به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۱۰۱۴۵۳

باز هم‌ یک خطر جدید برای‌ کاربران اپل

گروه علمی:هفته گذشته مشخص شد دستگاه های آیفون (مدل های دارای Touch ID) کمپانی اپل که توسط تعمیرکارانی به جز واحد پشتیبانی رسمی این شرکت تعمیر شده باشند پس از بروزرسانی به iOS 9 کاملا از کار افتاده و اطلاعات موجود در آنها به دلیل این اتفاق که به Error 53 مشهور شده به هیچ عنوان قابل بازیابی نخواهد بود.
باز هم‌ یک خطر جدید برای‌ کاربران اپل
همچنین به این نکته هم اشاره شد که یک موسسه حقوقی قصد دارد شکایتی را علیه اپل تنظیم کند و خبر از آغاز تحقیقات خود در این زمینه داده بود.
حالا و تنها چند ساعت پس از تائید شکایت حقوقی از اپل و درخواست خسارت 5 میلیون دلاری از این شرکت به دلیل Error 53 و مشکلات ناشی از آن، یک ایراد جدید دیگر در دستگاه های اپلی مشاهده شده که می تواند مجددا باعث از کار افتادن دستگاه شود.
 
بر اساس گزارش TechRadar، بسیاری از کاربران وب سایت‌های Reddit و همچنین توئیتر اعلام کرده اند که تنظیم زمان آیفون روی تاریخ 1 ژانویه 1970 و سپس ریست کردن دستگاه باعث از کار افتادن گوشی و غیر قابل استفاده شدن آن خواهد شد. بر اساس گزارشات کاربران، تمام دستگاه های 64 بیتی دارای سیستم عامل های iOS 8 و iOS 9 با پردازنده های A7، A8، A8X، A9 و A9X با چنین مشکلی روبرو هستند و در نتیجه همه مدل های آیپد پرو، آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس، آیپد ایر، آیپد مینی 2 و آیفون 5 اس می توانند درگیر چنین مشکلی شوند.

به نظر می رسد دلیل چنین اتفاقی به هم ریختن مکانیزم زمانی دستگاه های اپل باشد که در چنین شرایطی سیستم عامل زمان دستگاه را به صورت منفی در نظر گرفته به همین دلیل قادر به اجرای عملیات خود نمی باشد. البته گفته می‌شود که پس از این اتفاق می توان دستگاه را تنها در حالت Recovery Mode راه اندازی کرد اما تنها راه حل این مشکل مراجعه به فروشگاه های اپل و قرار دادن دستگاه در اختیار واحد پشتیبانی این شرکت است.
مرجع : سخت افزار