صلابت و اقتدار موجود در چهره جمهوری‌اسلامی می‌بینند، مردم به انقلاب ودستاورهای آن که نگاه می‌کنند تمام آرمان‌ها و آرزوهای خود را می‌بینند و بنابراین هرجایی تخریب و مشکلی را مشاهده کنند سینه خود را در مقابل این آماج مشکلات قرار می‌دهند.

رضایی تصریح کرد: آرزوی مردم ایران این بود رهبران و سران حکومتشان متدین و امین باشند چراکه ملت ایران به شاهان مضطرب و خائن اعتماد نکردند، این در حالی است که ملت ایران به سبب دلسوزی، پایبندی به مردم انقلاب و رهبران خود ایمان و اعتماد راسخ دارند و در این راه با تمام وجود ایستاده‌اند و از آن پاسداری می‌کنند. دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: مشارکت عمومی در 37 سال گذشته برخلاف استبداد در حکومت شاهان و آزادی مشروطه می‌بینند و فضای مشارکت‌ها را باز می‌بینند و به نظام خود ایمان و اعتقاد دینی دارند و دریافته‌اند کشورمان دارای آزادی و مشارکت عمومی مردم است.

رضایی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی، امریکا و اسرائیل بدانند ملت ایران بعد از صدها سال، انقلابی از جنس مردم و پایبند به اصول دینی را به دست آورده که دین و سیاست آن همراه و کنار یکدیگرند و در این مسیر ملت مسلمان ایران اسلامی مستحکم پای نظام و انقلاب خود ایستاده هرچند دشمن به دنبال جداساختن دین از سیاست در ایران اسلامی است. دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به دشمنی دشمنان انقلاب‌اسلامی با رهبری انقلاب‌اسلامی گفت: امروز اگر دشمنی دشمنان با جایگاه رهبری را می‌بینیم به آن سبب است که رهبر معظم انقلاب اسلامی مستحکم و بااقتدار پای این کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده و اجازه نمی‌دهند که دین از سیاست جدا شود.

دشمن به دنبال تامین منافع از راه نفوذ در مجلس و دولت است
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی گفت: دشمنان می‌خواهند بساط شورای نگهبان در کشور جمع شود تا بتوانند آدم‌های خود را وارد مجلس کنند و اگر بحثی از مشارکت مردمی می‌کنند به دنبال مشارکتی در راستای منافع خود و جداساختن مردم و سیاست از دین و دینداری هستند.

رضایی ادامه داد: دشمن با سپاه پاسداران مشکل اساسی دارد و به دنبال ضربه زدن به آن هستند و به دنبال تبدیل آن به گارد ارتش به مانند دوره شاهنشاهی است چراکه امروز سپاه پاسداران بااقتدار در مقابل دشمنان ایستاده و هیچ وادادگی دربرابر دشمنان ندارد. وی بیان کرد: اگر رهبری نظام نباشد همان جریان قاجار و پهلوی مستقر می‌شودحتی اگر اسم نظام جمهوری اسلامی باشد، چراکه اسم مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد هویت وماهیت نظام است بنابراین دشمن به دنبال ضربه به رهبری، سپاه و مشارکت مردمی است که سه ضلع قدرتمند انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به مجاهدت سرداران سپاه گفت: امروزه سرداران سپاه پاسداران در سوریه و عراق و تا مرزهای داخلی درحال مجاهدت هستند هرچند که در آن کشورها کار مشورتی می‌کنند که همین حضور و اقتدار سبب شده دشمن در برابر جبهه اسلامی هیچ اقدامی از پیش نبرد. وی ادامه داد: به طور قطع هرجا به ما فشار آوردند از فشارها فرصت ساختیم همان‌طور که جنگ فرصت ایجاد کرد تا امروز به قدرت و موشک‌های دوربرد دست پیدا کنیم.

امروزه باید فرصت ها را مغتنم بشماریم
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت تهدیدها به فرصت گفت: ما در زمان جنگ از تهدیدهای دشمن فرصت ساختیم همان‌طور که مردم در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کردند و تحریم‌ها با شکست روبرو شد واین تجربه‌ای بود که مردم متوجه شدند از تحدیدها می‌توانند فرصتی ایجاد کرده و در عرصه‌های گوناگون جلو بیافتیم. رضایی بیان داشت: وظیفه اصلی امروز کشور شناخت تهدیدها و تبدیل آن به فرصت برای پیشرفت و توسعه است که قطعا باید مورد دقت نظر مردم و مسئولان و برنامه ریزان کشور قرار گیرد.

سیاست امروز دشمنان فشار از بیرون و نفوذ از داخل است
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سیاست دشمنان اسلام برای ضربه‌زدن به جمهوری‌اسلامی‌ایران گفت: دشمنان از کارهای گذشته علیه ایران اسلامی نا امید شده‌اند و به دنبال آن هستند تا از بیرون به نظام جمهوری‌اسلامی فشار آورده و با یک دست در داخل پروژه نفوذ را دنبال کنند. وی ادامه داد: دشمنان به دنبال آن هستند که با یک دست از بیرون فشار وارد کرده و کشورمان را تهدید کنند و با دستی در داخل در کشور نفوذ کرده و بگویند در مقابل فشار کمکتان می‌کنیم. رضایی عنوان کرد: برنامه امروز دشمن این است تا با کمک سعودی‌ها و با پشتیبانی ترکیه دست و پای ایران را جمع کنند که اگر رژیم صهیونیستی خواست به لبنان و فلسطین و سوریه حمله کنند نتوانیم جلوی آن را بگیریم.

دشمن توطئه کاهش قیمت نفت را رقم زده است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توطئه اقتصادی دشمنان خاطرنشان کرد: مسئله دوم موضوع قیمت نفت است که دشمن به دنبال ایجاد توظئه اقتصادی با کاهش قیمت نفت در دنیاست. رضایی اضافه کرد: امروزه حتی آب از نفت نیز گران‌تر است و در برخی کشورها نفت را می‌دهند تا آب تهیه کنند و این مشکلی است که دشمن به‌دنبال کارشکنی اقتصادی برای ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باکاهش قیمت نفت هستند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام باپیش‌بینی وضعیت قیمت نفت در دنیا نیز گفت: قیمت نفت نمی‌تواند 2یا3سال دیگر به همین صورت بماند و باید برای خنثی کردن این توطئه برنامه‌ریزی کرد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به نفوذ داخلی دشمن گفت: در داخل نیز امروز می‌بینیم خارجی‌ها سراسیمه به ایران هیئت‌های مختلف می‌فرستند، خبرنگاران و توریست‌هایشان به ایران می‌آیند که البته ما مخالف این موضوع نیستیم اما نکته مهمی که وجود دارد این است که مجموعه اقدامات آنها چه موضوعی را دنبال می‌کند.

رضایی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت، محیط زیست و دیگر حوزه‌ها موضوع خوب و قابل قبولی است اما اینکه پشت پرده اهداف انها چیست امری مهم و قابل توجه به شمار می‌رود. وی افزود: امریکایی‌ها 37سال تلاش کردند تا ما را در دنیا منزوی کنند و موفق نشدند و به‌طور قطع اگر می‌توانستند ما را زمین‌گیر کنند حتما محاصره را ادامه می‌دادند اما دشمن فرار به جلوکرد.

اقتصاد برای توسعه و پیشرفت نیازمند برنامه است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باتاکید براینکه ماباید تصمیم‌گیر در بحث سرمایه‌گذاری و تکنولوژی باشیم گفت: ما در کشور از ورود سرمایه‌گذار و تکنولوژی استقبال می‌کنیم اما اینکه چه کسی انتخاب‌گر باشد باید ما باشیم نه خارجی‌ها و ما باید انتخاب کنیم چه تکنولوژی وارد کشور شود یا در کدام حوزه سرمایه‌گذاری صورت پذیرد نه اینکه طرف خارجی این موضوعات را برای ما تعیین تکلیف کند.

رضایی ادامه داد: پس دولت و دولتمردان نباید در این زمینه دست پاچه شوند و خود را گم کنند بلکه وزارتخانه‌ها، دولت و مسئولان باید با صبر و حوصله مسائل را بررسی کنند. وی افزود: ما باید برای برای این موضوع برنامه داشته و خود تعیین‌کننده موضوعات باشیم مگر آن‌که اعلام کنیم هیچ برنامه‌ای نداریم که البته اقتصاد برنامه می‌خواهد و هیچ کار اقتصادی بدون برنامه و چشم‌انداز به ثمر نمی‌نشیند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: در انتخابات مجلس آینده نیز باید مراقب بود و نباید دست پاچه شویم چراکه این ماهستیم که انتخاب می‌کنیم چه کسی و اندیشه‌ای وارد مجلس شود. رضایی افزود: در بررسی مسائل پیش‌رو، مجلس نیز نقش مهمی برعهده دارد و البته از یکسو می‌تواند همکار و همراه با دولت باشد که این یعنی هم می‌تواند به دولت کمک کند و هم مراقبت لازم را داشته باشند.

در تجارت با دنیا باید توازن رعایت شود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برضرورت ایجاد توازن در مسائل اقتصادی گفت: توازن در تجارت امری مهم و قابل توجه است و باید در تجارت با کشورهای دنیا این توازن را رعایت کنیم و همه داشته خود را در سبد یک کشور نگذاریم. وی افزود: شاید فرانسه تکنولوژی داشته باشد اما نباید تمام تجارت خود را معطوف به آن کنیم چراکه در مقابل کشوری مانند چین دارای سرمایه بالایی است به‌طوریکه دولت امریکا برای فرار از شکست‌های اقتصادی از این سرمایه چینی‌ها بهره گرفته‌اند. رضایی خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم این توازن را در تجارت رعایت کنیم و همه دادوستد خود را معطوف به کشور واحد سازیم همان اقتصاد و وضعیت پهلوی و قاجاری در کشور رخ می‌دهد.

باید انسجام و وحدت ملی را در کشور تقویت کنیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به ضرورت حفظ وحدت و انسجام ملی در کشور گفت: اگر می‌خواهیم در چندسال آینده در برابر تهدیدات و کارشکنی‌های دشمن بایستیم باید انسجام داشته باشیم و این درحالی‌است که تجربه نشان داده که وحدت و انسجام بدون محوریت رهبری و برادری در کشور امکان‌پذیر نیست. وی افزود: ما در ادامه راهمان با خطراتی روبرو هستیم که باید در این مسیر سخت و طولانی انسجام خود را حفظ کنیم که به طور قطع رهبری، قانون و اسلام و ارزشهای اسلامی محور اصلی این انسجام و وحدت و همان حبل الهی است.

رضایی اضافه کرد: البته مردم باحضور همیشگی خود این انسجام را نشان دادند و طرف صحبت من بیشتر مسئولان نظام است که باید با مردم باشیم و هرچیز که قانون تصمیم گرفت و اگر مصلحتی را رهبری معظم انقلاب اسلامی تدبیر فرمودند رعایت کنیم. وی ادامه داد: البته باید ارزشهای انقلاب اسلامی بازسازی شود، برادری‌ها، فداکاری‌های انقلاب اسلامی باید احیا شود چراکه در 4سال آینده با توطئه‌های دشمنان روبرو هستیم که نیازمند وحدت و همدلی و انسجام هستیم.

روحانیت و مرجعیت شبکه ارزشمند ولایت در کشورند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روحانیت و مرجعیت را درکشور مهم و رازشمند برشمرد و گفت: روحانیت و مرجعیت شبکه مهم، ارزشمند رهبری در کشور هستند و نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌های کشور نقاط قوت و تکیه‌گاه مستحکم انقلاب به شمار می‌روند. وی اضافه کرد: فراز و نشیب‌هایی بوده و هست اما آنچه مهم و لازم است، انسجام و وحدتی است که در 4سال آینده و در مواجهه باخطرات و تهدیدات پیش‌رو به آن نیاز داریم.

رضایی ادامه داد: البته قدرت ایران اسلامی بالاست و اطمینان بخش است، از سوی دیگر آمریکایی‌ها بامشکلات و سردرگمی بسیاری مواجهند به‌طوری که در جبهه النصره کامل شکست خورده‌اند، داعش رو به زوال و نابودی است و اکنون نیز دست به دامان آل‌سعودند تا پیاده نظام‌هایش را وارد میدان جنگ کند و خود نیز معترفند آل‌سعود هیچ کاری برای رفع مشکلات امریکایی‌ها نمی‌تواند از پیش ببرد. وی اضافه کرد: در پایان به گروه‌های سیاسی و جریانات سیاسی می‌گوییم فتنه، دعوا و دردسر را کنار گذاشته و دنبال آنها نباشند بلکه وارد میدان شده و برای انسجام و وحدت در کشور تلاش کنند.
مرجع : انتخاب