به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۱۰۱۵۱۸

خاموش و روشن کردن آیفون بدون کلید پاور

گروه فناوری:همان‌طور که می‌دانید طراحی آیفون بسیار زیباست، اما این طراحی زیبا گاهی محدودیت‌هایی نیز برای کاربر به همراه دارد که یکی از این محدودیت‌ها زمانی است که کلید پاور صدمه دیده باشد.
خاموش و روشن کردن آیفون بدون کلید پاور
بسیاری از کاربران با استفاده از این کلید دستگاه خود را قفل ، خاموش یا روشن می‌کنند.  شرایطی را فرض کنید که این کلید خراب شده و شما تا یک‌هفته نمی‌توانید دستگاه تان را برای تعمیر به مراکز مجاز تعمیر‌ ببرید و در این زمان نیز نیازمند استفاده از آن هستید.
 فکر می‌کنید در این شرایط راهی برای جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون روشن کردن دستگاه پس از خاموش شدن یا برای قفل کردن آن وجود دارد؟  در این ترفند قصد داریم روش انجام این کار را به شما آموزش دهیم تا نه‌تنها بدون نیاز به کلید پاور بتوانید این امور را انجام دهید، بلکه در شرایطی که کلید پاور سالم است نیز کمتر از آن استفاده کنید تا این کلید دیرتر مستهلک شود.
 
1-‌ از فهرست اپلیکیشن‌ها به Settings مراجعه کنید و به بخش General وارد شوید.
 2- روی Accessibility فشار داده و در ادامه کلید مقابل گزینه ‌Assistive‌ Touch را فشار دهید تا به حالت روشن تغییر وضعیت دهد.
 3- از حالا به بعد دستیار لمسی اپل فعال شده و با استفاده از هریک از روش‌های زیر می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.
 
قفل سریع بدون کلید پاور
 برای انجام این کار کافی است روی آیکون دستیار لمسی فشار داده و در ادامه آیکون Lock screen را فشار دهید. در صورتی‌که این آیکون را مشاهده نمی‌کنید باید روی Device فشار داده سپس گزینه‌ Lock screen را برای قفل شدن صفحه فشار دهید.
 
خاموشی بدون کلید پاور
 خاموش کردن دستگاه بدون نیاز به فشردن کلید فیزیکی پاور نیز بسیار ساده است. روی آیکون دستیار لمسی روی صفحه‌نمایش فشار داده سپس چند ثانیه آیکون Lock screen را فشار دهید و به همان وضعیت نگه دارید.  در این مرحله نیز همچون شرایطی که کلید پاور را فشار می‌دهید گزینه موردنظر برای خاموش کردن دستگاه در اختیارتان قرار می‌گیرد.
 
روشن کردن بدون کلید پاور
 شاید به نظر بسیاری از کاربران انجام این کار از پیچیده‌ترین کارها باشد، زیرا در شرایط خراب‌بودن کلید فیزیکی پاور هیچ کلید دیگری نمی‌تواند دستگاه را روشن کند.  اما برخلاف این باور عمومی، روشن‌کردن دستگاه بدون استفاده از کلید پاور ساده‌ترین کار ممکن است.
 
برای انجام این کار کافی است دستگاه خاموش خود را به شارژر یا رایانه متصل کنید.بعد از چند لحظه مشاهده خواهید کرد دستگاه به‌طور خودکار روشن شده و عملیات بوت اجرا می‌شود.  با بوت شدن سیستم‌عامل نیز کلید اصلی دستگاه فعال شده و می‌توانید با فشردن آن، عملیات ورود به سیستم‌عامل را به پایان برسانید.
مرجع : جام جم کلیک