به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۱۰۱۴۶۵

علت تاخير اعلام ليست اصلاح طلبان

گروه سياسي: ریيس روابط عمومي و عضو هیات رییسه شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان از رو به پايان بودن مذاكرات و اعلام ليست انتخاباتي ائتلاف فراگير اصلاح طلبان در تهران خبر داد.
علت تاخير اعلام ليست اصلاح طلبان
الهام فخاری با اعلام اتمام مذاكرات براي رسيدن به ليست واحد در اصلاح طلبان گفت: در جلسات فشرده شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان كه با حضور احزاب اصلاح طلب و اعتدال گرا بر گزار شد، ليست نهايي به دست آمد و انشالله فردا لیست حوزه تهران ری شمیرانات منتشر خواهد شد. رییس روابط عمومی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان افزود: نتیجه گیری در مورد لیست تهران با توجه به ضرورت ها و اقتضائاتی که ناشی از اعلام بررسی صلاحیت ها، رایزنی برای ایجاد وحدت راهبردی و افزایش احتمال موفقیت لیست هستند، به طول انجامیده بود. با این همه مهم ترین هدف، ارائه لیست مناسب و ممکن برای تحقق مجلسی در مسیر توسعه و تعالی و پیشگیری از هزینه های اجتماعی سیاسی، امنیتی و اقتصادی است.

دو چهره شاخص اصولگرا در لیست اصلاح طلبان؟
 در همين حال سايت انصاف نیوز، نوشت: تلاش برای گنجاندن کاظم جلالی و بهروز نعمتی در لیست اصلاح طلبان و اعتدالیون در حالی انجام می شود که این کار مخالفان جدی نیز در میان اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان دارد و یکی از دلایل طولانی شدن بستن این لیست، اختلاف بر سر اضافه شدن این دو نفر است. بخشی از مخالفان معتقدند که افزودن چهره های شاخص جریان اصولگرایی مانند بهروز نعمتی و کاظم جلالی، گذاشتن نام اصلاحات بر لیست را بی معنی می کند.

اعضای اعتدال و توسعه و محمدرضا عارف، رییس این شورا، از حامیان ایده ی اضافه شدن این دو نفر به لیست اصلاح طلبان و اعتدالگراها هستند. هنوز مشخص نیست که با این حساب، لیست خروجی به نام اصلاح طلبان و اعتدالگراها منتشر شود و یا نامی دیگر بر آن گذاشته شود. علی مطهری، تنها کاندیدای اصولگرایی است که همه ی اصلاح طلبان و اعتدالگراها بر حضور او در لیست اصلاح طلبان اتفاق نظر دارند.

با این حال خود مطهری در حال ارائه ی لیست «صدای ملت» است و ائتلاف صدای ملت با اصلاح طلبان و اعتدالگراها را تکذیب کرده و گفته که به زودی لیست صدای ملت منتشر خواهد شد. شنیده شده در صورتی که بهروز نعمتی در لیست اصلاح طلبان و اعدالگراها نباشد، احتمال پیوستن او به لیست صدای ملت وجود دارد.