به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۳ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب : ۱۰۱۲۴۵
فرانسوا اولاند: بشار اسد باید برود

سوروس: روسیه از داعش خطرناکتر است

گروه بين‌الملل: رئیس‌جمهور فرانسه در میانه برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، پیش‌شرط قدیمی برخی از غربی‌ها را تکرار کرد و گفت که «بشار اسد باید برود.»
به گزارش فارس، بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» امروز با طرح درخواست قدیمی غرب که حتی آمریکا هم اخیراً تا حدودی از آن پا پس کشیده، گفت «بشار اسد باید از قدرت کنار برود.»  اولاند درخواست‌های دیگری هم داشت و حملات نیروی هوایی روسیه به مواضع تروریست‌ها را حمله به غیرنظامیان خواند و گفت: «روسیه باید حمله به مردم و حمایت از بشار اسد را متوقف کند.»

سوروس: روسیه از داعش خطرناک تر است

جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی با متهم کردن ولادیمیر پوتین‌، رئیس‌جمهوری روسیه به تلاش برای فروپاشی اتحادیه اروپا، تهدید مسکو را از گروه تروریستی داعش خطرناک‌تر ارزیابی کرده است. به گزارش راشاتودی، سوروس در یادداشتی که در پایگاه «پراجکت سندیکت» نوشته خاطرنشان کرده بهترین راه برای تجزیه اتحادیه اروپا، این است که مهاجران سوریه را وارد کشورهای این اتحادیه کنیم.»

او گفت: «دلیلی وجود ندارد که باور کنیم روسیه در سوریه دخالت کرد تا بحران پناه‌جویان در اروپا را وخیم‌تر کند اما پوتین وقتی که فرصت را برای سرعت بخشیدن به تجزیه اتحادیه اروپا مهیا دید، از آن استفاده کرد. او برای لاپوشانی اعمالش از همکاری علیه یک دشمن مشترک، داعش سخن می‌گوید.» او گفته سران کشورهای اروپایی و آمریکا اشتباه می‌کنند که با ولادیمیر پوتین برای مبارزه با داعش متحد شده‌اند.

سوروس که در داخل روسیه به تلاش برای اندازی دولت و ایجاد انقلاب‌های رنگی متهم است گفت: «پوتین در سوریه و اتحادیه اروپا، در حال رقابت با زمان هستند: سوال این است که کدام یک زودتر سقوط می‌کند.» میلیاردر آمریکایی گفت: «رقابت برای بقا، اتحادیه اروپا را در برابر پوتین قرار می‌دهد. داعش تهدیدی جدی علیه هر دوست، اما درباره تهدید داعش نباید مبالغه کرد. حملات گروه‌های افراطی، با آنکه وحشتناک هستند نباید آنها را با تهدیدهای روسیه مقایسه کرد.