به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب : ۱۰۱۵۶۳
نفت تهران 1 ......... استقلال تهران 0

استقلال نتوانست به صدر جدول برسد

گروه ورزشي: تیم نفت تهران با وجود خستگی و فشار شدید استقلال در نیمه دوم موفق به حفظ گل زود هنگامش شد که با ضربه سر مدافعان استقلال به ثمر رسید.
استقلال نتوانست به صدر جدول برسد
به گزارش "ورزش سه"، در روزی که استقلال تهران می‌توانست با حداقل امتیاز به صدر جدول برگردد آنها با وجود موقعیت‌های فراوانی که در نیمه دوم خلق کردند با گل به خودی عمران‌زاده یک بر صفر شکست خوردند و در جایگاه دوم باقی ماندند. در سمت مقابل منصوریان توانست با برد مقابل تیم محبوبش 29 امتیازی شده و با تفاضل گل بهتر نسبت به صبای قم به رده ششم جدول صعود کند.

هفته بیستم لیگ برتر
ورزشگاه: تختی تهران / تماشاگر: 10 هزار نفر
داور: محمدرضا اکبریان ؛ کمک‌ها: سعید قاسمی، مهدی عالیقدر و امید سعیدفر / ناظر داوری: محمدعلی فروغی

اخطار : وحید حمدی‌نژاد(20)، آرش رضاوند(29)، ایمان مبعلی(63) ارسلان مطهری(86) از نفت
میلاد فخرالدینی(34) و (79) و یعقوب کریمی(78) از استقلال تهران

اخراج: میلاد فخرالدینی(79) از استقلال تهران

نفت تهران: علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، سیدجلال حسینی، وحید حمدی‌نژاد (56- محمد دانشگر)، سیامک کوروشی، علی عزتی، رضا علیاری، ایمان مبعلی، وحید امیری، آرش رضاوند(87- مجتبی حق‌دوست) و علی قربانی (73 - ارسلان مطهری) سرمربی: علیرضا منصوریان

استقلال تهران: مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، هرائر مگویان، میلاد فخرالدینی، میثم مجیدی(65 - بهنام برزای)، روزبه چشمی، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، جابر انصاری (79- امید نورافکن)، آرش برهانی (55- سید محسن کریمی) و سجاد شهباززاده سرمربی: پرویز مظلومی

شرح بازی: شاگردان منصوریان بازی را هجومی آغاز کردند و توانستند دقیقه 9 روی ضربه آزادی که مبعلی زد با اشتباه چشمی و عمران‌زاده دو بازیکن استقلال به گل برسند. بعد از این گل نفت به حملاتش ادامه داد و تاکتیک این تیم که بیشتر روی ارسال‌های مبعلی بود بارها می‌توانست آنها را به گل برساند اما نمایش رحمتی و بد شانسی مهاجمان نفت مانع از باز شدن دروازه استقلال شد. در 15 دقیقه پایانی نیمه اول شاگردان مظلومی شکل بازی خود را پیدا کردند و توانستند چند حمله جدی تدارک دهند ولی توپ‌های آنها حاصلی در پی نداشت تا طلایی پوشان با برتری یک بر صفر به رختکن بروند.

با شروع نیمه دوم نفت یکی، دو موقعیت خلق کرد اما بعد از آن شاگردان منصوریان رو به بازی تدافعی آوردند و در سمت مقابل استقلال برخلاف 45 دقیقه اول رو به بازی هجومی آورد و با ارسال‌های متعدد به ویژه از سمت چپ دروازه نفت را تهدید کرد که عملکرد خط دفاعی و دروازه‌بان این تیم مانع از به گل رسیدن آبی‌ها شد. البته عدم اعلام پنالتی برای شاگردان مظلومی هم می‌توانست آنها را به صدر برساند که این اتفاق نیفتاد و نفت توانست با حفظ گل دقیقه 9 به سه امتیاز مهم برسد.

شرح گل: نفت 1- استقلال 0(دقیقه 9: گل به خودی عمران‌زاده): ارسال زیبای ایمان مبعلی از روی ضربه آزاد سمت چپ زمین بعد از برخورد به سر چشمی و بعد عمران‌زاده وارد دروازه استقلال شد.

بهترین بازیکن:
علیرضا بیرانوند همانند دو بازی فصل گذشته برابر استقلال کلین‌شیت کرد و توانست با مهار موقعیت‌های فراوان آبی پوشان موجب پیروزی تیمش شود. همچنین سید جلال حسینی هم بارها مانع از باز شدن دروازه تیمش و خلق موقعیت برای استقلال شد که بهترین کار او در این مسابقه را نیز می‌توان به مهار شوت برزای با دست که به سمت گل می‌رفت را اشاره کرد.
 
اتفاق ویژه: عدم اعلام پنالتی در دقیقه 81 به سود استقلال که روی شوت برزای و برخورد توپ به دستان سید جلال حسینی اتفاق افتاد را می‌توان به عنوان مهم‌ترین اتفاق بازی قلمداد کرد. ضمن اینکه بیرانوند هم موفق شد در سومین بازی پیاپی برابر آبی پوشان دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

در حاشیه:
* حضور آرش برهانی در ترکیب اصلی مهمترین تغییر آبیها برای این مسابقه است. او به همراه سجاد شهباززاده خط آتش استقلال را شکل خواهد داد.
* میثم مجیدی که در دیدار قبلی نیمکت‌نشین بود دوباره در پست هافبک چپ به میدان می‌رود.
* میلاد فخرالدینی مدافع راست استقلال که در بازی رفت موفق به گلزنی شده بود، در ترکیب اصلی تیم حضور دارد.
* یعقوب کریمی، جابر انصاری و آرش برهانی 3 وینگر استقلال هستند که مقابل ابراهیمی و چشمی وظیفه خلق موقعیت روی دروازه نفتی‌ها را برعهده دارند.
* مظلومی همچنین از زوج آشنای مگویان و عمران زاده برای محکم کردن خط دفاع استفاده می‌کند.
* سجاد شهباززاده هم به عنوان مهاجم نوک امیدوار است بتواند طلسم 3 هفته ناکامی در گلزنی را بشکند و دوباره به رقابت آقای گلی برگردد.
* با وجود اشتباه رضا علیاری در دیدار مقابل الجیش علیرضا منصوریان باز هم از این بازیکن در قلب دفاع استفاده کرده است.
* آرش رضاوند در ترکیب نفتی‌ها جانشین ارسلان مطهری شده که در بازی مقابل الجیش نمایش چندان درخشانی نداشت. رضاوند در نیم ساعت پایانی بازی تیمش مقابل الجیش به میدان آمد.
* عناصر دفاعی ترکیب نفت کوروشی، حسینی، علیاری و عزتی هستند که برای بازی‌سازی از ایمان مبعلی حمایت می‌کنند.
* علیرضا بیرانوند دروازه‌بان نفت در این دیدار خواهد بود.
* وحید امیری مهره تاثیرگذار نفتی‌ها در ترکیب ثابت منصوریان حضور دارد.
* یک دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول در نظر گرفته شد.
* کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی به همراه دستیارانش اوسیانو کوروز، مارکار آقاجانیان و دن گاسپار این بازی را از نزدیک زیر نظر گرفتند.
* دستکش قرمز علیرضا بیرانوند خشم هواداران استقلال را به همراه داشته و آنها به دروازه‌بان نفت فحاشی می‌کنند.
* دقیقه 72 بازی درگیری فیزیکی بین فخرالدینی و کوروشی به وجود آمد که دخالت بازیکنان دو تیم به این قائله خاتمه داد.
* فخرالدینی بعد از دریافت کارت قرمز با چشمانی گریان در حال ترک زمین بود که منصوریان به استقبال او رفت و به مدافع استقلال دلداری داد.
* عدم اعلام پنالتی در دقیقه 81 برای استقلال موجب فحاشی تماشاگران به داور شد.